Gå til innhold

Den store Nexus 5-tråden


Anbefalte innlegg

Har nå hatt et par dager med denne telefonen, og tenkte jeg kunne legge igjen litt førsteinntrykk. Den er raskere enn Nexus 4 i en del tilfeller, men det er marginalt. Ligger godt i hånden og skjermen er merkbart skarpere. Kameraet bruker jeg ikke stort, så har ikke noen gode kommentarer der. Dessuten er det ikke akkurat vær for å ta masse bilder i Trondheim om dagen.

 

Batteritiden har vært et hett diskusjonstema, og for meg er den mye bedre enn Nexus 4. Fungerte bra med stock, men avhengig som jeg er av flashing har jeg lagt inn Francos kernel.

 

post-91287-0-34837500-1384640973_thumb.pngpost-91287-0-77842600-1384640981_thumb.png

 

Over 3.5 time med skjermtid fordelt på 2 dager før den er i ferd med å dø er jeg veldig fornøyd med. Var ikke i nærheten av dette med Nexus 4. Bruken har stort sett vært surfing/meldinger men også litt gaming.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Likevel, om man ser på de to foregående bildepostene, hvor én har 12 timer siden forrige lading og litt over 2 timer skjermtid, med ca 15% igjen, mens en annen har 36 timer siden forrige lading (tre ganger så lenge), 3 og 1/2 time skjermtid og 3 % igjen.

 

Er ikke meningen å lage en diskusjon ut av det, men undrer mer på hva som skyldes de store forskjellene...

Endret av Werchio
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tappes nok litt for mobildekning da jeg bor i kjellerleilighet og telefonen leter konstant etter 3G å koble seg til når jeg er hjemme, tasker skal settes opp bare jeg får kommet i gang og default enable 2G når jeg er hjemme.

Så spørs det vel også hva slags WiFi man benytter, 2.4Ghz eller 5Ghz, står det på auto og kun velger 5Ghz eller andre ting? osv osv osv.

 

Så har du de forskjellige wakelocks osv som du finner under developer options som også gir utslag:

13-7.png13-6.png

 

Gamle bilder vel og merke men det er som sagt 141241251215 ting som gir utslag på batteri-stats.

Jeg har intet å klage på iallefall. Gikk og la meg med 14% strøm og våkner og var nede i 10% i morgest. Galaxy Nexus'en min hadde garantert vært tom for strøm.

 

 

 

 

Btw, noen som har kommentarer til denne problemstillingen?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2529878

Endret av b-real
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...