Gå til innhold

Star Citizen har sanket inn 120 millioner kroner (Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott at dere skriver litt om Star Citizen. Uten tvil et spill som fortjener litt spalteplass! :thumbup:

 

Støtter dette. Det er ikke mye jeg har sett om dette storspillet på denne siden (gamer.no)

 

Er det noen her som har "pledged"? :) har lyst men vet liksom ikke hvilken pakke jeg skal velge osv :)

 

Som Prognatus sa ville jeg denne uken anbefalt Aurura Legionnaire. Velg den "pakken" til $45 for da får du også tilgang til selve spillet samt Alpha, Beta og litt mer. Den til $35 er bare skipet, og det gjør du ingenting med alene, hvis du da ikke har en annen "pakke" som inneholder spillet.

 

Du kan senere (tidligst 24 timer etter at du har pledged) velge å "Exhange for Store Credits", hvis du vil oppgradere til en større "pakke". Det var slik jeg gjorde det etterhvert. Ble mange Aurora til $30, som i senere tid har "blitt" til noe annet. Jeg kom (desverre) med så sent som 23.juli i år, men har allerede brukt "for mye" ;)

 

Har fått med meg dama mi også, og hun har for tiden en vanlig Aurora (heter vel MR, eller Marque) og en Freelancer. Har prøvd å få med meg etpar kompiser, men de har ikke "bitt på" enda. Den ene er avventende og vil se hvordan dette blir først. Han venter forøvrig også på Elite: Dangerous.

 

Jeg for min del begynte med en Origin Jumpworks 315P (Pathfinder pakka), som jeg enda har. Men målet var en RSI Constellation. Den måtte i helga byttes inn til fordel for Retaliator og Gladiator som kun var i salg nå sist helg, (samt tidligere en eller flere ganger mener jeg). Constellation (f.eks. Rear Admiral pakka, som er den billigste med Constellation) kan jeg alltids få tak i senere. Gikk da samtidig fra den store Deluxe hangaren til den lille Discount hangaren. Dama mi har Business hangaren, siden hun har en Freelancer.

 

Har forøvrig kjøpt inn to joysticker til spillet, av typen Thrustmaster T16000M, siden den kan settes opp både for venstre og høyre hånd. Kjøpte også spillet Independence War 2: Edge of Chaos for ca $6 på gog.com for å ha noe å trene på i vente på Star Citizen. Har ikke prøvd å sette opp det spillet med to stikker enda, men det går kanskje. Tok i samme slengen med Strike Commander, en god gammel perle som jeg sikkert plagdes med å få til å fly ellerno i min ungdom når det kom ut.

 

Dog-fighting modulen kommer i desember i år, har det blitt sagt.

 

Pr nå er statusen

22 706 307 dollar

274 932 Star Citizens

9 757 Alpha slots igjen.

 

Vanskelig å få status rett, siden den endrer seg såpass ofte. Mens jeg har skrevet dette innlegget har det kommet inn ca $4000 og blitt rundt 30-40 flere citizens.

 

PS! Det har blitt sagt at du kan kjøpe alle skip "in-game", så du er ikke nødt til å bruke "tonnevis" med penger nå, men det er jo artig å kunne se på dem i hangaren, sette seg inn i dem og gå rundt i dem. Det gjelder ikke alle skip, enda. Men det kommer nok etterhvert. Og så er det jo dog-fighting da, da du kan fly rundt i dem. :) Mye å glede seg til med andre ord.

Lenke til kommentar

Er det sagt noe om hvor lang tid man må forvente å bruke for å få råd til disse skipene etter at spillet er sluppet?

 

Det er jeg ikke sikker på, men noe som kanskje er relevant i dette er:

 

 

 

Also you should know that the current “dollar” price of a ship does not reflect its actual in-game value in UEC, so comparing the value of a gun against the UEC equivalent of an Aurora is not an accurate comparison. We intended backers to get a benefit for backing early rather than waiting for a finished game and one way was by obtaining ships that ultimately will be more expensive once the game is “live”. A $25 Aurora may cost 75,000 UEC in the finished universe!

 

Hentet fra det Chris Roberts skrev da Star Citizen passerte $18-milloner

 

PS

Status nå er:

22 709 737 dollar

274 974 Star Citizens

9 733 Alpha slots igjen.

Det er i snitt ca $82,59 pr citizen. Når jeg ble med tror jeg det var rundt $60 pr citizen. Når Hangar modulen ble lansert tror jeg det passerte $70 pr pers (citizen)

...and it's still counting. :)

Dette spillet er også helt fri for utgivere (publishers), ala EA, Activision o.l. som skal ha sin (store?) del av kaka.

GTA V var nevnt tidligere i tråden til å koste over 260 (?) millioner dollar. Har ingen aning om hvordan pengene har blitt brukt på det spillet, men jeg antar at det er mye brukt på f.eks. reklame.

Med Star Citicen er det vi, oss som støtter opp om spillet med å "pledge", som i stor(?) grad sørger for reklame til spillet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er jeg ikke sikker på, men noe som kanskje er relevant i dette er:

 

 

Hentet fra det Chris Roberts skrev da Star Citizen passerte $18-milloner

 

PS

Status nå er:

22 709 737 dollar

274 974 Star Citizens

9 733 Alpha slots igjen.

Det er i snitt ca $82,59 pr citizen. Når jeg ble med tror jeg det var rundt $60 pr citizen. Når Hangar modulen ble lansert tror jeg det passerte $70 pr pers (citizen)

...and it's still counting. :)

Dette spillet er også helt fri for utgivere (publishers), ala EA, Activision o.l. som skal ha sin (store?) del av kaka.

GTA V var nevnt tidligere i tråden til å koste over 260 (?) millioner dollar. Har ingen aning om hvordan pengene har blitt brukt på det spillet, men jeg antar at det er mye brukt på f.eks. reklame.

Med Star Citicen er det vi, oss som støtter opp om spillet med å "pledge", som i stor(?) grad sørger for reklame til spillet.

Fra PP presentasjonen til Chris Robert.

cbs3aHj.jpg

Lenke til kommentar

Er det sagt noe om hvor lang tid man må forvente å bruke for å få råd til disse skipene etter at spillet er sluppet?

 

Se svaret fra Ventrue ovenfor.

 

En kvalifisert gjetning er at spillet vil koste ca. $60 når det lanseres utpå vårparten 2015 og at man da får med et Aurora Essential (ES)-skip. Hvor mange timer man må "jobbe" i spillet for å tjene nok penger (UEC/Imperials) til et nytt skip vet vi ikke ennå, men jeg tipper at man kan gjøre det på 6-8 timer med Aurora ES, som kan ta 5 tonn last.

 

Det kommer jo også an på prisen på det skipet man har tenkt å kjøpe. Prisene varierer mye. F.eks. koster et Aurora-skip nå fra $35, mens en Constellation koster fra $225. En Idris korvett koster fra $1000 (men er ikke tilgjengelig akkurat nå).

 

Man behøver ikke drive handel i Star Citizen. Auroraen kan brukes til jobber som utforsking, leiesoldat, dusørjeger, eller annet, men det enkleste er nok å drive litt handel i begynnelsen siden ES-modellen ikke er spesielt egnet til andre ting.

 

Husk også at du må sette av noen Imperials til våpen, missiler, ammunisjon, forsikring, landeavgifter og skatt. Det blir en del løpende utgifter tilsammen, selv om de enkelte ting ikke koster all verden.

Endret av Prognatus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Se svaret fra Ventrue ovenfor.

 

En kvalifisert gjetning er at spillet vil koste ca. $60 når det lanseres utpå vårparten 2015 og at man da får med et Aurora Essential (ES)-skip. Hvor mange timer man må "jobbe" i spillet for å tjene nok penger (UEC/Imperials) til et nytt skip vet vi ikke ennå, men jeg tipper at man kan gjøre det på 6-8 timer med Aurora ES, som kan ta 5 tonn last.

 

Det kommer jo også an på prisen på det skipet man har tenkt å kjøpe. Prisene varierer mye. F.eks. koster et Aurora-skip nå fra $35, mens en Constellation koster fra $225. En Idris korvett koster fra $1000 (men er ikke tilgjengelig akkurat nå).

 

Man behøver ikke drive handel i Star Citizen. Auroraen kan brukes til jobber som utforsking, leiesoldat, dusørjeger, eller annet, men det enkleste er nok å drive litt handel i begynnelsen siden ES-modellen ikke er spesielt egnet til andre ting.

 

Husk også at du må sette av noen Imperials til våpen, missiler, ammunisjon, forsikring, landeavgifter og skatt. Det blir en del løpende utgifter tilsammen, selv om de enkelte ting ikke koster all verden.

 

Takk. Har lest mye rundt spillet, men det er også så mye å lese at det er godt å få presentert korte oppsummeringer i blant. Merker jeg får stadig mer lyst til å få spilt! :)

 

Har en pledge på "Digital Scout" og vurderer å oppgradere denne til et ekstra skip. Samtidig ønsker jeg ikke å starte spillet med "alt" jeg trenger. Det å jobbe seg opp fra ingenting er noe av det som appellerer mest for min del. (som også er grunnen til at jeg ikke liker versjoner av spill som gir fordeler in-game).

Lenke til kommentar

Ja, det er mange som sier at de vil starte med to tomme hender og jobbe seg opp. Det er selvsagt mulig, og de som allerede har kjøpt skip før spillet starter vil ikke få mye fordel av det fordi spillet er basert på DYKTIGHET, ikke hvor mye penger du har. Hvis du er flink i romkamp kan du skyte ned større og finere skip enn du har selv. Dessuten går dyktighet også ut på å se hvilke muligheter som finnes til å tjene penger. Lese mellom linjene i nyheter f.eks. og ta strategiske valg av handelspartner, m.m.

 

På den annen side hadde ikke prosjektet samlet inn 23 millioner dollar nå hvis de ikke hadde solgt mange forskjellige romskip på forhånd, så dem som samler på skip er med på å finansiere spillet.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar

Finnes det en god oversikt over skip jeg kan kjøpe i tillegg? Må innrømme at jeg synes "nettbutikken" til RSI er litt klønete å orientere seg i.

 

Har også lest en del om å oppgradere pakke. Dersom jeg velger reclaim på den jeg har nå (Digital Scout og Aurora) og oppgraderer til et annet skip, vil jeg da stå uten skip når vi nærmer oss lansering. Mener å ha lest noe om at alle begynner med nettopp Aurora. Men dette gjelder kanskje bare de som kjøper etter en viss dato?

Lenke til kommentar

Star Citizen samlet inn mer enn 21 millioner dollar før ett-års-dagen for lansering av prosjektet den 10. oktober, og er med det fullfinansiert - av spillerne! Dvs. det var målet for ett år siden å samle inn $20-21M. Og det klarte de altså på under ett år!

 

Akkurat nå er det samlet inn 22.646.861 dollar.

 

Det er fremdeles over et år til spillet er ferdig. Artikkelen nevner at målet er innen utgangen av 2014, men det er nå forskjøvet til våren 2015.

 

 

Ja, jeg har en del skip allerede fra "pledging" og har vært med siden oktober i fjor.

 

Hva du skal satse på avhenger av hva du vil gjøre i spillet. Forskjellige skip har forskjellige egenskaper og bruksområder. Men du bør vurdere å sikre deg Aurora Legionnaire (LN) som er tilgjengelig bare denne uka. Det er det kraftigste av alle Aurora begynner-skipene.

 

Her er den offisielle videoen for Aurora:

Og brosjyren: https://robertsspaceindustries.com/media/d5uc8684zn6etr/source/Aurora_brochure.pdf

 

 

Ellers er 300-serien et naturlig valg som er rimelig i forhold til mange andre skip. Denne serien kalles "BMW-skipene".

 

Offisiell video:

Brosjyre: https://robertsspaceindustries.com/media/exfjsh7mejoxir/source/300series_brochure.pdf

 

 

Et annet rimelig skip er Avenger.

 

Bare spør hvis du lurer på noe mer. :)

 

Hmm, ser at det er en del å sette seg inn i også :) Får se hva jeg finner på, ser utrolig bra ut det jeg har sett av videoer og slikt til nå da men, prioriteringer... :p

Lenke til kommentar

Finnes det en god oversikt over skip jeg kan kjøpe i tillegg? Må innrømme at jeg synes "nettbutikken" til RSI er litt klønete å orientere seg i.

 

Har også lest en del om å oppgradere pakke. Dersom jeg velger reclaim på den jeg har nå (Digital Scout og Aurora) og oppgraderer til et annet skip, vil jeg da stå uten skip når vi nærmer oss lansering. Mener å ha lest noe om at alle begynner med nettopp Aurora. Men dette gjelder kanskje bare de som kjøper etter en viss dato?

 

Ja, nettbutikken til RSI er litt omstendelig og rotete. Du kan kikke på skipsspesifikasjonene - https://robertsspaceindustries.com/ship-specs - men der står ikke prisene. De er dog sortert fra venstre mot høyre etter pris.

 

Tidligere kunne man oppgradere en pakke direkte, men nå veksler (smelter) man den gamle inn først før man kjøper en ny pakke for de pengene som da blir tilbakeført til din konto. Det er ikke store forskjellen i praksis. Men hvis du veksler inn din eneste pakke nå så står du uten skip, ja. Jeg er dog ikke helt sikker på om det er mulig å smelte den eneste pakken du har ... Mulig at du får en feilmelding om at du må ha minst én pakke hvis du prøver det.

 

EDIT: De har advart folk med spesiell backer-status mot å smelte inn den pakken som ga dem statusen. Så hvis man f,eks. har status som "Original backer" og smelter den siste pakken med kjøpsdato før 26. nov. 2012, så mister man status som original backer. Det samme gjelder for dem med "Veteran Backer"-status, men da er datoen sist i juni en gang. Så jeg vil ikke anbefale å smelte den siste pakken du har uansett. Da er du ute på tynn is ...

 

Det er bare dem som kjøper den ferdige spillpakken som får med en Aurora ES som startskip. Vi andre kjøper pakker nå. Det forhindrer deg jo ikke å kjøpe den ferdige pakken også, f.eks. som presang til familie og venner, men det blir i tillegg til det du evt. har på forhånd.

 

EDIT: Hvis du gjennomfører enspillerversjonen Squadron 42, blir du dimmitert med et skip i avskjedsgave fra militæret. :) Det er MULIG at dette skipet da blir istedet for startskipet og dermed et større og bedre skip, men det er usikkert på dette tidspunktet. Dog har det blitt nevnt mulighet for at man kan få forskjellige typer skip i avskjedsgave fra militæret, avhengig av hvor godt man gjennomførte tjenesten.

 

 

 

Hmm, ser at det er en del å sette seg inn i også :) Får se hva jeg finner på, ser utrolig bra ut det jeg har sett av videoer og slikt til nå da men, prioriteringer... :p

 

Fordelen er at du kan begynne å lese om spillet og sette deg inn i det NÅ, i motsetning til andre spill der du får det i fanget når det er mer eller mindre ferdig. :)

Endret av Prognatus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...