Gå til innhold

Neste Windows får en stilig og smart søkefunksjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg regner nesten med at dette nye "SkyDrive" ikke blir valgfritt, altså at man ikke kan slå det av?

 

Kanskje noen lurer på hvorfor jeg spør slik. Det er fordi "SkyDrive" da vil gjøre datamaskinen ikke fullstendig din lengre, selv om den selvfølgelig er din. Å "låne filene" sine til skyen er også et sikkerhetsmessig dilemma, i og med at man må stole på "SkyDrive"-aktøren.

Endret av G
Lenke til kommentar

Jeg regner nesten med at dette nye "SkyDrive" ikke blir valgfritt, altså at man ikke kan slå det av?

Du kan i hvert fall velge å ikke slå på "SkyDrive integration" under setup, i følge det som står her: http://winsupersite.com/windows-8/hands-windows-81-skydrive-integration

 

 

edit: Her ser du hvordan det kan slås av og på: http://www.eightforums.com/tutorials/29426-skydrive-integration-windows-8-1-enable-disable.html

Endret av nebrewfoz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syns ikke noe særlig om at man er tvungen til å bruke en Microsoft emailkonto. I versjon 8 kunne man hoppe over dette - ser ikke noen mulighet for det i 8.1. Noen som har funnet en vei utenom?

Jeg hørte en forklaring for dette i en av de siste episodene av Windows Weekly, men jeg husker ikke detaljene. Det var noe med at man måtte taste inn en email-adresse på et stadium i setup-prosedyren, og der spiller det ingen rolle hva man skriver. Når man trykker Next kommer det opp en ny side der man kan velge å bruke en "lokal logon-konto". (Jeg finner ingen beskrivelse av dette på nettet i farten.)

 

Hvis man har satt opp systemet med en "Microsoft account", men ønsker å gå tilbake til slik det var i Win7, så kan man følge denne oppskriften: http://www.eightforums.com/tutorials/4842-local-account-switch-windows-8-a.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva menes det med smart i dette tilfellet ?

 

Alle dingser og enheter er jo blitt så smarte at stadig flere har problemer med å bruke dem

 

Det samme kan man si om ting som skal koble seg sammen automatisk.

Hvis det fungerer er det bra , men hvis det ikke gjør det kan det være et helvete å få det til å fungere

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med å få tilbake å kunne søke etter tekst i filer, denne funksjonen datt ut når windows xp kom.

Den er da fullt tilstede i den versjonen av Win7 jeg sitter foran nå ....

File Explorer, "search window" til høyre for "address bar", skriv f.ex. 'excessively' i tekstfeltet.

Da kommer det opp "No items match your search." i vinduet under.

(Fordi ingen filnavn inneholder ordet.)

 

MEN: Rett under det igjen står det: "Search again in:" , Klikk på "File Contents". Voila.

Lenke til kommentar

 

 

Hva med å få tilbake å kunne søke etter tekst i filer, denne funksjonen datt ut når windows xp kom.

Den er da fullt tilstede i den versjonen av Win7 jeg sitter foran nå ....

File Explorer, "search window" til høyre for "address bar", skriv f.ex. 'excessively' i tekstfeltet.

Da kommer det opp "No items match your search." i vinduet under.

(Fordi ingen filnavn inneholder ordet.)

 

MEN: Rett under det igjen står det: "Search again in:" , Klikk på "File Contents". Voila.

LOL den har jeg aldri fått til, trolig fordi jeg ga opp i XP, der hadde de funksjonen med å søke etter tekst, men søkefunksjonen var veldig upålitelig så jeg begynte å bruke Visual studio.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...