Gå til innhold

Hva er poenget med lydkort i 2013?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Satyrion1:

Med HDMI er det surround receiver som tar seg av lyden, hvis det er en "HIGH-END receiver" så støtter den det meste av lyd formater. Man må stille inn foretrukket bit/sample-rate manuelt inne i OS.

 

1982kims:

De fleste HIGH-END hovedkort støtter DDL(DolbyDigital-Live) og DTS(Connect osv.) med coax eller optisk kabel.

Endret av jetzbullet
Lenke til kommentar

All lyd går jo bare via HDMI/Grafikk kortet, så hvorfor kjøper folk egne PC lydkort?

 

Om det er for headphones er d ikke bedre da å kjøpe en ordentelig headphone amp/DAC?

 

anlegg i dag kobles vell bare til HDMI via grafikk kortet?

 

Ikke alle har surroundreceivere, så vil tro at det er for folk som sitter med en stereoforsterker men sikkert mest av alt hodetelefoner. Og da er det jo mye bedre som du nevner å gå for en skikkelig løsning som f.eks Hegel Super :)

Lenke til kommentar

Jeg tenkte nemelig på å kjøpe dette da jeg kan få det helt nytt til halv pris på en lokal sjappe her nede i Thailand.

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=420234

 

I dag har jeg kun det innebygde lydkortet på hoved kortet + en Argon HA2 DAC.

 

Tenkte å bytte ut alt det, med dette så jeg kan ha alt inni pcen + at jeg slipper måtte bruke 2 lydkort som jeg gjør i dag da DACen ikke støtter mic.

 

Er det verdt 700 spenn?

Endret av satyrion1
Lenke til kommentar

Ja, det er verdt 700. Jeg og kona har hvert vårt og de er ypperlige til musikk både med høyttaler og hodetelefon. Du har også muligheten til å bytte ut OP-AMP på dem. De fungerer også bra med mikrofon, selv om vi bare bruker dem til skype med billigmikrofoner. Hvordan de er med skikkelige mikrofoner kan jeg ikke si, men jeg ville tro de er bra der også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...