Gå til innhold

Test: Apple OS X Mavericks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg husker når Steve Jobs presenterte "Back to Mac", der Mac skulle få de beste funksjonene samt UI fra iOS. Hvor mye nyttig som kom ut av det er vel et spørsmål (kalender i lær, launchpad osv), men man fikk i alle fall en mer lik opplevelse. Mavericks har jo gått bort fra noe av dette utseendet, men jeg lurer på om det kommer en ny "Back to Mac"? Jeg håper egentlig ikke det, da jeg ikke synes iOS 7 vil passe særlig bra på en Mac (for mye hvitt, blant annet). Samtidig er det litt rart at Apple gjorde en innsats for å gjøre de to platformene mer like utseendemessig, for å nå ha to temmelig forskjellige igjen.

Lenke til kommentar

Jeg husker når Steve Jobs presenterte "Back to Mac", der Mac skulle få de beste funksjonene samt UI fra iOS. Hvor mye nyttig som kom ut av det er vel et spørsmål (kalender i lær, launchpad osv), men man fikk i alle fall en mer lik opplevelse. Mavericks har jo gått bort fra noe av dette utseendet, men jeg lurer på om det kommer en ny "Back to Mac"? Jeg håper egentlig ikke det, da jeg ikke synes iOS 7 vil passe særlig bra på en Mac (for mye hvitt, blant annet). Samtidig er det litt rart at Apple gjorde en innsats for å gjøre de to platformene mer like utseendemessig, for å nå ha to temmelig forskjellige igjen.

 

Det var vel stort sett Scott Forstall som pushet det søppelet der, og han fikk heldigvis sparken i fjor.

https://en.wikipedia.org/wiki/Scott_Forstall

Lenke til kommentar

 

 

Dere har glemt en ting: OS X Mavericks har også støtte for den utdaterte MacBook 13" fra sent 2008 i aluminium og nyere OG tidlig 2009 og nyere

Er det overraskende?

 

AtW

Nei, det er bedre å ha med denne lille infoen enn å ikke ha den med, så folk slipper å lure på det ;)

Lenke til kommentar

Slitsomt at man ikke får lest artikler her når man ikke vil se reklame. Enten er det "ekstra" eller så er det "du blokkerer reklame" som kommer i veien.

Det som er litt skummelt med dette er at jeg ikke ser så mange andre testsider som gjør dette mot brukerne. Hvordan vil dette gå utover lesertallet som man også lever av? Er dette gjennomtenkt? Jeg klarer meg alltids med andre flotte testsider og publikasjoner men etter å ha fulgt hw.no fra starten av så blir man litt bekymret for utviklingen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Slitsomt at man ikke får lest artikler her når man ikke vil se reklame. Enten er det "ekstra" eller så er det "du blokkerer reklame" som kommer i veien.

 

Det som er litt skummelt med dette er at jeg ikke ser så mange andre testsider som gjør dette mot brukerne. Hvordan vil dette gå utover lesertallet som man også lever av? Er dette gjennomtenkt? Jeg klarer meg alltids med andre flotte testsider og publikasjoner men etter å ha fulgt hw.no fra starten av så blir man litt bekymret for utviklingen.

 

De må nå tjene penger til å opprettholde siden. Er nok ikke stort annet enn reklamer og "ekstra" de får penger fra. Dessuten er det ikke så mye å forlange at du hvitelister hardware.no på adblock/adblock+.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slitsomt at man ikke får lest artikler her når man ikke vil se reklame. Enten er det "ekstra" eller så er det "du blokkerer reklame" som kommer i veien.

 

Det som er litt skummelt med dette er at jeg ikke ser så mange andre testsider som gjør dette mot brukerne. Hvordan vil dette gå utover lesertallet som man også lever av? Er dette gjennomtenkt? Jeg klarer meg alltids med andre flotte testsider og publikasjoner men etter å ha fulgt hw.no fra starten av så blir man litt bekymret for utviklingen.

Det må da være helt greit for hardware å kreve at du ser reklamen når du leser artikkelen. Det er tross alt dette de tjener penger på. Tror du de driver med veldedighet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det må da være helt greit for hardware å kreve at du ser reklamen når du leser artikkelen. Det er tross alt dette de tjener penger på. Tror du de driver med veldedighet?

Nei, en 10-åring vet i dag hvordan verden fungerer. Den samme 10-åringen vet at man kan gjøre ting på flere måter.

Jeg "tror" der i mot at de driver med det samme som andre publikasjoner som ikke krever disse tingene av meg. Som nevnt i innlegget ovenfor ditt. Eks. så gir sweclockers deg tilgang til hele artikkelen selv om du kjører adblocker, men det har en liten gul linje på toppen hvor de pent ber deg om å deaktivere adblockeren for deres side. En mindre eksluderende praksis som jeg foretrekker.

post-38451-0-14990800-1381358667_thumb.png

Men tilbake til topic.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det var vel stort sett Scott Forstall som pushet det søppelet der, og han fikk heldigvis sparken i fjor.

https://en.wikipedia.org/wiki/Scott_Forstall

 

Ja, er klar over det, selvsagt. Ser som sagt ikke den store nytten i en del av de endringene som ble gjort, men tenker likevel at det er en god idé å ha noenlunde like retninglinjer for design for de to platformene deres. Nå er de tilbake til start, sånn sett.

Lenke til kommentar

Super test, men noen skriveleifer.

 

Hadde også ønsket en side hvor dere omtalte flere av de små endringene dere nevner i konklusjonen.

 

Selv er jeg mest interessert i å bruke min Apple TV som ekstern skjerm og ble derfor glad for at dere belyste dette. Ser ut til å fungere like bra som forventet!

 

Nå håper jeg på oppgradert Mac mini (med Haswell bl.a.), da min hvite MacBook fra 2007 stoppet på Lion. Har dog kjørt Mountain Lion på min PC (hackintosh).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...