Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Oxc0000098 error


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan være malware som lager problemene. Dette kan sjekkes ved å kjøre en scan av datamaskinen.

 

Du trenger en minnepenn:

 

Du må bruke 64-bit versjonen av FRST dersom du har 64-bit Windows. Bruk 32-bit versjonen dersom du har 32-bit Windows. Instruksjoner på engelsk følger:

  • Download FRST to a USB flash drive.
  • Plug the USB drive into the infected machine.
  • Boot your computer into Recovery Environment:
  • Restart the computer and press F8 repeatedly until the Advanced Options Menu appears.
  • Select Repair your computer.
  • Select Language and click Next
  • Enter password (if necessary) and click OK, you should now see the screen below ...
  • W7InstallDisk2.png
  • Select the Command Prompt option.
  • A command window will open.
  • Type notepad then hit Enter.
  • Notepad will open.
  • Click File > Open then select Computer.
  • Note down the drive letter for your USB Drive.
  • Close Notepad.
  • Back in the command window ....
  • Type e:/frst64.exe and hit Enter (replace e: with the drive letter for your USB drive)
  • FRST will start to run.
  • When the tool opens click Yes to disclaimer.
  • Place a checkmark beside Drivers MD5 and Addition.txt
  • Press the Scan button.
  • When finished scanning it will make a log FRST.txt and Addition.txt on the flash drive.
  • Please post me the logs.
Endret av mobile999
Lenke til kommentar

USB HDD

Og tcpip.sys kopi for systemet ditt finner du backup kopi av ifb med sp og updates i flere mapper under winxs repository

.:\Windows\winsxs\amd64_microsoft-windows-tcpip-binaries_xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

xxx lange nummer med versjons navn inkludert.

 

Bare å boote opp systemet ditt med (noe som har NTFS skrive/lese rettigheter) kopiere tcpip.sys til .\Windows\system32\drivers

 

 

Det kan også være antivirus som tar feil og sletter tcpip.sys hos deg .

Da hjelper ikke tiltaket med å kopiere inn fersk tcpip.sys fil.

Da må du loade registry hive offline å finne ut hvordan/hvor du setter det til disabled save tilbake hive , win start for så å få det AV avinstallert etter at du kommer inn i windows.

Lenke til kommentar

Ok, jeg lasta inn Windows Recoverey Disc på en minnepinne, bootet fra USB-HDD, ingenting skjer. Jeg har valget å gå inn i XpressRecovery (F9), men regner med at dette er noe annet.

 

Jeg trykker F8 og ingenting skjer der heller. Må bare nevne at dette er helt nytt for meg, så jeg skjønner ikke så mye :p

 

Er det noen av dere som bor i Oslo-ommerådet som hadde giddet å komme hjem til meg å fikse det? :)

Lenke til kommentar

Jeg trykker F8 og ingenting skjer der heller. Må bare nevne at dette er helt nytt for meg, så jeg skjønner ikke så mye :p

Er du kjent med metoden for å starte pc'en i safe mode ved å trykke F8 under oppstart?

 

Det er beskrevet i denne videoen (spol til 1.45):

 

 

På den menyen du kan velge Safe mode, så skal du isteden velge Repair your computer (øverst).

Lenke til kommentar

Joa.

 

Du har ikke svart på om du er kjent med "F8-metoden". Menyen du ønsker å få opp er vist 1.52 ut i videoen over. Den skal komme opp dersom du trykker F8-tasten ca. 1 gang i sekundet under oppstarten av pc'en. Du må begynne å trykke F8 før bios er ferdig lastet. Et alternativ kan være å holde Shift-tasten nede under oppstarten. Begynn i tilfelle å holde den nede før bios er ferdig lastet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...