Gå til innhold

– Sony kuttet PlayStation 4-kameraet for presse ned konsollprisen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ja, det er bare å skrive i vei.. Men du har ikke lest nok vist du tror på det du selv skriver mr/ms urgelol

Tror ikke noe som helst. Gjengir bare hva Sony, microsoft og tech spesialister som anandtech skriver. Det du skriver derimot, det er nok hentet fra helvete hvor alle forumtrollene brenner en evig ban.
Lenke til kommentar

Alt handler om taktikk og hvordan gjøre sitt fima til en gullgruve, det er slik en konkuranse fungerer med firmaer en dag i dag :)

 

Morro hvordan all har glemt at Sony ble hacket for en stund siden. Da var jo Sony den slemme ulven. Korttidsminne på disse konsoll-brukerne :)

Endret av LoveAmiga
  • Liker 1
Lenke til kommentar

-Ms vurderte Gddr5 men fant ut at det kunne skape problemer i framtiden.

 

Hvilke problemer? Gddr5 ble nok vurdert men funnet for dyrt, med tanke på hdmi inn, inkludert kinect kamera, dedikert lyd som driver prisen opp. Ms tar tap for hver xbox one solgt, akkurat som Sony taper penger på hver ps4 solgt.

 

CPU vil lide av at det kun er GDDR5 i PS4. Trodde de fleste var klar over dette. Vil nok gjevne ut forskjellene mellom XBOne og PS4.

Endret av LoveAmiga
Lenke til kommentar

 

CPU vil lide av at det kun er GDDR5 i PS4. Trodde de fleste var klar over dette. Vil nok gjevne ut forskjellene mellom XBOne og PS4.

Jada påstanden er ytret av flere medlemmer her på forumet, men har ikke sett utviklere eller andre tekniske dokumenter som støtter dette. Når det også ble vist til hvordan cpu har sin egen bus(onion) så er det vel up in the air uansett. Men om du har noe som belyser dette så kom med det.

 

Her en kommentar fra the crew utvikleren.

 

More crucial is how the 8GB of RAM in the PlayStation 4 is utilised. This unified pool is a significant advantage over platforms like PC and PS3, where CPU and graphics RAM takes the form of two entirely separate pools of memory. The PS4 operates a system where memory is allocated either to the CPU or GPU, using two separate memory buses.

 

"One's called the Onion, one's called the Garlic bus. Onion is mapped through the CPU caches... This allows the CPU to have good access to memory," explains Jenner.

 

"Garlic bypasses the CPU caches and has very high bandwidth suitable for graphics programming, which goes straight to the GPU. It's important to think about how you're allocating your memory based on what you're going to put in there."

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-how-the-crew-was-ported-to-playstation-4

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

 

ja, det er bare å skrive i vei.. Men du har ikke lest nok vist du tror på det du selv skriver mr/ms urgelol

Tror ikke noe som helst. Gjengir bare hva Sony, microsoft og tech spesialister som anandtech skriver. Det du skriver derimot, det er nok hentet fra helvete hvor alle forumtrollene brenner en evig ban.

ja , eg er en trollolol.. Men fra spøk til løk. Du er ein Av Dei få som tydligvis ikkje spiser alt Sony sier rått, so her er eit intervju du kan få lese :) kilde: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-the-complete-xbox-one-interview

  • Liker 1
Lenke til kommentar

ja , eg er en trollolol.. Men fra spøk til løk. Du er ein Av Dei få som tydligvis ikkje spiser alt Sony sier rått, so her er eit intervju du kan få lese :) kilde: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-the-complete-xbox-one-interview

Ingen tvil om at xbox one blir en flott konsoll, men setter ikke så alt for mye lit til de som har laget hw'en. De har sin agenda. Samme gjelder når sony selv snakker om konsollen sin.
Lenke til kommentar

 

Morro hvordan all har glemt at Sony ble hacket for en stund siden. Da var jo Sony den slemme ulven. Korttidsminne på disse konsoll-brukerne :)

 

Den var god, jeg har Sony's & Microsoft's konsoller, men jeg er 100% Nintendo tilhenger :)

 

Hva har dette med at Sony ble hecket? Alle firmaer blir utsatt for noe, og vi forbrukere blir sinte der og da og sier det vi mener. Men jeg skal si deg en ting: Vi mennesker glemmer det meste som ikke er noe av interesse å huske i ettertid, dem har forhåpentligvis rettet opp i denne store tabben sin..

 

Jeg elsker at Nintendo, Sony & Microsoft sloss ute på markedet om beste eksklusiver og skryter om sine produkter osv. Jeg håper det er disse tre som blir på markedet om 20 år frem i tid også :) Det er rett og slett herlig å ha disse tre selskapene mot værandre, men samtidig ikke være store uvenner med verandre :)

 

Alle dem tre konsollene har sinnsyke gode eksklusiver til sine konsoller!!! Men min barndom og selv etter at jeg er gift så holder jeg med Nintendo 100% :) Jeg liker selskapets taktikk dem har brukt alle disse årene på markedet, en fantastisk familiebedrift er det også :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...