Gå til innhold

Star Citizen håvar framleis inn millionar


Anbefalte innlegg

Star Citizen blir ikke "Pay to Win". Det har CIG og Chris Roberts sagt mange ganger. Men mange hevder det likevel ... så det kommer vel an på øyet som ser. Noen ganger når man ikke frem med informasjon fordi folk har bestemt seg på forhånd at "slik er det". Jeg kunne godt listet opp en rekke punkter for hvorfor SC ikke er P2W, men jeg orker ikke å ta den debatten enda en gang. LOL

 

Det er bare det at jeg har sjekka hjemmesiden deres og sett alle videoene, men har fortsatt ikke fått helt vite hva dette er for noe: singpleplayer og en mmo hybrid? Eller er de delene separert? Hvordan er det med servere? Holder det med et kjøp eller må jeg kjøpe ting inne i spillet for ekte penger også? Må jeg være koblet til internet for å spille osv... er så mye rot syns jeg. Fuck, bare lag et spill,. gjør det ferdig og selv det! Er så lei av at spill aldri blir helt ferdig etter de er gitt ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er bare det at jeg har sjekka hjemmesiden deres og sett alle videoene, men har fortsatt ikke fått helt vite hva dette er for noe: singpleplayer og en mmo hybrid? Eller er de delene separert? Hvordan er det med servere? Holder det med et kjøp eller må jeg kjøpe ting inne i spillet for ekte penger også? Må jeg være koblet til internet for å spille osv... er så mye rot syns jeg. Fuck, bare lag et spill,. gjør det ferdig og selv det! Er så lei av at spill aldri blir helt ferdig etter de er gitt ut.

 

Sist jeg sjekket, så blir online delen noe ala sånn GTA V er i dag + at man kan hoste egne servere. Det jeg derimot ikke skjønner er hvordan det skal løses sammen med f.eks. POS (player owned stations/structures). Hvis jeg eier X stasjon på server Y, vil jeg da fortsatt eie den om jeg bytter til server Z? Hva om det er andre på serveren som eier den samme stasjonen?

Er enig i at det er helt ufattelig tragisk dårlig informasjon tilgjengelig på hjemmesiden dems, noe som er grunnen til at jeg ikke har donert vekk ei krone en gang. Kommer til å le meg ihjel hvis det viser seg at mange av romskipene i spillet blir lette å anskaffe med ingame currency, da jeg ser folk bruker tusenvis av kroner på de uten å ha noe som helst kunnskap om hvilken verdi de vil få.

Lenke til kommentar

 

Sist jeg sjekket, så blir online delen noe ala sånn GTA V er i dag + at man kan hoste egne servere. Det jeg derimot ikke skjønner er hvordan det skal løses sammen med f.eks. POS (player owned stations/structures). Hvis jeg eier X stasjon på server Y, vil jeg da fortsatt eie den om jeg bytter til server Z? Hva om det er andre på serveren som eier den samme stasjonen?

Er enig i at det er helt ufattelig tragisk dårlig informasjon tilgjengelig på hjemmesiden dems, noe som er grunnen til at jeg ikke har donert vekk ei krone en gang. Kommer til å le meg ihjel hvis det viser seg at mange av romskipene i spillet blir lette å anskaffe med ingame currency, da jeg ser folk bruker tusenvis av kroner på de uten å ha noe som helst kunnskap om hvilken verdi de vil få.

 

Tror ikke de som legger mye penger på dette bryr seg om ingame-verdi på skip etc de kjøper nå. De vil bare veldig sterkt at dette spillet blir en realitet.

 

Dog sikkert noen som spekulerer og går på en smell.

Lenke til kommentar

 

Tror ikke de som legger mye penger på dette bryr seg om ingame-verdi på skip etc de kjøper nå. De vil bare veldig sterkt at dette spillet blir en realitet.

 

Dog sikkert noen som spekulerer og går på en smell.

 

Det er også det jeg har tenkt og som jeg har full forståelse for, men nå er det jo ingen tvil om at spillet kommer. Men det skal sies at det er ganske mange som slenger frem kredittkortet så fort det kommer et nytt romskip til salgs, uansett pris. Flott måte å tjene penger på er det jo.

Uansett så gleder jeg meg utrolig mye til spillet kommer :)

Lenke til kommentar

 

Sist jeg sjekket, så blir online delen noe ala sånn GTA V er i dag + at man kan hoste egne servere. Det jeg derimot ikke skjønner er hvordan det skal løses sammen med f.eks. POS (player owned stations/structures). Hvis jeg eier X stasjon på server Y, vil jeg da fortsatt eie den om jeg bytter til server Z? Hva om det er andre på serveren som eier den samme stasjonen?

Er enig i at det er helt ufattelig tragisk dårlig informasjon tilgjengelig på hjemmesiden dems, noe som er grunnen til at jeg ikke har donert vekk ei krone en gang. Kommer til å le meg ihjel hvis det viser seg at mange av romskipene i spillet blir lette å anskaffe med ingame currency, da jeg ser folk bruker tusenvis av kroner på de uten å ha noe som helst kunnskap om hvilken verdi de vil få.

 

Leter du etter informasjon, så finner du den. I Star Citizen vil det være PU (Persistent Universe) som "hovedspill" hvor man kan boltre seg med UEE og alt spillet har å tilby. Samtidig vil det være åpent for private servere som man kan sette opp etter eget ønske - hvor Roberts allerede har sagt vil være åpne for mod's. Med andre ord kan man ikke eie samme stasjon på flere servere (gitt at disse ikke har støtte for dette, noe som per nå ikke finnes)..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er bare det at jeg har sjekka hjemmesiden deres og sett alle videoene, men har fortsatt ikke fått helt vite hva dette er for noe: singpleplayer og en mmo hybrid? Eller er de delene separert?

 

Det er både en singleplayer-versjon som heter Star Citizen - Squadron 42 (SQ42) og en MMO-del som bare heter Star Citizen. Den blir et såkalt Persistent Universe (PU). SQ42 er et type spill ala Wing Commander, hvor du er pilot i militæret og får oppdrag som må løses.

 

Disse to er separert, men man kan invitere en venn eller fire til å spille med seg i Squadron 42 også, hvis man er knyttet til internett. Det er også nødvendig å være tilknyttet nettet hvis man vil ha registrert sine resultater i Squadron 42, og det igjen er en betingelse for å kunne ta med seg disse inn i PU senere. Sagt på en annen måte: du kan velge å spille gjennom SQ42 uten å være koplet til interett, men da kan du ikke ta med deg hverken rang, borgerstatus, medaljer, eller noe annet over i PU senere.

 

Dine valg i SQ42 vil påvirke hvordan du blir mottatt i PU senere. Det ser også ut til nå at selve PU blir påvirket av dine valg i SQ42, men på hvilken måte dette skjer vet jeg ikke.

 

Du MÅ ikke spille videre i PU, hvis du ikke vil. Og du MÅ ikke spille SQ42 for å kunne spille PU. Du kan hoppe rett inn i PU som sivilist, uten borgerstatus. De fleste vil nok likevel spille SQ42 og så hoppe inn i PU som borger og med en militær rang.

 

 

Hvordan er det med servere?

 

Bortsett fra webserver og admin server for bruker konti vil det være én sentral spillserver i USA som snakker med regionale servere verden rundt. Vi vet på dette tidspunktet at det vil være to regionale spillservere i USA, en på vestkysten og en på østkysten; en i Europa, og en i Australia. Sannsynligvis kommer det flere. Et av de seneste stretch goals var flere regionale spillservere.

 

I tillegg kan folk lage private spillservere for PU. Disse vil dog ikke få de samme oppdateringene som PU, men bare være en kopi av utgangspunktet. Man får altså de samme stjernesystemene, byene, skipene, etc. på en privat server, men forandringene som skjer i PU blir ikke oppdatert på de private serverne, eller vise versa.

 

 

Holder det med et kjøp eller må jeg kjøpe ting inne i spillet for ekte penger også?

 

Du kjøper en spillpakke hvor det følger med et skip og noen credits (UEC/Imperials) og setter i gang i PU (evt. spiller SQ42 først). De har sagt at alt du kan kjøpe før spillet blir tilgjengelig kan du kjøpe i spillet også, og du kan kjøpe alt med det du tjener av credits i spillet. Det er ikke nødvendig å kjøpe credits med ordentlige penger. Dem som ikke har tid til å spille så mye at de kan tjene penger nok i spillet kan kjøpe credits for en begrenset sum pr dag/totalt. I dag er det $25 per dag og $150 totalt.

 

Det er ikke så enkelt, bl.a. fordi FAQ-delen på nettsiden til RSI er dårlig, men det skal jo ikke være FOR enkelt heller. Da kan vi lett få tilstander hvor folk utnytter systemet til egen vinning, og kanskje ødelegger opplevelsen for andre spillere også.

Endret av Prognatus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...