Gå til innhold

Overklokke i7 4770K - Hvor mye?


IceBlitz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syntes heller ikke det igrunn. Kjørte 1.55 volt på min FX-8350 husker jeg. Men 1.36v virker mer enn mange andre har brukt for å overklokke til samme nivå som meg da :)

 

Men, noen som vet hvorfor volten hopper opp og ned som den gjør i ovenstående innlegg?

Glemte forresten å si at jeg har stilt volten til 1.33. Den har hele tiden ligget litt over det jeg stiller den til så jeg har tatt det i betraktning under overklokkingen. Er dette normalt?

 

Er aboslutt normalt at den hopper, men skal ikke hoppe på meget tung belastning nei.

 

Du kan velge hvordan volten skal kjøre, men i skikkelige høye sammenhenger bruker man som oftest offset voltage, som fungerer bedre. Dessuten blir strømforbruk lavere og.

 

Krever mer kompetanse å sette opp på en høyere minnefrekvens.

 

Manuell hvis du vil ha det kjapt og brutalt.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Du må sette til manuell mode, ikke adaptive eller offset.

 

Bare under stresstest eller hele tiden?

 

Jeg klarte 4,5Ghz med min 4770K på 1.215volt. Kjøre Prime95 inatt og gikk forsatt når jeg gikk på jobb. Så at tempen lå ca på 65 grader grader med Kraken X60. Kan vel si meg fornøyd med det.

 

Kabinettet er et 750D med 9x 140mm Noctua NF-A14 vifter og 2x 120mm Noctua NF-F12. Testen kjøres med alle viftene på maks.

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Du må sette til manuell mode, ikke adaptive eller offset.

 

 

Kunne du ha gitt meg en liten innføring i forskjellen på manuell, adaptive og offset?

Kan jo godt søke om det, men i settingen rundt overklokkingen av 4770k og slikt er det veldig greit å få det inn fra folk med erfaring på akkurat dette :)

 

EDIT: Hvis jeg skulle gjette ville jeg tippet:

 

Manuell: Helmanuell voltstyring

Adaptive: Økes automatisk etter workload

Offset: Kan økes fra et bestemt nivå til et bestemt nivå under forskjellige typer load. Altså innenfor et threshold brukeren setter.

 

Vet dog ikke helt hvor jeg stiller mellom manuell, adaptive eller offset??

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

 

 

Kunne du ha gitt meg en liten innføring i forskjellen på manuell, adaptive og offset?

Kan jo godt søke om det, men i settingen rundt overklokkingen av 4770k og slikt er det veldig greit å få det inn fra folk med erfaring på akkurat dette :)

 

EDIT: Hvis jeg skulle gjette ville jeg tippet:

 

Manuell: Helmanuell voltstyring

Adaptive: Økes automatisk etter workload

Offset: Kan økes fra et bestemt nivå til et bestemt nivå under forskjellige typer load. Altså innenfor et threshold brukeren setter.

 

Vet dog ikke helt hvor jeg stiller mellom manuell, adaptive eller offset??

 

Syns denne var bra :-) (vet ikke hvilket hovedort du har da)

 

http://www.youtube.com/watch?v=Z7zPu9255ZI

Lenke til kommentar

 

 

Vet dog ikke helt hvor jeg stiller mellom manuell, adaptive eller offset??

 

I biosen, der du ser cpu voltage får du ett valg mellom de alternativene. Bare å trykke på det alternativet som står der fra før så kommer det frem flere muligheter. Står den f.eks på offset er det bare å trykke på offset. Er ikke så vanskelig å finne :)

Endret av otl
Lenke til kommentar

 

Syns denne var bra :-) (vet ikke hvilket hovedort du har da)

 

http://www.youtube.com/watch?v=Z7zPu9255ZI

 

 

 

I biosen, der du ser cpu voltage får du ett valg mellom de alternativene. Bare å trykke på det alternativet som står der fra før så kommer det frem flere muligheter. Står den f.eks på offset er det bare å trykke på offset. Er ikke så vanskelig å finne :)

 

 

Da prøver jeg dette når jeg kommer hjem etter å ha sett ovennevnte video :)

Takk for hjelpen folkens :)

 

EDIT: Men så må det nevnes at PCen er uberuberstabil på 4.5GHz @ 1.36 volt. Så dette blir bare for å minitweake for å få det så kaldt som mulig på 4.5 eller for å prøve videre på 4.6->4.8 selv om sikkert 4.6 er grensen da :)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...