Gå til innhold

Her er de første bildene av spillmaskinen Valve


Anbefalte innlegg

 

SuperstortBilde

 

Jeg blir også oppgitt når jeg ser folk mase til stadighet om HL3, men jeg er nødt til å ta på meg rollen som captain obvious her. Jeg håper alle forstår at det innlegget åpenbart er forfattet like mye av Abraham Lincoln som det er forfattet av Gabe Newell.

Ja, det håper så inderlig jeg og....

Ellers gleder jeg meg til Steambox og SteamOS.

Endret av AmunD NoR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe jeg er litt nysgjerrig på. Bare en kuriositet, men...

 

hvorfor lansere GTX Titan som GPU når denne skal komme ut i 2014? Da kommer jo Maxwell ut, og Titan får veldig dårlig verdi for pengene slik som det er nå. Det er jo ikke et direkte billig kort heller. GTX 780 er et bedre valg per dags dato.

Endret av Agentspoon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det håper så inderlig jeg og....

Ellers gleder jeg meg til Steambox og SteamOS.

 

Det er fake, hvorfor skulle Gabe Newell kalle sine mest ivrige Half-Life-fans for "slobbering shit-wizzards"? Det gir aboslutt ingen mening hverken historisk eller økonomisk. Gabe liker fansene sine :)

 

Er ganske spent selv og kommer nok til å kjøpe en av de rimeligere boksene slik at man kan streame spillene over ethernet fra en stasjonær PC.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noe jeg er litt nysgjerrig på. Bare en kuriositet, men...

 

hvorfor lansere GTX Titan som GPU når denne skal komme ut i 2014? Da kommer jo Maxwell ut, og Titan får veldig dårlig verdi for pengene slik som det er nå. Det er jo ikke et direkte billig kort heller. GTX 780 er et bedre valg per dags dato.

 

Fordi dette kun er Valves visjon for å vise publikum hvordan en steam-box kan se ut. En slags prototype som noen få heldige får tak i. De skal ikke selge disse boksene til vanlige kunder, valve skal ikke produsere eller selge noen bokser selv.

Lenke til kommentar

Noe jeg er litt nysgjerrig på. Bare en kuriositet, men...

 

hvorfor lansere GTX Titan som GPU når denne skal komme ut i 2014? Da kommer jo Maxwell ut, og Titan får veldig dårlig verdi for pengene slik som det er nå. Det er jo ikke et direkte billig kort heller. GTX 780 er et bedre valg per dags dato.

 

Snart kommer nVidia også med en Ti utgave av 780 kortet. Og kjøper man ett overklokket 780 kort til ca 3900,-, ja så har man Titan like performance. Slik underskrivende har gjort.

Lenke til kommentar

 

hvorfor lansere GTX Titan som GPU når denne skal komme ut i 2014? Da kommer jo Maxwell ut, og Titan får veldig dårlig verdi for pengene slik som det er nå. Det er jo ikke et direkte billig kort heller. GTX 780 er et bedre valg per dags dato.

 

Det kommer vel flere utgaver av Steam box? og vil tro at det kommer oppdaterte "konsoller" etterhvert som CPU/GPU markedet utvikler seg. og kanskje som barebone? og modding? må vel være muighet å oppgradere GPU?

 

Ellers enig i at 780 er bedre enn titan. man snaker jo TV gaming og man er vel låst til 1080P @60HZ?

Lenke til kommentar

Personlig hadde jeg valgt AMD R9 280X. GTX 780 yter 15% bedre, men koster også 1700 kroner mer. Titan yter 22% bedre, og 280X koster kun 30% av det den gjør. o_O

 

Og en fyr lenger oppe her sa at dette kun var visjoner og at Valve faktisk ikke kom til å lage en fysisk Steambox. Det er jo litt skuffende, fordi det var kreative kabinettdesign.

 

For å ha separate luftlommer må en ha et såpass rektangulært flatpakket kabinett. Hvordan de har festet skjermkortet til hovedkortet vet jeg ikke engang.

 

Jeg driver med et litt liknende bygg, der hovedfokus er kompakt ytelse. Riktignok ikke et GTX Titan, men iallefall GTX 760. :)

 

Test_zps1f116761.png

 

Det der er et Mini-ITX kort forresten.

 

Er under planleggingsfasen, så bare å sjekke innom tråden her.

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

 

 

 

 

I stedet for denne, kunne de ha laget HL3 klar til julerelease...

 

Den svir, BRAVO!!

De klarte å klemme ut 2 identiske zombie-spill i mellomtiden, så den der satt ikke veldig godt. Når har det seg slik at de trenger unike spill for å selge konsollen så jeg tipper HL3 ikke er veldig langt unna.

hvis det blir sånn at man må ha valve sin konsoll for å spille HL3 så blir jeg rimelig skuffet. er på PC plattformen de skikkelige spillene skal spilles..end of story

Lenke til kommentar

I stedet for denne, kunne de ha laget HL3 klar til julerelease...

 

Er det virkelig plass til en aktør til i konsollmarkedet?

 

Da vil det endelig være konsoller som faktisk har noe kraft i seg og kan faktisk kjøre vanlige spill 1080p i 60 fps på høy kvalitet. Når ps4 og xbox ikke klarer BF4 i Full HD engagn, og det er nå. Vent en 5 års tid.... Det er det vi trenger en konsoll som bruker skikkelig maskinvare, og at du kan liksom kjøpe den oftere enn hvert 7ende år. Håper ps4 og xbox forsvinner slik at spillgrafikk ikke faller så langt bak igjen pga av at ps3 og xbox ikke klarer det......

  • Liker 2
Lenke til kommentar
"When can I buy one?!
Beginning in 2014, there will be multiple SteamOS machines to choose from, made by different manufacturers."

 

Dette er kun prototypen til Valve, om andre produsenter ønsker å følge Valve's eget design, eller designe deres egne, er vel ikke noe Valve setter en stopper for. Samme med kontrollen.

Endret av Tamarin
Lenke til kommentar

Jeg håper det blir gode konfigurasjoner tilgjengelig ute i butikkene ved lansering. For de som bygger PC selv er dette selvsagt uinteressant, men vi må ikke glemme at svært mange som spiller ønsker ferdigløsninger.

 

Det er absolutt rom for en nisje for denne konsollen. Husk at denne satsningen er veldig billig sammenlignet med de store konsollene, og for Valve som allerede har de markedsandelene de kan få på Windows, så handler dette rett og slett om å utvide markedet i de "mindre attraktive" markedene.

 

BTW:

Metro: Last Light er nå tilgjengelig for Linux.

Lenke til kommentar

 

Gabe's rant

Synes dette var ganske tåpelig sagt, med tanke på at hvis meningen *var* å være innovativ i stedet for å fortsette med flere sequels, burde HL2:EP2 aldri endt med en cliffhanger + referanser til Aperture Science.

Dette blir som å gi dop til noen og så spørre "hvorfor i ALL VERDEN er du blitt narkoman?".

 

Og angående konsoller og "innovasjon": Hele meningen med Steam konsoll er vel at den skal åpne så godt som hele spillmarkedet til Steam for salg på denne konsollen. Ok. Men dette er like innovativt som et firkantet hjul - konsoller og PCer er ikke like. De har en forskjellig prislapp og yter deretter. Konsollspillere er 100% avhengig av så å si "performance-bumps" hver gang en ny konsoll blir gitt ut - og dette skjer svært sjelden - mens PC spillere kan nyte sine spill med kun en begrensning - nyeste teknologi på markedet og lommeboken. Så kommer mus og tastatur versus kontroller spesielt i FPS/rpg sammenheng, så kommer stue-TV vs høyytelse-spillmonitor, etc etc. Selvfølgelig har konsoller det store fordelen med pris, dette her med "sosial spilling" etc. Men de betyr også evig resirkulering av 3d-motorer, sirup-trege oppdateringer av grafikk... og nevnte Gabe Facebook og online-modus? Da kan vi spørre Gabe hvordan han ønsker å kommentere Ubisoft sitt spillnettverk som starter *fra Steam* for å kunne spille for eksempel Farcry. Dette var ren inception.

Så kort forklart - atter en konsoll med mager ytelse, og atter en spiker i PC-Gaming kisten. Vet ikke om Gabe vil også ta æren for å grave ut selve graven også, han kan banne så mye han vil men han biter seg selv i bakenden med den ene påstanden etter den andre.

Og siden Gabe først satt seg på den høye hesten og erklært seg helten av alt som heter gaming - kanskje kan han i stedet for å bitche som en liten unge heller forklare hvordan EU-domstol avgjørelsen om rett til salg av spill kjøpt via Steam ikke har transformert seg til en funksjon innbygget i Steam. Denne nøtten klarer han neppe å knekke, selv om han er stor i kjeften.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...