Gå til innhold

pcen min hva må jeg oppgradere


Anbefalte innlegg

Må kunne kjøre bf4 helllllst på ultra

 

i5 3570k

p8z77-v le hovedkort

8 gb ram

amd 7850 gpu

psu 550w ocz eller hva den heter

550D corsair kabinett

 

vil helst kjøre bf4 på ultra og gta v

 

så hva må jeg oppgradere skal bytte skjerm kort det er helt klart helst til nivida 600 series

 

også trenger jeg noen hjelp med noe

 

1) skruer.. trenger noen skruer greier som jeg ikke har hjemme kan dere linke til de og antistatisk armbånd

 

2) har hatt denne pcen i et år nå, har ikke cleana opp noe støv, får jeg vet ikke hvordan jeg gjør det kan noen linke til en norsk (helst) guide til hvordan man rengjør støv fra en 550D? den har sånn magnet greier


plz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med Kalleklovn. Har selv brukt støvsuger i alle år til å rense maskinene mine, fungerer helt fint. Sålenge du ikke dytter munnstykket inntil komponentene og tar ut strømmen først er du helt safe. Bruk gjerne trykkluft på boks også hvis du har det.

 

Hva slags skruer er det du trenger skrutrekker til?

Lenke til kommentar

http://nettbutikk.wuerth.no/haandverktoy/skrutrekkere-og-sekskantnokler/skrutrekker-ph-med-6-kt-klinge
Art.nr.: 06134222 060 1

 

For å rense maskinen for støv foretrekker jeg å bruke en kompressor:

http://www.biltema.no/no/Verktoy/Trykkluft/Kompressorer/

Det viktigste her er at du holder fast på vifter slik at de ikke snurrer når du blåser. Det samme gjelder for støvsuger.

 

De fleste skjermkortene klarer å vise et og annet bilde ved max settings, men man trenger nok kraft for å vise bildene fort nok slik at det blir spillbart. Hva er spillbart for deg, 30fps?

Størstebroren til den du har, 7970 klarer så vidt BF3 på ultra med 50 fps. Hvorfor bytte til Nvidia 600 series når 700 series har vært ute lenge? Og som sagt ovenfor, AMD R9-serien blir tilgjengelig antakeligvis i løpet av oktober.

Endret av dbass
  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://nettbutikk.wuerth.no/haandverktoy/skrutrekkere-og-sekskantnokler/skrutrekker-ph-med-6-kt-klinge

Art.nr.: 06134222 060 1

 

For å rense maskinen for støv foretrekker jeg å bruke en kompressor:

http://www.biltema.no/no/Verktoy/Trykkluft/Kompressorer/

Det viktigste her er at du holder fast på vifter slik at de ikke snurrer når du blåser. Det samme gjelder for støvsuger.

 

 

tror du jeg driter penger eller

 

hvordan tar man med støvsuger tar man helt inntill eller hva?

Lenke til kommentar

Fra jeg klare å se så skal 550D corsair ha sånne magnetiske støv filter som du skal lett klare å ta av for og støvsuge/rengjøre dem for så sette dem tilbake. Så frem på kabinet åpner du døra og klikker ned front greia og rengjør der. Så har du det samme på toppen og på siden om du har vifte også der. Så har du gjerne under kabinette et filter du kan trekke bak for å rengjøre den så sette den tilbake. Jeg bruker oftes en q-tips til å plassere inn mellom bladene på viftene så dem ikke snure rundt når jeg plassere støvsugern mot dem for å hindre at motoren på viftene kan bli ødelagt.

 

Se gjerne fra 4:20

 

http://www.netonnet.no/art/data/komponenter/kabinett/tilbehor-til-kabinett/nedis-as-wristset/119107.8034/

http://www.netonnet.no/art/data/komponenter/tilbehor/installasjonsverktoy/konig-7-delerskrutrekkerkit/180637.7094/

 

På skjermkort froten så kan du gjøre som de andre sier og vente på at de nye amd kortene kommer. Men sku ikke se bort i fra at du treng litt bedre psu. Føler at 550w er litt lite i dag.

Lenke til kommentar

Men sku ikke se bort i fra at du treng litt bedre psu. Føler at 550w er litt lite i dag.

Ser ikke helt denne. De verste strømslukene av noen prosessorer og skjermkort hadde vi for en del generasjoner siden. Jeg tipper også at gjennomsnittlig antall harddisker i en PCer er på vei ned, og blir erstattet med strømgjerrige SSDer.

 

Ettersom trådstarter ikke har noen planer om SLI / Crossfire bør 550W være nok i massevis!

Lenke til kommentar

Bump

 

Så dere mener jeg skal bruke støvsuger. Men det fins forskjellige versjoner av dem er det samma hva slags støvsuger det er og må jeg ha sånn spesiell sak på munnen til støvsugeren for PC?

 

Har hørt 550D er bra med støv og sånt, så foran og bak og siden (hvor det er vifter) og under og toppen er det eneste stedene jeg trenger å fjerne støv fra? Trenger ikke åpne kabinettet og støv suge coren i pcen??

 

Skruetrekker greiene mener jeg at jg trenger bra skruetrekker som funker for all slags skruer får skru dem på plass.. Altså

 

Og om antistatisk armbånd, skal jeg plugge det i en stikk kontakt??

Lenke til kommentar

Når jeg rengjør PCen min setter jeg bare på et tynner munnstykke på en vanlig støvsuger og justerer kraften på støvsugeren ettersom hvor i PCen jeg støvsuger. Lav hastighet rundt hovedkort og skjermkort, full fres i kabinett, kjøleribber og vifter, viktig at viftene ikke blir dradd rundt av støvsugeren.

 

antistatisk armbånd kobles mot et jordings punkt, enten i kabinett eller jording i stikk kontakt, men det kan være like greit å bare ta borti et jordingspunkt før du starter, antistatisk armbånd er litt unødvendig spør du meg.

 

HW.no hadde en ekstra artikkel om dette for ikke så lenge siden der de prøvde å ødelegge komponenter med statisk elektrisitet fra henda osv, men de klarte ikke ødelegge noe.

Men jeg anbefaler at du lader ut på jordingspunk uansett, kan ha veldig uflaks.

 

når det kommer til skrutrekker osv, så er jo ikke dette så viktig, jeg bruker vanligvis bare det trofaste flatjernet mitt, kan nesten sette sammen hele PC-en min med det

Endret av XfsB
Lenke til kommentar

Den statiske elektrisiteten ødelegger ikke nødvendigvis noe helt, men komponentene kan svekkes og leve kortere enn de nødvendigvis ville ha gjort. En kamerat av meg rengjorde maskinen sin med støvsuger, og en ukes tid eller så senere begynte han å plages av kræsj og blåskjermer. Om det var tilfeldig, eller støvsugingens skyld, kan man jo selvfølgelig spekulere i, det skal jeg ikke nekte for. Men maskinen hans hadde fungert fint i nesten 3 år før det.

Lenke til kommentar

Bump

Så dere mener jeg skal bruke støvsuger. Men det fins forskjellige versjoner av dem er det samma hva slags støvsuger det er og må jeg ha sånn spesiell sak på munnen til støvsugeren for PC?

Har hørt 550D er bra med støv og sånt, så foran og bak og siden (hvor det er vifter) og under og toppen er det eneste stedene jeg trenger å fjerne støv fra? Trenger ikke åpne kabinettet og støv suge coren i pcen??

Skruetrekker greiene mener jeg at jg trenger bra skruetrekker som funker for all slags skruer får skru dem på plass.. Altså

Og om antistatisk armbånd, skal jeg plugge det i en stikk kontakt??

Du kan stappe de i stikkontakten om du har lyst på 220v rett i kroppen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...