Gå til innhold

Se direkte: Vil AMD lansere et helt nytt Radeon-skjermkort?


Anbefalte innlegg

Nja, minnebussen er litt merkelig egentlig. Jeg tror de har 512bit fordi de ønsker 4Gb mer enn fordi de ønsker mer båndbredde. Titan selger endel ekstra til folk som er clueless fordi de tenker at 6Gb er awesome. 384bit med bra minne (eller med middels minne også) klokker så høyt at du har diminishing returns både på 7970 og 780, de har mer nytte av core OC enn memory OC. Jeg har problemer med å se for meg at 290 plutselig er kjempesulten på minne...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var ikke veldig mye info om neste generasjon GPU her. Hadde vært fint med fulle specs, temps, wattage, performance osv. Men det som var utrolig spennende var Mantle. Slik han fyren fra Dice la det frem, er DirectX en solid flaskehals mellom hardware og software som Dice kjemper mot. Dice hadde også fått Microsoft til å optimalisere DirectX. Men dette er tydeligvis ikke nok i lengden. Med Mantle gis full tilgang til minne, noe som jeg forsto kunne øke ytelsen 9X. På den måten kunne nåværende og neste gen GCN få spektakulære ytelsesøkninger. 9 ganger høres VEL mye ut. Gjenstår vel å se hvor mye som ligger i dette når Mantle lanseres i desember som autoupdate til BF4.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...