Gå til innhold

Test: Samsung Galaxy Note 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Såvidt jeg vet er det enda ingen nettbaserte videospillere som støtter høyere oppløsning enn 1080p. En hadde uansett ikke kunne få full potensiale av et 4K-vidoeklipp på PC-skjermen.

 

Youtube.

 

Mange har 2560x1440 skjermer.

 

Full potensiale, nei, men se forskjellen, definitivt.

Endret av Ekinorak
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kult, tar litt tid før youtube prosseserer vidoen til 4k, du har ikke tilfeldigvis selve mp4 filen? Youtube ligger jo også på litt komprimering også.

http://www28.zippyshare.com/v/8051285/file.html

 

http://www28.zippyshare.com/v/46864657/file.html

 

Måtte dele den i 2, men det går raskt å laste ned derifra. Er på ca 400 mb total unzipped

 

Hvis du åpner den i google chrome kan du se original fila på youtube, den viser bare max 720p her

Endret av Mr. D
Lenke til kommentar

Jeg har hatt Note 3 en god stund nå, muligen en av de første i Norge... Har hatt Note 1, Note 2 og Note 3 er vel helt klart det beste, som forventet!

 

Stor telefon ? njas...., ikke så mye større enn andre 5" telefoner, og mange bruker smart-telefonen til multimedia, internett, etc, så da skal det være stor skjerm. Men Note 3 har vel snart nådd grensen?

 

Dette er så nært drømmetelefonen som jeg kan komme, den har nesten alt. Har også prøvd iPhone noen måneder, så jeg ville nok bli fornøyd med en NMT telefon fra 90 tallet etter denne tabben. iPhone er perfekte dametelefon, og for dem med rosa sløyfe i håret (slik som min datter) da er iPhone helt ok, stabilt og greit for henne, men passer overhode ikke meg!

 

Note 3 har fått IR (hurra) og med en fantastisk APP som er på Google Play kan man enkelt styre alt av Tv, Stereo, Dreambox, Kabel-tv dekoder osv. Ja også A/C kjølingen hjemme kan du styre.... Lang rekkevidde, og like bra som alle andre IR kontroller.

 

Radiosignalet 2G/3G er noe av det samme, men synes WIFI er blitt bedre, og samtalekvaliteten er enestående. (mye bedre enn Note 2)

NOTE fungerer perfekt mot 3G/4G eks. Thailand, (som ikke bruker samme 3G frekvenser som i Norden) Perfekte reisetelefon. Kameraet har jo masse nyttige finesser, HDR fungerer fint, og synes bildene er bedre enn Note 2, som også var bra. Video filmingen er fantastisk! 3GB ram, og 32GB internminne er heller ikke å si nei til.

 

Note 3 har absolutt alt man behøver, så det blir enklere å si hva den mangler.

 

Høytaler er plassert under på høyre side, og der pleier man å ha en finger eller to, så da kan lyden bli dempet.

Ellers mangler den RDS radio, og det savner jeg noen ganger.

Men det er faktisk alt jeg finner av mangler, sett bort i fra at jeg ønsker 2 simkort lesere (noe som finnes i østen) men tror det gikk i bekostning av noe på telefonen.

 

Batteriet er noe av det samme som Note 2. Helt godkjent, og selv med kraftig surfing, og sjekker alt av tenkelige medier og mail hvert 15 minutt, og har ca. døgn drift. Min gamle IPhone 4S ble tom etter ca 4 -5 timers konstant surfing.

 

Skulle man bruke "Noten" mer normalt, vil den holde langt lengre. Men merker at batteriet blir bedre og bedre for hver lading.

 

Jeg har skaffet meg OEM Flipp Case i sort og ett i hvitt med "rute" og det er ett must, ellers ett par ekstra batteri så har jeg å bytte ut når jeg er på en hytte uten strøm, eller på en flyplass, osv.

 

Note 3 gir meg: Meget lang batteridrift, kan bytte batteri på få sekunder, har 64GB minnekort plass, ekstremt god WIFI, IR fjernkontroll til alt jeg har her hjemme, Bluetooth kan brukes mot ALLE andre telefoner, unntatt iPhone og iPad :( Kan ikke sende over bilder via BT til mine damer, da Apple har bestemt at dette ikke skal gå.

Har ellers perfekt lommekamera som gjør at jeg selger mitt "pocket camera" Filmkamera som holder i massevis til feriebruk, har Navigon 3D GPS, og note penna er veldig flott når man finner ut alt den kan brukes til. Har du en Note 2 i dag, må du muligens ha akademisk interesse for å bytte den ut, den duger lenge enda! Har du noe annet "sært" laget i knusbart glass, kan du trykt bytte den ut med noe annet!

  • Liker 6
Lenke til kommentar

http://www28.zippyshare.com/v/8051285/file.html

 

http://www28.zippyshare.com/v/46864657/file.html

 

Måtte dele den i 2, men det går raskt å laste ned derifra. Er på ca 400 mb total unzipped

 

Hvis du åpner den i google chrome kan du se original fila på youtube, den viser bare max 720p her

 

Takk for klippet, var ikke så ille i mørket, men er ikke så mye lys som kan slippes inn på en så liten sensor.

Lenke til kommentar

Min første opplevelse med telefonen var en stor nedtur: samtidig multitasking med to apper på skjermen gjelder kun utvalgte Samsung-apper. Derved ble mitt tiltenkte bruksområde ikke mulig.

Multitaskingen ellers er mer kludrete enn den var på Google Galaxy Nexus, hvor det var en egen multitasking-meny for rask skifting.

Jeg lurer virkelig på om "haptisk feedback" blir særlig brukt heller. Jeg har i alle fall slått det av, det var ikke presist nok til å forsvare energisk nikking med hodet og veiving med telefonen.

Jeg sitter igjen med én nyttig funksjon: skrive ned notater i all hast med pennen.

Skjermen er selvsagt veldig god - ekstremt god.

Tror likevel jeg ville beholdt min Galaxy Nexus dersom jeg hadde vært klar over multitaskingens begrensninger. Men gjort er gjort.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Er denne regionslåst også? Eller gjelder det kun US-varianten?

Nå har jeg ikke lest alle kommenterene, men den er bare regionlåst med det første SIM kortet du putter inn. Etter det kan du fint bruke lokale SIM kort i andre land.

Endret av Slettet-jDflNq
Lenke til kommentar

Min første opplevelse med telefonen var en stor nedtur: samtidig multitasking med to apper på skjermen gjelder kun utvalgte Samsung-apper. Derved ble mitt tiltenkte bruksområde ikke mulig.

Multitaskingen ellers er mer kludrete enn den var på Google Galaxy Nexus, hvor det var en egen multitasking-meny for rask skifting.

Jeg lurer virkelig på om "haptisk feedback" blir særlig brukt heller. Jeg har i alle fall slått det av, det var ikke presist nok til å forsvare energisk nikking med hodet og veiving med telefonen.

Jeg sitter igjen med én nyttig funksjon: skrive ned notater i all hast med pennen.

Skjermen er selvsagt veldig god - ekstremt god.

Tror likevel jeg ville beholdt min Galaxy Nexus dersom jeg hadde vært klar over multitaskingens begrensninger. Men gjort er gjort.

 

Hei. Jeg anbefaler deg å ta kontakt med utviklerene av appene du hadde tenkt å bruke :-) Det er nemlig utvikler som må legge til støtte, selv har jeg fått støtte for mine favoritter med min Note II, og det er samme støtten for alle mobilene etter S3,så det er gjerne ikke så negativt av utviklerene å legge det til :-)

 

Jeg vet ikke om du er klar over det, eller at det er nettopp at du er klar over det som er problemet, men jeg synes i hvert fall det fungerer greit å holde inne hovedknappen i et sekund for å bytte apps. Men jeg har heller aldri tatt i en Nexus.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke lest alle kommenterene, men den er bare regionlåst med det første SIM kortet du putter inn. Etter det kan du fint bruke lokale SIM kort i andre land.

Det er en lang tråd på XDA angående dette http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2457964

Ser ut som mange ikke får utenlandske sim kort til å fungere selv om de har hatt sim kort fra riktig region i telefonen først. Ser mange har måttet ty til en russisk side for å låse opp telefonen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...