Gå til innhold

Spørsmål angående aldersgrense på steam


Anbefalte innlegg

Jeg tenkter å benytte meg av lanseringstilbutet på GTA 5 i morgen. Det er jo 18 år grense, og da jeg ikke er fylt 18 lurer jeg på om jeg vil støte på problemer når jeg installerer det? Jeg vet steam er litt streng på dette med aldresgrenser. Må jeg skrive fake age for å kunne spille?

 

Raske svar settes stor pris på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neida. Det er ikke noe problem. Jeg bryr meg ikke om at det ikke er annonsert for PC enda, eller at det blir "vanskelig" å få kjøpt spillet. Jeg vil bare vite om steam vil la meg spille et spll med 18 år aldresgrense selv om jeg ikke er fyllt 18 år enda. Er det så vanskelig å svare på? Å få kjøpt spillet er det minste problemet.

Lenke til kommentar

Ja, jeg vet det, men jeg tenkter på når jeg kjøper spillet i butikk. Du vet, en disk med spillet. Slike som var vanlig før.

Er jo fylle inn feil årstall på steam, er ikke værre. Steam er ganske strenge på det å ikke vise/selge spill til mindreårige. Man må jo fylle in fødselsdato for å kunne gå inn på sidene til spill som er rated pegi 18 osv.

Lenke til kommentar

Neida. Det er ikke noe problem. Jeg bryr meg ikke om at det ikke er annonsert for PC enda, eller at det blir "vanskelig" å få kjøpt spillet. Jeg vil bare vite om steam vil la meg spille et spll med 18 år aldresgrense selv om jeg ikke er fyllt 18 år enda. Er det så vanskelig å svare på? Å få kjøpt spillet er det minste problemet.

Sier dette virkelig ikke seg selv?

Vil butikker la deg få lov til å kjøpe røyk/snus når du er under 18 år?

 

Svaret er NEI.

Du bryter steam sin agreement avtale som du godtok da du innstallerte steam. Det er faktisk ulovlig, men om du blir tatt eller ikke kan jeg ikke svare på for deg, den sjansen får du eventuelt ta selv. Men i utgangspunktet har du ikke lov til å gjøre dette. Er litt det samme som å få noen til å kjøpe deg røyk/snus fordi du ikke er gammel nok selv, og dette er straffbart å gjøre.

Lenke til kommentar

Sier dette virkelig ikke seg selv?

Vil butikker la deg få lov til å kjøpe røyk/snus når du er under 18 år?

 

Svaret er NEI.

Du bryter steam sin agreement avtale som du godtok da du innstallerte steam. Det er faktisk ulovlig, men om du blir tatt eller ikke kan jeg ikke svare på for deg, den sjansen får du eventuelt ta selv. Men i utgangspunktet har du ikke lov til å gjøre dette. Er litt det samme som å få noen til å kjøpe deg røyk/snus fordi du ikke er gammel nok selv, og dette er straffbart å gjøre.

Er ikke det samme som å få noen til å kjøpe røyk/snus, nei.

 

I det første tilfelle bryter man en lov,

man bryter ingen lover ved å forbigå en aldersjekk på Steam.

 

Man bryter en avtale,

ja,

men en avtale er ikke det samme som en lov.

 

Å bryte en lov er straffbart,

f.eks bot / fengsel etc.,

viss man bryter en avtale med tjenester som Steam,

er det værste som kan skje, er at avtalen ikke lenger er gyldig. (Man mister kontoen.)

 

Sjangsen for å bli tatt for dette er mer eller mindre null,

da Steam ikke lagrer alderen din noe steder,

eneste måten å bli "tatt" er viss noen rapporterer til Steam at personen er under 18 år,

og selv da tror jeg Steam ignorerer det.

Endret av Malmern
Lenke til kommentar

Nettopp. Og det er ikke 18 års aldersgrense. Det er 18 år ANBEFALT aldresgrense. Det betyr at jeg som ikke er fylt 18 år kan spille det uten å bryte noen lov. Bare slutt å svare i denne tråden. Dette er jo bare tull. Det er ingen som er interessert i å svarepå spørsmålet mitt, så la være å bruke denne tråden igjen. Det er faktisk noen som prøver å være hyggelig og hjelpe, men så kommer en hau med andre og skal ødelegge. Jeg trodde menignen med forumet var at man skulle ha hyggelige diskusjoner om forskjellige temaer som opptar en, men om det er slik som det ble i denne tråden så har jeg åpenbart tatt feil. Om dere ikke vil hjelpe så la vær. Jeg hater kverulanter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...