Gå til innhold

[Løst] Hvorfor kan ikke begge skjermkortene yte det samme?


Q.Q

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg spilte da Far cry 3 i stad å la merke til noe rart. Jeg har da to skjermkort og det ene skjermkortet 800mhz GPU Clock og 1250mhz memory clock. Det lå også på 80 grader på denne tiden. Det andre skjermkortet derimot lå på 300mhz GPU clock, 150mhz Memory clock og 50 grader. Er ikke meningen med det å ha to skjermkort at begge to skal yte så og si det samme? Så all kraften blir delt på to i stedet for å bli kastet på et skjermkort.

 

Noen som kan hjelpe meg her eller si hvorfor det er sånn?

Endret av danniboy123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dette er ett problem med Far Cry 3, har du amd eller nvidia skjermkort? du burde uansett bruke nyeste skjermkort driver (muligens beta), og så søker du på google etter da "farcry 3 sli problem" (evt. farcry 3 crossfire problem" så finnes det instillinger for å fikse/gjøre problemet bedre

Lenke til kommentar

Når det ene kortet kjører 300mhz/150mhz så er det idle frekvenser. Dvs at kortet ikke blir belastet i det hele tatt. Anbefaler at du laster ned sapphire trixx og skrur av upls i det overklokkingsprogrammet. Det er den enkleste måten å skru av upls på. Upls er en strømsparingsfunksjon på amd sine kort.

 

500mhz på det kortet som loader hørtes veldig lite ut også. Hva slags skjermkort har du?

 

Edit: Far cry 3 skal ikke ha noen problemer med crossfire sist gang jeg testa 7970 crossfire.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Når det ene kortet kjører 300mhz/150mhz så er det idle frekvenser. Dvs at kortet ikke blir belastet i det hele tatt. Anbefaler at du laster ned sapphire trixx og skrur av upls i det overklokkingsprogrammet. Det er den enkleste måten å skru av upls på. Upls er en strømsparingsfunksjon på amd sine kort.

 

500mhz på det kortet som loader hørtes veldig lite ut også. Hva slags skjermkort har du?

 

Edit: Far cry 3 skal ikke ha noen problemer med crossfire sist gang jeg testa 7970 crossfire.

Mente at det første kortet hadde 800mhz. Har xfx r7950 3gb. Skal sjekke ut dette med sapphire trixx ;)

Endret av danniboy123
Lenke til kommentar

90 grader er mye, men ikke faretruende når det kommer til gpu'er. Jeg ville ha laget en egen vifteprofil som setter opp viftene når det blir varmt.

 

Første gang jeg testa 7950 crossfire slet jeg også med å få begge kortene aktivert. Rot bare i de programmene, prøv ut forskjellige ting, og plutselig vil alt fungere. Jeg tror det er ulps som lager krøll for deg.

 

Edit: hvis disable ulps ikke fungerer, ta en titt i denne tråden. Der kan du skru av ulps i registret. Vær litt forsiktig når det gjør endringer der.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...