Gå til innhold

Venstrevridde aviser


smultron

Anbefalte innlegg

Merker meg at hver gang det er en artikkel fra f.eks. Dagbladet må noen nevne at avisen er venstrevridd, som om dette skulle være noe hemmelig og propaganda-aktig. Det begynner å bli unødvendig mye av det.

Så, for å informere: alle aviser i Norge har mer eller mindre et politisk ståsted. Sånn har det alltid vært og det er det ingenting galt med.

 

Dagbladet - venstresiden, kultureliten, typisk SV

Aftenposten - tradisjonelt Høyre

Dagsavisen - tradisjonelt Arbeiderpartiet

VG - kaller seg politisk uavhengige, men ligger på høyresiden

 

osv.

 

Og best av alt - hvis du ikke er enig med noen er det fullt lov å lage sin egen avis!

Endret av smultron
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig. Som om at det er et demokratisk- eller ytringsfrihetsproblem at folk i private eide firmaer har egne meninger. Er til tider helt tåpelig, selv om jeg er stor tilhenger av å ha og bruke nøytrale medier!

 

Dog etter det jeg har lest på VG-kommentarer, er det veldig, veldig mange som er overbevist om at VG er venstrevridd. Sånn som jeg ser det er kanskje VG, sammen med Aftenposten, den mest nøytale avisa.

 

 

 

Og det kan godt hende at det reelle nyhetsstoffet til Dagbladet er som du beskriver, men merkelig nok er den avisa overlesset av kjendisnytt, sex og generelt overflatiske saker, noe jeg ikke akkurat forbinder med den ytre venstresiden.

Endret av ehs5
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det som er litt festlig er hvordan pressen utfører blåsejobber for en hver politiker som havner bak lås og slå!

Uansett hvilken politisk side den holder ved.

 

De fleste avisene i Norge var talerør for en viss politiker som akkurat ble dømt i høyesterett, jeg sitter akkurat å leser VG. Her kan vi lese at..

 

"Den korrupsjonssiktede politikeren i Bergen har det svært tungt på cellen, sier mannens advokat. Flere kilder opplyser at mannen er bystyrerepresentant for Høyre."

"Han ble satt på glattcelle det første døgnet, og har forklart at det var grusomme forhold."

 

Når leste du sist om "grusomme forhold" for den vanlige mannen i gata.

Norsk journalistikk er så flau at Nilas Johnsen og May Linn Gjerding burde si fra seg sin jjournalist tittel og hive seg på lobbyist bølgen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...