Gå til innhold

Hva skjer om Høyre endrer....


Anbefalte innlegg

Høyere og arbeiderpartiet er nokså langt fra hverandre,

 

Men egentlig så lurer jeg bare på en ting, Hypotetisk spørsmål

 

Hvis høyere får privatisert posten og deler av helsevesenet, satt ned noen skatter og brukt massevis av penger på vei og infrastruktur + privatisert andre større sektorer som nå er kommunale.

 

Det vil ta minimum 2,5-3 år før dette er gjennomført og det vil sikkert ta 0,5-1 år før dette begynner og bli normalt og "virke",

Da er det stortingsvalg rett rundt neste sving, hva vil da skje om for eks arbeiderpartiet kommer til makta igjen ? De vil jo ikke at slike ting som nevnt over skal skje, Er de da nødt til og bruke hele sin tid med makta for og rydde det tilbake på veien til arbeiderpartiet ?

 

 

Dette er et hypotetisk spørsmål og har litt problemer med og forstå åssen norge skal fungere om dette evt blir tilfelle, Høyere vil altså endre ting ganske drastisk i motsatt retning av hva arbeiderpartiet vill, Artig problemstilling

 

Dere skal ikke bruke denne tråden til og snakke varmt eller kaldt om noen partier, men kun si hva dere trur vil skje om et parti som var stikk motsatt av høyere kom til makta igjen om 4 år. For jeg tenker at det er mye lettere for høyere og endre norge slik det er i dag til sitt mål en det evt blir og endre det tilbake igjen når høyere først har fullført sin politikk.

Endret av Eriksendrul
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil vel ikke akkurat si at Arbeiderpartiet er "stikk motsatt" av Høyre. Jeg vil tvert i mot påstå at om man ser på praktisk politikk, så er forskjellen mellom Høyre og Arbeiderpartiet ikke vesentlig større enn forskjellen mellom FrP og de to sentrumspartiene som nå har tenkt å samarbeide med FrP. Sånn sett kunne vi like gjerne fått en koalisjon mellom H og Ap som den fireparti-regjeringen vi nå ser ut til å få.

 

Men ja: Mange av de endringene de borgerlige nå legger opp til er i praksis ikke reversible. Vi kommer helt sikkert ikke til å få massive kommune-splittelser om 6 år. Vi kommer ikke til å få tvangsnedleggelser av private skoler og sykehus. Vi kommer ikke til å få gjenoppkjøp av statlig eide virksomheter som Entra, Statoil eller lignende.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er en uformell politisk tradisjon at man ikke bruker store mengder tid på å reversere forrige regjerings/Stortings politikk. Denne tradisjonen følger dels av ønsket om at en fremtidig regjering ikke skal bruke all sin tid på å reversere den politikken man selv fører, dels av den praktiske realitet at man ikke kan bruke fire år på de fire forrige årene uten at nåtiden lider.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det er en uformell politisk tradisjon at man ikke bruker store mengder tid på å reversere forrige regjerings/Stortings politikk. Denne tradisjonen følger dels av ønsket om at en fremtidig regjering ikke skal bruke all sin tid på å reversere den politikken man selv fører, dels av den praktiske realitet at man ikke kan bruke fire år på de fire forrige årene uten at nåtiden lider.

Hvilket fører til at Norges lover blir tykkere og tykkere med nye lover som er i konflikt med tidligere lover hver Stortingsperiode.

 

Advokatene gnir seg i hendene ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Svaret på spørsmålet er årsaken til at sosialdemokratiet er et avleggs og lite fremtidsrettet system.

 

Men utlendinger må jo tro at vi er masochister som avsetter en regjering som har skaffet oss

  1. Lav ledighet.
  2. Rekordsterke statsfinanse.

og vil bytte til en koalisjonsregjering hvor et av partiene rettmessig eller urettmessig nå over heler verden relateres til en massemorder?

 

Hvem er nordmennene? Jeg tror ikke jeg reiser med det norske flagget på ryggsekken ute i verden, men lar det ligge hjemme. Nisse lua overlater jeg til Olav Thon.

 

Hadde sans for den mannen før hans aviskampanje.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...