Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen vil ikke starte opp - ''En maskin- eller programvareendring som nylig er utført kan være årsaken''


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Glemte å slå av skoledataen i noen timer, og når jeg kom tilbake, var dataen avskrudd. Jeg slo den på, og fikk denne meldingen ''Windows kunne ikke starte opp. En maskin- eller programvareendring som nylig er utført kan være årsaken''. Her får jeg 2 valg.

 

1. Start oppstartsreparasjonsverktøyet. Klikker jeg på denne, laster den noen filer, og får en command prompt skjerm der det står ''please wait'' før jeg får en windows bakgrunn (http://www.hdwallpapers.in/walls/windows_7_original-wide.jpg) med en musepeker som jeg kan bevege, men ingenting skjer.

 

2. Start windows på vanlig måte. Da prøver den å starte opp som vanlig, men ender til slutt opp på samme skjerm som da jeg prøvde å starte dataen igjen.

 

Har prøvd å trykke f8 når dataen starter, og har prøvd forskjellige ting som bruk av sikkerhetskopi og oppstart i sikkermodus. Uten å gå i detalj så endte alle på samme måte: på oppstartskjermen. Skjønner at jeg kanskje må ha windows CDen jeg brukte, men den ligger på en plass jeg ikke kan få tak i på et par uker. I og med at dette er skoledataen, så ville dette være ganske uheldig. All forslag og hjelp er hjertelig velkommen! Jeg er ikke så veldig tech savvy, så en forklaring på tingene jeg burde gjøre ville vært veldig flott!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...