Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Gjøre om bod til soverom / oppholdsrom


Anbefalte innlegg

Jeg har idag en sportsbod som jeg vurderer på gjøre om til et soverom. Legger ved et bilde med en pil som viser denne. Har også et par plantegninger på hvordan jeg har tenkt å endre dette, men det er forsovet irrelevant. For å si det kort er det tiltenkt å bygge ut rommet i underkant av 2 meter, slik at rommet møter gangen og kommer 2 meter lenger ut.

 

Etter det jeg kan se vil de fleste punkter for at det skal bli et godkjent oppholdsrom oppfylles, men et at punktene jeg er litt usikker på er i forhold til lys og dagslysflate.

Siden rommet vil ligge innerst i en carport vil det jo bli noe redusert dagslys inn til rommet, hvordan kan jeg regne ut om dette vil bli tilfredstillende nok?

 

En annen vesentlig ting her er søknadsprosessen. Har skjønt det først skal sendes inn søknad til kommunen vedrørende bruksendring. Hva slags dokumentasjon trengs, hvordan skal en slik søknad settes opp / skrives?

En annen detalj her er at vi bor i et borettslag, så jeg antar også at dette må søkes borettslaget, da jeg regner med at dette går under fasadeendring?

 

Vel og merke har begge våre naboer over oss bygd ekstra soverom ut av sine sportsboder, men det er ikke de samme type leilighetene.

 

post-33354-0-97952700-1384119867_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...