Gå til innhold

Oktoberfest 2013 - tomsi42 - Sigma 60mm f/2.8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Treklemmingen er genialt enkelt motiv, med gode kontraster og struktur. Thumbs-up. :)

 

Skal jeg foreslå noe, så må det være at ingen av bildene (dvs. hendenes posisjon og fingrenes plassering) forteller at klemmen er positivt ment. Hendene er for vridd på det første - og fingrene for krokete på det siste til at denne klemmen er av kjærlighet. Ville prøvd håndflater / fingre plassert på samme vinkel og posisjon som når man klemmer en man ER glad i. Hvis klemmebildet var ment som en god klem. :)

Lenke til kommentar

21: Huttemegtu. Skikkelig sur/kald/dyster høststemning. Får lyst til å krype under dundyna.

 

22: Lekker fremsilling av det ulekre. Utrolig at den holder seg så godt. Liker oktoberfestens høydeformat bedre enn augustfestens breddeformat her.

 

23 (feilaktig merket 24?): Har jobbet i Kabelgata jeg. Men ikke i en kabelgate. Overraskende stramt geledd.

 

24: Hm, grus med borrelås eller? Vi får se hvor lenge det holder...

 

25: Utrolig hvor mye du klarer å "vri" ut av det motivet der. Har den vært med i alle festene? Bra komponert dette her.

 

26: Ser noenlunde veldesignet ut i alle fall, men er den så liten som den gir inntrykk av? Siden jeg er litt småbitt av den basillen der selv, kan jeg skrive under på at det ikke er billig. Horten-besøk måtte imidlertid utgå pga kollisjon med hyttetur. De forskjellige stands er jo ofte avspist med dårlige akustiske forhold, det kan forklare noe av lydproblemene, men neppe alt.

 

27: Likte det grafiske uttrykket i det valgte bildet (som jeg synes er mye bedre enn spoileren). Noe med symmetrien i hvordan fingrene er spredd utover.

Lenke til kommentar

Veldig fint "postkort"-bilde av slottet. Men - hadde det vært en idé å croppe det litt inn på sidene? Da kunne du ha blitt kvitt den enslige gatelampa oppe til høyre, og tre-rusket oppe til venstre. Bare en tanke.

 

Den høyttaleren var veldig fin. Og fint avbildet. Tror det må bli en sånn når Sony-anlegget jeg ga 3000 for for 10 år siden skal byttes ut. Og så kan jeg jo kjøpe en CD-spiller eller noe noen år etter, når jeg har spart opp nok, sånn at jeg har noe å høre på...

 

Tre-klemmingen var en veldig fin, synes jeg. Jeg liker utsnittet best på det du valgte (treet er høyt, ergo høydeformat, mener jeg). Men jeg likte kanskje hendene best på det i spoiler. Men bare kanskje.

Lenke til kommentar

Treklemmingen er genialt enkelt motiv, med gode kontraster og struktur. Thumbs-up. :)

Takk

 

Skal jeg foreslå noe, så må det være at ingen av bildene (dvs. hendenes posisjon og fingrenes plassering) forteller at klemmen er positivt ment. Hendene er for vridd på det første - og fingrene for krokete på det siste til at denne klemmen er av kjærlighet. Ville prøvd håndflater / fingre plassert på samme vinkel og posisjon som når man klemmer en man ER glad i. Hvis klemmebildet var ment som en god klem. :)

Det var det da; er det egentlig en god klem?

Lenke til kommentar

21: Huttemegtu. Skikkelig sur/kald/dyster høststemning. Får lyst til å krype under dundyna.

Det var så ille - så det ble dyna ikke så lenge etterpå :)

 

22: Lekker fremsilling av det ulekre. Utrolig at den holder seg så godt. Liker oktoberfestens høydeformat bedre enn augustfestens breddeformat her.

Takk; en ting som slår meg, er at det heller ikke er none eplespisende skadedyr i garasjen. Eller så er de smarte enn eplespisende mennesker ...

 

23 (feilaktig merket 24?): Har jobbet i Kabelgata jeg. Men ikke i en kabelgate. Overraskende stramt geledd.

 

Takk. Det var feilmerking; fikset nå.

 

24: Hm, grus med borrelås eller? Vi får se hvor lenge det holder...

Jeg tror de har brukt superlim ;)

 

25: Utrolig hvor mye du klarer å "vri" ut av det motivet der. Har den vært med i alle festene? Bra komponert dette her.

Jeg tror den kirken er bortimot utømmelig når det gjelder motiver. Den har nok ikke vært med i alle festene; men den er ofte med.

 

26: Ser noenlunde veldesignet ut i alle fall, men er den så liten som den gir inntrykk av? Siden jeg er litt småbitt av den basillen der selv, kan jeg skrive under på at det ikke er billig. Horten-besøk måtte imidlertid utgå pga kollisjon med hyttetur. De forskjellige stands er jo ofte avspist med dårlige akustiske forhold, det kan forklare noe av lydproblemene, men neppe alt.

 

Den er rimelig liten. Noenlunde samme høyde som DynaBel Exact hvis jeg skal tippe*. Det er riktig at de fleste av rommene har dårlig akustikk, men noen av høytalerene tror jeg er unødvendig kresne i forhold til plassering.

 

27: Likte det grafiske uttrykket i det valgte bildet (som jeg synes er mye bedre enn spoileren). Noe med symmetrien i hvordan fingrene er spredd utover.

Du er inne på noe her - jeg er var ute etter et kunstnerisk utrykk.

 

 

edit: Takk for detaljerte kommentarer

edit 2: *) I følge brosjyren - 42*31x30cm

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Jeg likte også bildet i spoileren best (klemmebildene), den øverste hånden i det du valgte virket veldig avvisende. Jeg er også enig med Mr. Sanders i at fingrene i det i spoileren burde vært vært mer utstrakt, nå ser de mer ut som de klorer seg fast. Men ideen var flott.

Takk for en interessant betrakning av bildet - det er mulig jeg var litt slem ved å bruke den tittelen :hmm:
Lenke til kommentar

Veldig fint "postkort"-bilde av slottet. Men - hadde det vært en idé å croppe det litt inn på sidene? Da kunne du ha blitt kvitt den enslige gatelampa oppe til høyre, og tre-rusket oppe til venstre. Bare en tanke.

Skulle jeg laget et postkort av dette, så hadde forstyrrelsene blitt kuttet vekk. Men jeg liker slike irritasjonselementer i kantene innimellom.

 

Den høyttaleren var veldig fin. Og fint avbildet. Tror det må bli en sånn når Sony-anlegget jeg ga 3000 for for 10 år siden skal byttes ut. Og så kan jeg jo kjøpe en CD-spiller eller noe noen år etter, når jeg har spart opp nok, sånn at jeg har noe å høre på...

Du kunne sikkert kjøpt en 2x20W NAD 3020 på et loppemarked for et par hundringser og 2x10m lampettledning er vel overkomling. Det vil uansett spille ræva av Sony-anlegget ;)

 

Tre-klemmingen var en veldig fin, synes jeg. Jeg liker utsnittet best på det du valgte (treet er høyt, ergo høydeformat, mener jeg). Men jeg likte kanskje hendene best på det i spoiler. Men bare kanskje.

Tydeligvis delte meninger om de to bildene; ser ut som 50-50 deling.
Lenke til kommentar

Jegt ror trollet sitter i ett av hullene du viste i spoileren (28. okt.). Den gamle kjenningen var ukjent for meg, men det var vakkert forfall, synes jeg.

Nydelig himmel i Ettermiddagsrush.

Der har vi det - lurte på hvor trollet var. Den gamle kjenningen dukket opp første gang i 2010, tror jeg.

28. Stemningen var i hvert fall trolsk.

29. Helt obligatorisk den der ja...

30. Føler stemningen der - men er glad jeg slipper å sitte i den køen....

Den køen slipper jeg nesten da jeg pleier å ta av nede i bakken ...

 

Takk for kommentarer

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...