Gå til innhold

Samsung 5 serie med høyt CPU forbruk


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg starter med å gi linken til pc'n som jeg har kjøpt.

https://prisguiden.no/produkt/samsung-535u3c-a05se-192892/detaljer

 

Dette er en pc jeg kjøpte til mamma da hun ønsket seg en liten og lett pc som hun kunne ha med seg rundt og se på litt film og surfe på nettet med.

 

Men da vi kom hjem og prøvde denne pc'n så fant vi fort ut at ikke alt var helt bra med denne pc'n. Når vi starter den opp så sitter svchost.exe og kjører på 40-80%. Med bare skrivebordet oppe!! Og når den har roet seg, etter ca 10 minutter... så går vi på nettleseren for å prøve youtube, men her så sitter prosessoren og jobber på 100% på fullscreen og 360p.

 

Har hatt denne pc'n inne på verksted 2 ganger alt og det jeg får beskjed om at dem ikke finner noen feil og at alt er som det skal være.

 

Er det virkelig en så svak pc at den ikke engang kan åpne paint uten å bruke 70% prosessorkraft i 3 minutter?

 

Jeg betalte faktisk 5 000 for denne pc'n for 3 månter siden og jeg skulle ikke tru at en A6 4455m prosessor var så svak. Har prøvd mye svakere intel prosessorer og amd prosessorer før som ikke har hatt noen problemer med noe av det som denne her sliter med.

 

Takk til dere som kan gi meg noen fornuftige svar på hva som kanskje er galt med den. Og kanskje også fortelle meg hva jeg skal gjøre for å få ny pc, eller få denne til å funke...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Disse maskinene kommer somregel med masse bloatware, prøv å kvitte deg med dem og se om du ser noen endringer. De blir jo ikke brukt alikevel.

Før jeg sendte den inn til verkstedet så formaterte jeg og installerte regn windows og prøvde da. Samme resultat. Ventet på alle oppdateringer, samme da også. Tilbakestilte pc'n til fabrikk og ventet på alle updates. Fortsatt samme feil. Dette gjorde jeg 3 ganger med fabrikk og regn windows.

Lenke til kommentar
-snip-

 

A6-4455M er en svak prosessor, ingen tvil om det. Men at svchost skal ligge på 40-80% på desktop der nesten et tegn på andre problemer, dette er typisk for mange virus, men siden du har reinstallert windows så mange ganger så virker det litt rart, med mindre du bruker piratkopiert windows som har virus inne i seg selv.

 

Andre ting er hvis prosessoren klokker seg ekstremt lavt pga strømsparingsinstillinger eller sensorfeil, så vil dette gå drastisk ut over ytelsen.

Lenke til kommentar

 

A6-4455M er en svak prosessor, ingen tvil om det. Men at svchost skal ligge på 40-80% på desktop der nesten et tegn på andre problemer, dette er typisk for mange virus, men siden du har reinstallert windows så mange ganger så virker det litt rart, med mindre du bruker piratkopiert windows som har virus inne i seg selv.

 

Andre ting er hvis prosessoren klokker seg ekstremt lavt pga strømsparingsinstillinger eller sensorfeil, så vil dette gå drastisk ut over ytelsen.

Det er ikke en piratkopiert windows. Det er en windows CD som jeg har kjøpt fra komplett.no

Når du sier strømsparing innstillinger så kan det ligge noe der ettersom at verksted sier at de ikke finner noe galt med pc'n.

 

Når du sier svak prosessor. Mener du da så svak at den ikke skal kunne spille av filmer i HD eller full HD?

Lenke til kommentar

Jeg vil tro det er noe annet lugubert som ligger bak.

Ingen grunn til at svchost skal bruke så mye. Har du flere av dem kjørende?

Det er 12 av dem som kjører (samme som jeg har på mine 2 andre pc'er med windows 7)

Men det er bare den ene av dem som bruker så mye prosessor kraft. Men det er ikke bare den som er problemet som sagt. Når den har roet seg ned etter ca 15 minutter.... så bruker alt annet, for eks. internett explorer på en youtube video med 360p 70-90% prosessorkraft (ikke fullscreen). Til å med paint bruker rundt 70% prosessorkraft hele tiden.

 

Som tidligere nevnt så skal jeg se på det med strømsparing modus når jeg får den tilbake fra verksted.

Lenke til kommentar

Til og med på strømsparingsmodus skal ikke den trekke 70%, man skal jo fortsatt kunne jobbe på maskinen ikke bare se på den.

Bra det ikke bare er jeg som mener at verkstedet er helt på tur når jeg får beskjed om at alt er som det skal være med pc'n.

Men hva kan jeg gjøre for å få verkstedet til å skjønne det, eventuelt få en ny pc?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...