Gå til innhold

Her er driveren du må ha for Battlefield 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234

MÅ HA??

 

Nei man MÅ IKKE..... men anbefales..

:thumbdown:

 

Jo, jeg kunne ikke spille uten beta driverne. Etter jeg installerte drivern så kjørte spillet på ultra som normalt. Endret av Slettet+981234
Lenke til kommentar

Kjører 670 SLI ligger på 60-70 FPS på ultra settings, men får noen voldsomme hickups med framedrops. og nei jeg har ikke passert 2 gig minnebruk på vramen ( sjekket via gpu-z ), men det virker litt som om det er fysikk beregninger som forårsaker framedrops...typisk hvis jeg ser på vimpler som vaier i vinden. Håper dem fikser dette med ltt driver optimalisering. Spillbart, men utrolig irriterende med framedrops.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt. Jo høyere CPU-usage, jo bedre.

 

Jeg var jo i nesten ekstase når jeg så at 4-kjerner CPUen min lå på mellom 90-100 %, og det ser ut som om den tar å utnytter alle kjernene. Dette gir høy utnyttelse, og gir håp om at kanskje også 3930Ken min virkelig får brynet seg.
Finnes vel knapt noe spill som klarer så god utnyttelse.

Lenke til kommentar

Ja nei denne dritten her blir jo faktisk bare verre og verre for min del. Sort loading skjerm, umulig å binne opp forskjellig til museknappene...connection timed out feilen og så faens videre. Hadde jo egentlig ingen store FPS problemer heller, men når noe funker så kan du banne på at noe annet bare rævpuler deg andre veien. Naboen under her må ha ringt etter hjelp tenker eg...dette har vært mildt sagt noen krevende timer for meg.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Har dere ikke en mus som dere kan binde tastatur taster på? Jeg har 4 på scroll up og 3 på scroll ned, så da har jeg både defib og health kit.

 

Høyere CPU usage er ikke nødvendigvis bedre. Når man havner på 90% + load med en overklokket I5 prossesor så er det noe som ikke stemmer.

 

Leste du det jeg skrev? Sier jo at man ikke KAN binde opp til musa. Dvs. på medic klassen er det KLIN umulig å binne opp revive utstyret til museknapp 3. Å kaste medpacks, den kan eg fint binne opp mot den knappen, og til andre jævla knapper. Men akkurat reviven.nei ikke faen. Altså, hva faen skjer? Men nå får eg ikke spillt i hele tatt så jeg skrinlegger hele stasjonæren for i kveld.

 

Funket fett i går,men da var jeg så trøtt etter jobb at det ikke ble så mange timer. I dag var det ett rent helvete.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

 

Leste du det jeg skrev? Sier jo at man ikke KAN binde opp til musa. Dvs. på medic klassen er det KLIN umulig å binne opp revive utstyret til museknapp 3. Å kaste medpacks, den kan eg fint binne opp mot den knappen, og til andre jævla knapper. Men akkurat reviven.nei ikke faen. Altså, hva faen skjer? Men nå får eg ikke spillt i hele tatt så jeg skrinlegger hele stasjonæren for i kveld.

 

Funket fett i går,men da var jeg så trøtt etter jobb at det ikke ble så mange timer. I dag var det ett rent helvete.

 

Det er mulig, bare du som ikkje får det til :green:

Lenke til kommentar

 

I den tråden er det så mange noobs at det er flaut :D

 

Nå har ikkje alle de i tråden fantastisk hardware heller. Kan virke som om betaen ikkje liker annet enn high end hardware?

 

De fleste som klager over lagg har AMD cpu. Konklusjon: Ligg unna amd cpu hvis man skal spille tunge spill.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Har dere ikke en mus som dere kan binde tastatur taster på? Jeg har 4 på scroll up og 3 på scroll ned, så da har jeg både defib og health kit.

 

Høyere CPU usage er ikke nødvendigvis bedre. Når man havner på 90% + load med en overklokket I5 prossesor så er det noe som ikke stemmer.

Jeg har også en overklokket i5 CPU, og den er ikke akkurat noe særlig.

 

Hadde CPU-bruken vært på 50% i stede så hadde du også fått tilsvarende dårligere ytelse, så hvordan det er dårlig har jeg ikke peiling på.

 

Om noen mener at spillet er dårlig optimalisert så er det en annen sak, men CPU-bruk alltid være positivt å få så høyt som overhode mulig. Enten det er for å øke FPS, eller det er for å begrense ytelseproblemer (pga dårlig optimalisering).

Men med tanke på hvor sinnsyk fysikkmotoren er i forhold til alle andre spill der ute, så er jeg vel ikke sjokkert over at det krever en del av CPUen (og da er det bra den i det minste utnytter CPUen bra, for ellers ville vi i hvert fall sittet med sykt dårlig FPS).

 

Edit: Samme med GPU, du ønsker optimalt sett 100 % utnyttelse her også.

Hvis det er for lavt så kan det tyde på problemer.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

 

Leste du det jeg skrev? Sier jo at man ikke KAN binde opp til musa. Dvs. på medic klassen er det KLIN umulig å binne opp revive utstyret til museknapp 3. Å kaste medpacks, den kan eg fint binne opp mot den knappen, og til andre jævla knapper. Men akkurat reviven.nei ikke faen. Altså, hva faen skjer? Men nå får eg ikke spillt i hele tatt så jeg skrinlegger hele stasjonæren for i kveld.

 

Funket fett i går,men da var jeg så trøtt etter jobb at det ikke ble så mange timer. I dag var det ett rent helvete.

Leste du det jeg skrev? Her kan jeg binde scrolling til tastene 3 og 4

 

post-88331-0-31133400-1380746724_thumb.jpg

Endret av 1982kims
Lenke til kommentar

Jeg har også en overklokket i5 CPU, og den er ikke akkurat noe særlig.

 

Hadde CPU-bruken vært på 50% i stede så hadde du også fått tilsvarende dårligere ytelse, så hvordan det er dårlig har jeg ikke peiling på.

 

Om noen mener at spillet er dårlig optimalisert så er det en annen sak, men CPU-bruk alltid være positivt å få så høyt som overhode mulig. Enten det er for å øke FPS, eller det er for å begrense ytelseproblemer (pga dårlig optimalisering).

Men med tanke på hvor sinnsyk fysikkmotoren er i forhold til alle andre spill der ute, så er jeg vel ikke sjokkert over at det krever en del av CPUen (og da er det bra den i det minste utnytter CPUen bra, for ellers ville vi i hvert fall sittet med sykt dårlig FPS).

 

Edit: Samme med GPU, du ønsker optimalt sett 100 % utnyttelse her også.

Hvis det er for lavt så kan det tyde på problemer.

Så du mener 100% load på CPU og GPU er positivt når du spiller? Jeg mener nå at det er et tegn på at maskina sliter å er klar for enn oppgradering.

Lenke til kommentar

Nei, hvis du får 100 % utnyttelse av CPU, GPU, så har du et perfekt balansert PC-oppsett. (ja, gitt at minnet/HDD/SSD/HK ikke er flaskehals, som du ikke umiddelbart kan se)

 

Er det under 100 %, eller vesentlig under 100% i spill så indikerer det et problem eller en flaskehals.

 

Hvorfor?

Spill har som mål å utføre kalkulasjonene sine så raskt som mulig, og så starte på nytt. Når et nytt bilde er ferdig, så starter GPUen og CPUen "på nytt", og jo flere runder den klarer hvert sekund, jo flere FPS.

- Så hva betyr egentlig 100 % bruk? Jo det betyr at alle kjernene til CPUen får mulighet til å jobbe på scenen/bildet, og i det den sender informasjonene videre til GPUen, så kan den fortsette videre uten noen som helst venting. Og om GPU da også er 100 % så betyr det "perfekt timing".

 

- Så hva betyr da 50 % bruk, som man ofte får i spill?

1. Jo, det betyr enten en av to ting. Enten så er det bare halve prosessoren som får jobbet (to kjerner), hvor de to andre bare ligger der bortkastet, og dette kommer av dårlig koding fra spillprodusenten sin side, som burde lagt til rette for at alle kjernene kunne jobbe samtidig, og dermed bli fortere ferdig.

2. Eller så vil hele prosessoren jobbe, men med en gang den har sendt av gårde informasjonen så må den vente på at GPUen (eller noe annet) må gjøre seg ferdig. Og når resten av systemet er ferdig så får den starte på nytt. Ved 50% så vil halve tiden bestå av at CPUen bare står å venter. Dette kan komme av flaskehalser et sted i systemet, men muligens også i dårlig fordeling/koding på spillutvikleren sin side, som burde fordelt arbeidsoppgavene jevnere.

I de siste 7-8 årene så har problemet vært dårlig optimalisering, som har skapt dårlig utnyttelse av spesielt CPUen, som da har oppgaver som er vanskelig å programmere i parallell.

Så at man nå tror det er negativt betyr bare at problemet har vært så stort at man har inntrykk av at det er normalt, når det egentlig er selve problemet.

Om du bør oppgradere eller ei, må man nesten se på den faktisk ytelsen, og har ingenting med utnyttelsesgraden. Jeg føler meg i hvert fall bedre når jeg ser at alle kronene jeg har investert i PCen faktisk kommer til sin rett, i stede for å se at bare deler av maskinen jobber.

 

edit: Derimot, hvis du har på en FPS-sperre (V-sync), så vil maskinen ta planlagte stop, og maks utnyttelse er derfor ikke å vente (ja, om du har satt grensen så lavt at maskinen ikke satureres).

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Titan SLI 1150mhz og 4770K @ 4600mhz og 2666 minne.

 

Cpu får kjørt seg, men det gjør også fps. Ingame så er jeg skjeldent under 110fps.

 

Selvfølgelig ALT på max i 1080p 144hz

attachicon.gifbf4 beta.png

Se der! Hva er det folk snakker om å få dårlig ytelse a?

110 FPS gir jo ikke noe mulighet for forbedring en gang. Får nesten håpe ferdige versjonen blir tyngre! :D

Lenke til kommentar

titan i sli ja det bør jo sparke bra det Nizzen :)

 

har selv intel3970x overklokka til 4600mhz, nvidia 590 kort , minne er 1333 32gb

og så klart ssd disk.

har ingen problemer med bf4 men bør nok bytte ut 590korte mit siden det bare er PCI Express 2.0 :(

og hk mit har jo PCI Express 3.0 . så 590 blir nok en flaskehals vil jeg tro.

Lenke til kommentar

titan i sli ja det bør jo sparke bra det Nizzen :)

 

har selv intel3970x overklokka til 4600mhz, nvidia 590 kort , minne er 1333 32gb

og så klart ssd disk.

har ingen problemer med bf4 men bør nok bytte ut 590korte mit siden det bare er PCI Express 2.0 :(

og hk mit har jo PCI Express 3.0 . så 590 blir nok en flaskehals vil jeg tro.

 

tror ikke at pcie 2.0 eller 3.0 har noe med det om 590 kortet ditt er/blir en flaskehals.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...