Gå til innhold

Trolig spam-mail fra "[email protected]"


Anbefalte innlegg

Hei, jeg oppdaga nå at det har kommet en mail fra videotron.ca

Her er mailen som var skrevet på tysk.

 

 

 

Mahn ab teilung klær Hannes Holbein ([email protected]

 

 

Verehrter Kunde Simen *****,

Sie haben die erbrachten Leistungen vom 23.08.2013 bis jetzt nicht beglichen. Die Rechnung konnte nicht von Ihrem Konto automatisch abgebucht werden. Es wurden alle Zahlungen bis zum 30.09.2013 berücksichtigt.

Weitere Einzelheiten der PayPal Abrechnung und die Kontonummer zur Zahlung sehen Sie im Anhang.

Die Gesamtsumme der Bestellung beläuft sich auf 248,68 Euro. Unser Anwaltsbüro wurde berechtigt das Geld für Ihre Bestellung einzufordern. Dabei wird Ihnen eine Mahngebühr von 26,00 Euro verrechnet und die Kosten unserer Tätigkeit von 11,59 Euro.
Falls Sie die Zahlung verweigern werden wir umgehend ein Inkassobüro einberufen. Wir geben Ihnen bis zum 04.10.2013 die letzte Chance die Gesamtsumme zu überweisen.

Mit freundlichen Grüßen

Hannes Holbein

 

 

Norsk versjon under (GoogleTranslate)

 

 

MAHN noen klær fra Hannes Holbein ([email protected]

 

Kjære kunde Simen *****,
>
> Du har ikke betalt de tjenester som tilbys av 23.08.2013 til nå. Kontoen kunne ikke bli automatisk trukket fra kontoen din. Det hele utbetalinger inntil 30/09/2013 har blitt tatt hensyn til.
>
> Ytterligere detaljer om PayPal fakturering og kontonummer for utbetaling ser du i vedlegget.
>
> Den samlede ordrereserven utgjør € 248,68. Vårt advokatfirma hadde rett til å kreve penger for bestillingen din. Her et purregebyr på 26,00 € vil bli belastet, og kostnaden for vår okkupasjon av € 11,59.
> Hvis du nekter å betale, vil vi umiddelbart innkalle til et inkassobyrå. Vi gir deg opptil 04.10.2013 siste sjanse til å betale totalt.
>
> Vennlig hilsen
>
> Hannes Holbein

 

 

 

Jeg kan ikke huske jeg har bestilt noe fra videotron (har ikke hørt om det den sida før)

Det virker som svindel siden de ikke opplyser hva jeg har bestilt/referrerer til ordren min.

 

Vet dere der ute som sikkert har litt mer peil på dette, hva det kan være?

 

Simen/Nightshaft

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sannsynligvis spam.

 

"infozone" virker ikke som en offisiell konto hos videotron, men noe i samme kategori som '[email protected]'.

 

kjapt googlesøk viser at videotron er en kanadisk bredbånd/kabel leverandør a la get, og at en fotograf bruker [email protected] som sin mailadresse.

 

http://jeanleclaire.wix.com/photojb#!contact

 

så:

meget trolig spam i min bok.

Endret av liealot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...