Gå til innhold

Printer oversikt + rapporter.


Anbefalte innlegg

Her på jobben så har vi bare Lexmark skrivere, derav endel sorter av forskjellige x945, x950 osv osv.

 

Vi driver og prøver ut å få til ett program som en kan få rapporter om hvor mye som blir skrevet ut per mnd osv. Om også den kan gi varsler da det bør skiftes fotoleder o.l. Men det er ikke så spesielt nødvendig om den ikke gir varsler om det trengs noe å skifte, er mest ute etter en som vi kan velge en periode (f.eks mai 2013 - Juli 2013) og få opp hvor mange sider som ble skrevet ut i denne perioden. Er det noen som har greie på dette? :)

 

Akkurat nå har vi bare "markvision 1.8.1" så langt jeg har klart og forstått i dette programmet er at en får bare opp antall utskrevne sider totalt (lifetime). Ikke i perioder som jeg kan velge osv.

 

Interessert i å prøve alt fra betalende og gratis versjoner. Så lenge det fungerer, vil vi selvsagt gå for dette.

 

Mvh

D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå lagt opp PaperCut MF med gratis lisens enn så lenge, alle brukerene her på jobben har nå blitt lagt til.. Det skulle visst ikke ta lange tida før printerne skulle komme automatisk og det er fortsatt ikke komt opp noen, skal gi dette ett par dager og se om det er skjedd noe.

 

Det er ikke slik at denne "MÅ" legges inn på print serveren? Har ikke fått noe "legg til skriver" opplegg inne i PaperCut.. Virker litt snålt, siden jeg ikke må definere noe. Skulle trodd jeg måtte lagt til DHCP Scope den skulle søke etter skrivere osv slik som i Markvision..

 

Om du har satt opp dette og det fungerer, kunne du gjerne tatt kontakt. :)

 

Ett tilleggspørsmål;

 

Om programmet kan sende ut en "varsel" om det er lite toner eller noe lignende da dette er difinert opp?

Lenke til kommentar

Satte det opp på en windows server 2003 for lenge siden. da funket det ok.Mener å huske jeg måtte kjøre SQL på den. Fikk den opp å den kjørte fint da. Men var ikke noe jeg hadde bruk for egentlig. Var bare for test.

Regner med du finner diverse svar i knowledge basen om du har tid å ork til å leser den.

Etter det jeg ser skal du få varsel om toner skifte å trommel life mm.

Er så lenge siden jeg rota med dette att jeg husker ikke helt.

 

Edit. Kjapt spørsmål har dere noen form for brannmur som eventuelt vill sperre for kommunikasjon med papercut internt ?

Sjekk brannmur.

Endret av Mixture
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Vi har 50% Lexmark og 50% xerox. I forbindelse med et prosjekt tok vi å snakket med vår lokale xerox forhandler om oversikt over skriverne våre. Fikk da et program som het MPS for dette. I grunn var det for å monitorere hvor mye lexmark skriverne kostet oss.

 

Slik jeg forstod fra programmet gav det oss en ganske god oversikt over enhetene våre (foruten de som var så gamle at det ikke støttet). Fikk se % på tonerne osv. Rapporten derimot tror jeg var en csv fil. Var et greit program i grunn, men tror det kanskje var en trial, og vi fikk det fordi vi er kunde hos xerox

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

kan f.eks kjøre rapport fra markvision over i excel vil jeg tippe, og når du har det første tallet er det jo et enkelt regnestykke å finne differansen neste måned.

 

Akkurat markvision har jeg ikke pirka på på 8 år, men du valgte dengang nøyaktig og kun det du ville ha. Slik er det med de fleste slike programmer.

 

Ang. discovery så er det ofte fordel å sette en ip-range :)

 

Uansett, det enkleste når man lurer på slike ting er å bare ringe leverandøren.

1 linje må man kanskje ikke regne med å få noe svar fra sånn umiddelbart, men du vil garantert få et skikkelig svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...