Gå til innhold

Hvilken PSU skal jeg kjøpe?


Anbefalte innlegg

Hei, har planer om og kjøpe en PSU. Er usikker på størrelsen, 860watt eller 1200 har jeg i tankene den skal drifte følgende.

 

2xMCP655 vannpumper.

15-16 120mm vifter.

1xGTX760 (kansje 2 ettervært)

2xssd disker

i5 2500k

standard atx hk

4xram brikker

 

Er usikker på hva jeg egentlig trenger? Er det overkill med 1200 watt? Eller kan det være kjekt og ha?

 

Har egentlig sett meg ut Corsair AX1200i men er corsair kansje litt overpriset? Er det andre alternativer som er like bra? eller bedre? Har sett litt på Seasonic og Flextronic. Etter litt googling fant jeg ut at disse er underleverandører til Corsair.

 

Setterpris på hvilket som helst svar =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal ikke hjelpe deg velge har 8x 1400W og 6x 1200W , men en ting er sikkert:

Kjøp 1000-1200W.

 

Psu skal ha en fornuftig last og da ligge på en fornuftig plass på DB-kurven.

Kjøper du 750 osv så kan det hende du blir liggende i toppen og da støyer skiten.

En 1200W slår ikke på viften engang før 400W.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg vet ikke om OP har kjøpt noe, men jeg anbefaler ikke enormt svære strømforsyninger om du bare skal ha ett skjermkort. F.eks en RM850 fra Corsair vil være mer enn nok for deg da, vifta skal i grunnen aldri skru seg på før ~400-500w med dem.

 

Hvis du har to skjermkort er det kanskje å vurdere større strømforsyning om viften begynner å være plagsom, men GTX 760er burde vel ikke presse så mye strøm at det skal gjøre noe med en så "sen" viftekurve som Corsairs nye saker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...