Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Sony Vaio Pro 13" - 2 måneder gammel - virker kun med strømkabelen tilkoblet.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Fått problemer med den relativt nye maskinen min. :( Problemet er som beskrevet i emnetittelen. Utarter seg på to måter:

 

1. Maskinen vil ikke starte om strømkabelen er koblet fra.

2. Dersom strømkabelen trekkes ut når maskinen er på, skrur den seg av umiddelbart.

 

I følge batteri-indikatoren på oppgavelinjen, så lader batteriet hele tiden, men batterinivået står samtidig konstant på 68% ...

 

Tenkte jeg skulle forsøke fjerne batteriet, kanskje det er dårlig kontakt eller noe, men vet ikke hvordan jeg får løst det fra maskinen.. Finner ikke noe info om dette i bruksanvisningen, og heller ikke noen sider/tråder på nettet som tar for seg dette ...

 

Noen med ideer til hva som kan være galt? :S Og tips til feilsøking? Prøver her før jeg tar kontakt med Sony ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte først at det kunne være dårlig kontakt mellom batteriet og PC, men hvis batterinivået er konstant kan det tyde på at det er defekt. Du kan ikke reklamere om det har gått mer enn en viss tid butikken har satt, noen setter 2 uker, andre 4. MEN du har 3 års garanti ved kjøp av PC der butikken plikter seg å prøve å reparere problemet opptil 3 ganger før du kan få en ny. Så det er vel bare å kontakte stedet PC-en ble kjøpt og forklare problemet ditt.

Du må være forberedt på 3-4 ukers ventetid før du får den tilbake, tar en evigheter det der.

 

Edit: Ikke rart du ikke fant ut hvordan batteriet taes ut. Det er utrolig tynt og befinner seg under lokket under PC-en. Du får det dermed ikke ut uten å skru av dette lokket. Ikke begynn med dette da jeg er redd garantien ryker.

Endret av Celusion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...