Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Valget mellom nyforelskelsens spenning og et stødig forhold?


Anbefalte innlegg

Dette er en smule komplisert. Hvis du tar deg tid å lese gjennom og skrive dine tanker om saken, ville det betydd mye for meg.

 

Jeg er for øyeblikket i et relativt fint forhold med en kvinne som går på en annen vgs enn meg, og vi har holdt på sånn i et halvt år nå, så vi har knyttet et ganske sterkt bånn (ved tanke på at vi kjente hverandre ganske lenge før vi ble i lag også). Jeg likte og liker henne fortsatt godt, men jeg har samtidig blitt betatt av denne kvinnen i klassen min som viser tegn til å like meg. Det er her problemene starter.

Hun jeg er i lag med nå har noen trekk som ikke passer helt med mine, men i alle forhold er man nødt å ofte noe, sant? Motsetningene her er hennes sosiale angst som gjør at jeg føler meg lite verdsatt i blant, selv om jeg respekterer hennes "comfort zone". Hun viser også tegn til å være aseksuell, og selv om jeg ikke ser på sex som noe viktig akkurat nå i hvertfall, så bekymrer det meg litt om hvordan framtiden vår kommer til å se ut. Når alt kommer til alt, er jeg vell egentlig mest bekymret for å kaste bort tid på denne jenta, når jeg kanskje kunne hatt det bedre med den andre?

Jeg skjønner det er mange faktorer å ta hensyn til (blant annet at den andre jenta kanskje ikke liker meg, og at kjæresten min nå har en nydelig personlighet det er vanskelig å overgå) det er bare utrolig forvirrende for meg. Jeg savner på en måte litt spenningen som forelskelse har med seg, men jeg føler meg komfortabel med roen i et forhold samtidig. På en måte har jeg ikke lyst å knuse hjerte til kjæresten jeg har nå, og på en annen er jeg veldig nysjerrig på jenta i klassen.

Jeg har låvt meg selv og alltids være troverdig mot hvem enn jeg er i lag med, så "cheating" er så langt fra et alternativ som det går an! Bort i fra det, hvilket som helst tips eller råd hjelper nå. Jeg vil bare høre deres tanke på saken og muligens hvordan dere hadde håndtert det om dere var i min situasjon.

Endret av En_annen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gresset virker oftere grønnere på den andre siden, og sånn kan det være i ditt tilfelle også. Du går på videregående og har hele livet ditt foran deg: Og du vil antakeligvis ikke gifte deg med kjæresten din uansett.

 

Når jeg gikk på videregående skjedde akkurat det samme med en god venninne, hun hadde en kjæreste, men ble nysgjerrig på en annen fyr (som etterhvert viste seg å ikke være blant de skarpeste knivene i skuffen) og det endte med at hun forkastet kjæresten og denne fyren. Hun og kjæresten ble sammen igjen, men forholdet ble aldri mer det samme igjen.

 

Mitt råd er å la være, men samtidig skjønner jeg at det kan være vanskelig å se for seg en framtid med kjæresten din, men dere kan jo ha ett eller flere fine år sammen først?

Lenke til kommentar
...trekk som ikke passer helt med mine... sosiale angst som gjør at jeg føler meg lite verdsatt i blant... ...respekterer hennes "comfort zone"... ...viser også tegn til å være aseksuell...

For MIN del er dette for mye. JEG tror du pisker en død hest med dette forholdet. Jeg tror jeg ville latt noen andre overta her, for dette er ikke den typen forhold jeg ville tilbragt ungdomstiden i. Det er nå livet skal være aller best kompis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da jeg leste overskriften din tenkte jeg at denne nyforelskelsen kommer jo til å bli et stødig forhold etterhvert det også, om dere hadde blitt sammen. Man er aldri nyforelsket særlig lenge, og jakter man alltid på spenning, kan man aldri slå seg til ro.

 

Så leste jeg at du bare går på vgs, og da blir det helt annerledes. Da er det meningen at du skal være ung og dum og det der, så da må du gjerne jakte på spenning. Sannsynligheten for at noen av disse damene er hun du skal dele livet ditt med er uansett særdeles liten.

Det du nevner om aseksualitet og sosial angst er noe jeg ikke hadde giddet å bruke tiden min på, uansett livsfase.

Lenke til kommentar

Jeg setter virkelig pris på svarende deres. Jeg må nok reflektere litt på det selv, men jeg er enig i mye av det dere sier. Jeg hater virkelig å slå opp med noen dog, selv om det ikke kanskje blir sett på som noe så "seriøst" i denne alderen. Hvis det er noen flere ting jeg burde ta i betrakting, er jeg forsatt takknemelig for svar.

Lenke til kommentar

Jepp. Kynismen lenge leve. Eller, egentlig ikke. Jeg vil heller si at du og din nårværende kjæreste ikke er kompartible. Unge menn som fungerer normalt bør finne seg unge jenter som fungerer normalt. Det finnes sikkert en hel haug av mennesker som kommer til å syntes det er dårlig gjort å gå fra ei jente fordi hun sliter med sånne ting. Da kan de jo bare ta over. Jeg syntes ikke du burde bruke tid på denne jenta, med mindre du virkelig vil. Som du tydeligvis ikke vil. Ergo tråden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...