Gå til innhold

Overføre penger anonymt


Karker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Svært enkelt. Du identifiserer først bank på grunnlag av fire første siffer i kontonummeret om du ikke alt kjenner dette. Etterpå får du hr X som du kjenner og ikke din bekjente til å møte opp i den banken og sette inn penger på kontoen.

 

Du kan sjølsagt også ordne det siste uten hjelp av noen hr X. Klart mer lettvint, men før du vurderer det skal du huske at spørsmålet "det pengeinnskuddet tror jeg må være satt inn på feil konto" lett kan føre til et bilde som viser deg til stede ved en kasse på presis det tidspunktet innskudd ble registrert...

Lenke til kommentar

Takk for svar!

 

Dette betyr vel at hr X blir stående som betaler? Noe av poenget mitt er å sette inn penger uten at det registreres noen innbetaler.

 

Nå hadde jeg egentlig heller ikke planer om å involvere noen andre og dermed håpet på et svar i retning PayEx, PayPal, el l, men kanskje det kanskje ikke så enkelt.

Lenke til kommentar

 

Dette betyr vel at hr X blir stående som betaler? Noe av poenget mitt er å sette inn penger uten at det registreres noen innbetaler.

 

Ved et kontant innskudd på kontoen er det ingen innbetaler.Med en gang du velger en overføring blir det en. Noe som har mange grunner, og at norske banker ikke skal fungere som sentralvaskeri for Europas (og resten av verdens) grå og svarte penger er en av dem.

Lenke til kommentar

Hjemlengsel: noen banker tillater ikke rene innskudd (altså innskudd som ikke registreres som en giro innbetaling) på konti som ikke tilhører kunden selv.

 

Har hørt problemet nevnt en gang før, ja. De mest gebyrivrige da antar jeg, for det er ingen lov som forbyr slikt, det betyr "bare" tapte gebyrinntekter. Men absolutt et poeng som må sjekkes ut av TS dersom dette gjelder "noen banker" og ikke "en enkelt bank"

Lenke til kommentar

Som følge av hvitvaskingsloven tror jeg ikke det er mulig å sette inn penger uten å identifisere seg.

 

Selvfølgelig er det lov... finnes jo automater man kan sette inn kontanter uten å identifisere seg.

 

På Heimdal i Trondheim er det en slik automat tilhørende Sparebank 1.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Som følge av hvitvaskingsloven tror jeg ikke det er mulig å sette inn penger uten å identifisere seg.

Jeg har ikke noe problemer med å identifisere meg; dette er kun veledighet og ikke noe som ikke tåler dagens lys. Saken er bare at jeg ikke ønsker at mottaker skal få greie på at det er jeg som har satt inn pengene.

Lenke til kommentar

 

I den automaten taster man kun inn kontonummer... har satt inn penger der ett par ganger, er en trekkonto på lånet mitt som ikke er knyttet til noe kort.

Man taster inn kontonummer til mottager og mater automaten med aktuelt seddelbeløp? Ikke verst. Aldri forsøkt det før. Takk for tips!

Lenke til kommentar

Man taster inn kontonummer til mottager og mater automaten med aktuelt seddelbeløp? Ikke verst. Aldri forsøkt det før. Takk for tips!

 

Bare hyggelig... tror Nordea skal ha dette i tillegg til Sparebank 1 men vet ikke om de krever kort.

 

Hvis du finner ut at kontonummer tilhører en bank med innskuddsautomater så sørg for å ikke bli sett av overvåkningskameraene... bare for sikkerthets skyld :)

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvor mye penger det er snakk om, men hvis det bare er noen hundre kroner kan du kjøpe et SpendOn-kort på Narvesen.

Da får du et slags VISA-kort som du kan handle anonymt på nettet med.

Jeg kjøpte SpendOn for å kunne betale ting på nettet, slik som Navionics (sjøkart-app) på Google Play, eller laste ned OSX fra Apples App Store. Mavericks er gratis, men du må ha konto for å kunne laste det ned. Og du må ha VISA-kort for å opprette konto.

t.o.m. Premium-medlemskapet her på Hardware har jeg betalt med SpendOn.

 

Jeg er ikke komfortabel med å oppgi kontonummeret mitt til lønnskontoen min over alt. Det blir så lett misbrukt.

 

SpendOn

 

Glem ordinære gavekort hvor mottaker er tvunget til å benytte kortet i spesifikke butikkjeder eller kjøpesenter. SpendOn Gavekort er et Visa-kort som kan benyttes på 25 millioner brukersteder over hele verden – inkludert nettbutikker. Mottaker bestemmer hvor det skal brukes, du bestemmer hvor mye. SpendOn Gavekort kan fylles opp med valgfritt beløp mellom 200 og 2 000 kroner og er den perfekte gaven til både ung og gammel, nær og fjern.

SpendOn VISA Gavekort kjøpes hos alle Narvesen, 7-Eleven og Shell/7-Eleven.

Er du den heldige mottaker av SpendOn VISA Gavekort kan du sjekke saldo her. Vi anbefaler også at du setter deg inn i betingelsene knyttet til kortene og leser vår FAQ.

PIN kode

Siste produksjonsbatch (tilgjengelig i butikk fra og med slutten av november 2011) av SpendOn VISA Gavekort har ikke PIN kode. Fortvil ikke - SpendOn fungerer utmerket uten PIN gjennom at du signerer kjøpskvitteringen. Det er ingen endringer i forhold til varekjøp på nettet.

Lenke til kommentar

Har ikke SpendOn en slags "nettbank" der du kan sende penger til en konto?

Jeg vet ikke. Jeg har bare brukt det til å handle i nettbutikker som har betalingsløsning på sin hjemmeside. Ikke til å sende penger til en konto.

 

Men du kan jo gi vedkommede SpendOn som en gave i posten. Han trenger kanskje ikke nødvendigvis få pengene inn på konto?

SpendOn-kortet kan han bruke til omtrent hva han vil, både nettbutikker og fysiske butikker.

Det eneste hintet han får om hvor det kom fra vil være poststempelet som avslører i hvilken by det ble postlagt.

Eller du kan legge det i postkassen hans selv.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

SpendOn kan kun brukes til varehandel i butikk eller på internett.

 

Generelt vil jeg si at med mindre det fins et slags organisert veldedighetsopplegg, hadde jeg syntes det var skikkelig creepy å få overført penger til min personlige bankkonto uten å vite hvorfor pengene var der, eller fra hvem avsender var. Saken stiller seg selvfølgelig annerledes hvis hvis det er snakk om en organisert aksjon. Dersom du skal gi penger til en bekjent du syns synd på pga livssituasjon etc, vil jeg absolutt ikke anbefale denne metoden. Det bør kanskje TS tenke over.

 

Dersom du bruker en anonym måte å overføre på, vil ikke de ansatte i banken kunne hjelpe mottaker å identifisere avsender. Dersom jeg hadde fått et større ukjent innskudd på kontoen min hadde jeg sannsynligvis meldt det videre til en avdeling i banken eller politiet. Jeg hadde hvertfall ikke begynt å bruke pengene...

Endret av Arne
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...