Gå til innhold

selvbygd case = case mod?


Anbefalte innlegg

Jeg holder på med å bygge et kabinett av aluminium. Vil det være en case-mod eller ikke?

 

Jeg har ikke kjøpt et kabinett som jeg bygger på, men jeg bygger et eget kabinett fra scratch. Vil det være en mod eller ikke? Jeg mener at det ikke er en mod. Grunnen til at jeg spør er fordi jeg tenkte jeg skulle være med i en case-mod compo under et lan (NaIT).

Hva mener du det er?

 

For de interesserte, så ligger bilder her

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kabinett fra scratch kalles egentlig for en case-build, men faller helt greit under kategorien case-mod.

 

Mod=modifisering

Build=bygging

 

Ganske logisk.

 

Jeg ville lagt posten under "worklogs"

Det der var jo bare dritbra :D:D

Regner med at du skal være med på casemodscombo til høsten.....

Hadde du alu fra før av eller kjøpte du?

Hvis du kjøpte hva kostet det?

Synes det bare så så dritbra ut :D:D

 

Lykke til videre

Lenke til kommentar
Jeg ville lagt posten under "worklogs"

Det der var jo bare dritbra :D:D

Regner med at du skal være med på casemodscombo til høsten.....

Hadde du alu fra før av eller kjøpte du?

Hvis du kjøpte hva kostet det?

Synes det bare så så dritbra ut :D:D

 

Lykke til videre

Jeg tenkte jeg skulle post under worklogs, men siden jeg egentlig lurte på om det var en case-mod eller ikke, så posta jeg her (mod: bare flytt denne til worklog hvis du vil).

Ditt kabinett var jo også fett :p. Og jeg får vel være med på casemodcompoen til høsten hvis jeg blir ferdig. Planen er at jeg skal bli ferdig til helga.

Jeg kjøpte aluminiumen. Den kosta litt under en stor høvding (inkl kutting) og målene på plata var 2x1 meter. Og den er 2mm tykk ;).

Dette blir fett :D

 

Må bare finne ut hva jeg skal ha i det kabinettet (i tillegg til hardware)...

Lenke til kommentar

Hehe. Jeg vet ikke. Du får spørre Yummy om det. Jeg tenkte jeg skulle dra med meg det kabinettet på NaIT om under to uker. Jeg får en ny maskin til helga :D (xp3000, 1 gig minne, 9800pro).

 

Jeg må stå på som en helt for å få det ferdig til da. Jeg har noen vifter og kalde katoder liggende. Også noen UV-katoder også. Og litt annet snacks. Skulle hatt noen neon-strips eller tape...

Lenke til kommentar

Hehe :p

Takker for den positive responsen :D

 

Jeg håper jeg blir ferdig til helga med kabinettet. I allefall nok til at jeg kan sette inn hardware og dra på LAN om to uker med det (og delta på casemodcompo). Hvis jeg er heldig så får jeg også ny hardware på fredag eller lørdag.

 

Jeg har ikke alt klart for meg hvordan jeg skal feste sakene inni kabinettet, men det faller vel på plass i løpet av helga tipper jeg.

Lenke til kommentar
det kommer litt an på da !....kabinnett og slike saker !...er du fra Asus eller MSI osv ..kan du jo sveise deg et egen hovedkort :D hehe lykke til da !

 

Det å mekke sitt eget HK er ikke spes. lett, da! Flerlags PCB er et mareritt og lodde på. Men er du Asus eller MSI går alt an...

tviler på at du kan "sveise" hovedkort da :p

Lenke til kommentar
men i søren a mann, hvorfor så stort? jo mindre jo bedre
Jeg liker det stort :D

Nei seriøst, dette er mitt første _lille_ store prosjekt der jeg bygger et kabinett. Jeg plumpet egentlig uti det.

Jeg bestilte meg 2x1 meter aluminium først uten noen slags form for tegninger. For å bruke mest mulig alu så ble dimensjonene 25x50x100cm. Så ble det ei plate på ca. 25x100cm til overs til diverse. Også har jeg fått nok med å knote inni et klaustrofobisk kabinett (selv om det er et par år siden nå) ;)

 

Som sagt, får se til helga hvordan jeg løser bakplata med hovedkort etc...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...