Gå til innhold

[Løst] Ikke langt nok nettverk :/


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har litt problemer med lengden på nettverket hjemme. Vi har en liten stue i andre stasje på garagen vår. Rommet har skråtak og det er takstein på taket. Nettverksruteren står i andre siden av huset og den virker helt perfekt i hele huset, men den rekker ikke ut til rommet vårt på garagen. Trur det er taksteinen som gjør at det er umulig å bruke nettet der ettersom det hender vi kan bruke nettet hvis vi sitter i nærheten av døra eller vinduet (sjeldne ganger). Vi har sånn internett ruter som går igjennom antenne utgangen til TVen nede i stua så får ikke flytta den. :/

 

Har lyst til å få nett der oppe så da lurer jeg på hva jeg skal gjøre for og få nett der oppe?? Hva skal jeg kjøpe??? Hvordan funker den? Hvor skal jeg sette den? Må jeg sette opp et nytt nett der oppe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg klarer og legge kabel hele veien opp der må jeg da koble til en ruter i ende da for og kunne koble til andre datamaskiner? Hvilken ruter kjøper jeg da isåfall?

Om du drar en kabel opp til stua trenger du en switch eller wireless repeater. Ruteren din har innebygget switch og trådløst aksesspunkt, altså er en ruter til sannsynligvis overflødig, så da spørs det hvilken måte du vil koble enhetene på nettverket: trådløst via aksesspunkt (wireless repeater) eller kablet (switch). Du kan oppnå trådløs og kablet tilgjengelighet om ønskelig ved å bruke en ruter til, men du må da skru av NAT på ruter #2.

Endret av oddeh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...