Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Blåveis / blått øye


heisanndu123

Anbefalte innlegg

Hei, vet ikke om det var rett forum og emne men spør likevel:

Nå har det seg slik at jeg har blitt skallet ned ute på fylla, fikk da hevelse i øvre øyelokk på venstre øye. I tillegg har det blitt en rødlig, blå farge på området.

Var med legevakten etter dette, da fikk jeg opplyst at øyet var ikke skadet, det hadde nok mest sannsynlig fått sprekt ei åre i øyelokket. Fikk da diagnose blått øye / blåveis.

Men denne hevelsen, hvor lang tid kan det ta før den går ned til normalt? Og når kan jeg åpne øyet helt? Har tenkt meg på jobb på tirsdag, så håper på svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så selve hevelsen er nede etter et par dager? Blåmerke kan jeg leve med, men ikke den F*** hevelsen :p

 

Jeg fikk meg en på trynet engang, og den hevelsen satt vel i ei drøy uke. Men nå må det vel sies at det var kanskje litt mer omfattende siden jeg fikk brudd på kinnbeinet. Men jeg tror nok du kan forvente at hevelsen er der til tirsdag også. Spørs hvor hardt dunket var. :)

Lenke til kommentar

 

Jeg fikk meg en på trynet engang, og den hevelsen satt vel i ei drøy uke. Men nå må det vel sies at det var kanskje litt mer omfattende siden jeg fikk brudd på kinnbeinet. Men jeg tror nok du kan forvente at hevelsen er der til tirsdag også. Spørs hvor hardt dunket var. :)

En hel uke ja! Nei, nå har jeg hatt is på i hele dag, og merker allerede at jeg kan åpne opp øyet mer og mer! Satser på at det ordner seg utover morgendagen og til tirsdag!

Lenke til kommentar

Nå har ihvertfall blåfargen forsvunnet og blitt normal sånnsett :p Men har en liten kul/hevelse fortsatt i øve øyelokk, samtidig som at jeg har en liten blodflekk på øyet. Lurer på når det går ned igjen..

 

Hehe..da hadde jeg litt rett likevel da. :p Sånt tar tid, skjønner. Snakker jo ut fra egen erfaring. :p

Men det går ned etterhvert. Det tar bare litt tid. Vanskelig å si hvor lenge. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...