Gå til innhold

Er det lov med rød panda i norge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

"Ocelot" tror jeg man kan ha som husdyr.

 

Man kan hvertfall ha "Bengal" katt, som ser veldig lik ut som den du nevner "Ocelot".

 

Bengal:

10693278-wwwbellagattinicom-wwwsavannahc

 

De kan jo bli en del større enn en vanlig huskatt, så man bør iallefall ha ganske greit hus som den kan vandre rundt i.

Er vel normalt at slike katter er "innekatt", som ikke skal bevege seg fritt utendørs (Så vidt jeg vet hvertfall..)

Lenke til kommentar

"Ocelot" tror jeg man kan ha som husdyr.

 

Man kan hvertfall ha "Bengal" katt, som ser veldig lik ut som den du nevner "Ocelot".

 

Bengal:

10693278-wwwbellagattinicom-wwwsavannahc

 

De kan jo bli en del større enn en vanlig huskatt, så man bør iallefall ha ganske greit hus som den kan vandre rundt i.

Er vel normalt at slike katter er "innekatt", som ikke skal bevege seg fritt utendørs (Så vidt jeg vet hvertfall..)

Det der er ikke bilde av en Bengal. Det er en Savannahkatt.

 

Bengalkatter er ikke større enn andre katter, og kan være fritt utendørs. Akkurat som andre innekatter.

Lenke til kommentar

Det der er ikke bilde av en Bengal. Det er en Savannahkatt.

 

Bengalkatter er ikke større enn andre katter, og kan være fritt utendørs. Akkurat som andre innekatter.

Okei, Google fortalte meg annet.

 

Og ja, klar over at alle dyr kan være utendørs, noe som er normalt, men det er veldig få som velger og ha en rasekatt utendørs.

Endret av Merko.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det der er ikke bilde av en Bengal. Det er en Savannahkatt.

 

Bengalkatter er ikke større enn andre katter, og kan være fritt utendørs. Akkurat som andre innekatter.

 

Han sa kanskje feil navn, men Savannah er jo lov i Norge så han kan jo skaffe en sånn. Dog må det være maks F5, så den er jo ikke så stor.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

"Det er et generelt forbud mot å innføre, selge, kjøpe, gi bort, ta imot eller å holde som husdyr, selskapsdyr eller i fangenskap på annen måte fremmedartede (eksotiske) pattedyr, krypdyr, padder, frosk og salamander i Norge. Det er Forskrifter om forbud mot at fremmedartede (eksotiske) dyr innføres, omsettes eller holdes som husdyr, selskapsdyr eller i fangenskap på annen måte (Forskrift om fremmedartede dyr m.v.) som har gjort hold av eksotiske dyr ulovlig i Norge siden 01.01.1977"

 

Kilde - http://www.mattilsynet.no/dyr_og_dyrehold/kjaledyr_og_konkurransedyr/eksotiske_dyr/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...