Gå til innhold

Akambrukernes bilder - november 2013


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fake your beauty!

En spesiell opplevelse å vandre gatelangs i enkelte strøk av Chania, Kreta! Denne salige blandingen av det vakre/styggpene, gamle/nye, utdaterte/moderene gir en ambivalent følelse....
Liker jeg dette, eller liker jeg det ikke?
Av en eller annen grunn så trekkes jeg mot dette spesielle miljøet, vet ikke helt hvorfor.
På en skikkelig dampende varm sommerdag, blir en både utmattet, men samtidig glad.... Å studere detaljene i omgivelsene, det være seg bygninger/folk/kjøretøy og alt annet, lokker fremdeles etter såpass mange ferieuker der nede.... Og "smaken" av Kreta lokker også, det være seg både i form av mat og drikke...., på en av de veldig mange fortausrestauranter....(ofte innenfor murene i mer eller mindre sammeraste, men akk så facinerende bygninger...).

Og ja, jeg skal helt sikkert tilbake neste sommer også.... Merkelig nok....! ;)

post-251380-0-12898600-1385487394_thumb.jpg

Olympus E-5 og Olympus Zuiko Digital ED 12-60mm F2.8-4.0 SWD

 

Brennvidde Lukkertid Blender ISO

17mm ........1/500s ....f/8 ........200

PS!
Kameraets dramatic-artfilter ble brukt....

Endret av smort1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Platanias, Kreta!

Sen ettermiddag/tidlig kveld, og jeg har stranda for meg selv! Saliggjørende er det å vandre barbent langs stranden helt i vannkanten....
Enda mer spesielt er det en grytidlig morgen ved soloppgang...

Slapper utrolig godt av på dette stedet. Et tilbakelent og harmonisk miljø, og det selv om det egentlig er et ganske så turistifisert sted. De har greid å beholde en slags udefinerbar egenart opp i all viraken...
Trivelige folk disse kreterne.....

post-251380-0-09600200-1385588326_thumb.jpg

Olympus E-5 og Olympus Zuiko Digital ED 12-60mm F2.8-4.0 SWD

Brennvidde Lukkertid Blender ISO

12mm .......1/500s ......f/8 .......200

Endret av smort1
Lenke til kommentar

 

Traff en som stod å fisket på en brygge like ved denne stranda. Det var ikke veldig betryggende å møte en fremmed person med kniv i venstrehånda i bekmørket, mulig han bare var skikkelig klar til å sløye fisk, hvem vet. Hyggelig kar uansett! :wee:

 

 

Eller at han så på deg som en skurk og hadde kniven klar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...