Gå til innhold

Trolling om adblock


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har vært aktiv leser av HW.no i over 10 år nå. Mindre og mindre for hvert eneste år.

Vet ikke om det er jeg som har blitt flinkere til å finne nyheter og spennende artikler andre steder, eller om det generelt bare er kvaliteten som synker og synker. Uansett har jeg nok lest min siste artikkel hos hw-nettverket.

 

Forumet derimot, lever i beste velgående!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kan ikke være mer enig med konduktans.

Paywall-løsningen for en liten mengde Extra-artikler synes jeg var greit, de fleste artiklene klarte uansett ikke heve seg over det journalistiske nivået som kjøres på Tek-sitene. Men det er ugreit å dra dette enda lengre, til nivået som NY Times prøvde for noen år siden - hvor leserne er TVUNGET til å betale.

 

Dette er ikke bra, og dere kommer garantert til å miste mange lesere. Svært mange bruker adblock i dag uten problemer. Har dere i redaksjonen faktisk vurdert effekten av dette? Er det ønskelig av journalistene også å kjøre denne linjen, eller er det et tiltak som er tvunget igjennom av ledelsen?

Lenke til kommentar

 


Er det ønskelig av journalistene også å kjøre denne linjen, eller er det et tiltak som er tvunget igjennom av ledelsen?

 

Hardware.no er et annonsefinansiert nettsted, og vi her helt avhengig av annonseinntektene for å gi våre lesere et daglig oppdatert nettsted med reportasjer, tester, guider og nyheter.

 

Når Adblock-andelen blant våre PC-lesere når 50% er vi nødt til å gjøre noe. De to opplagte alternativene er å skrive færre nyheter og artikler fordi annonseinntektene våre faller som følge av annonseblokkeringene, eller vi kan forsøke å få leserne til å forstå at en gratisversjon av Hardware.no faktisk er avhengig av annonseinntektene. Av disse to alternativene har vi valgt å satse på det siste, ved å gi leserne våre et enkelt valg: Enten kan du skru på annonser og fortsette å lese oss gratis, eller så kan du bli Ekstra-medlem slik at du kan lese oss annonsefritt.

 

Kjøper du Ekstra-medlemskap for et år av gangen betaler du bare 82 øre per dag - og da får du både annonsefritt nettsted, ekstra lesestoff hver dag og en ny og bedre forside.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

 

Hardware.no er et annonsefinansiert nettsted, og vi her helt avhengig av annonseinntektene for å gi våre lesere et daglig oppdatert nettsted med reportasjer, tester, guider og nyheter.

 

Når Adblock-andelen blant våre PC-lesere når 50% er vi nødt til å gjøre noe. De to opplagte alternativene er å skrive færre nyheter og artikler fordi annonseinntektene våre faller som følge av annonseblokkeringene, eller vi kan forsøke å få leserne til å forstå at en gratisversjon av Hardware.no faktisk er avhengig av annonseinntektene. Av disse to alternativene har vi valgt å satse på det siste, ved å gi leserne våre et enkelt valg: Enten kan du skru på annonser og fortsette å lese oss gratis, eller så kan du bli Ekstra-medlem slik at du kan lese oss annonsefritt.

 

Kjøper du Ekstra-medlemskap for et år av gangen betaler du bare 82 øre per dag - og da får du både annonsefritt nettsted, ekstra lesestoff hver dag og en ny og bedre forside.

Argumentet ditt er selvsagt forståelig og realt, men når annonsene deres som sagt dekker 30% av effektivt skjermareal blir det for påtrengende. Fjern toppbanneret, så lover jeg å slå av adblock.

Lenke til kommentar

Brukergenerert innhold har også en verdi, akkurat som denne posten jeg skriver nå. Men for å forstå det må man ha litt innsikt i andre ting en de helt åpenlyse og selvfølgelige. Derfor setter jeg spørsmål ved om ledelsen i tek.no forstår hvilken risiko de tar ved å provosere brukere. Internetts korte historie har flere eksempler på store sider som har veltet overende etter endringer som går på bekostning av brukernes behov. De må ikke glemme at det er brukerne som er hele grunnen til at de eksisterer. Faktisk så er jo hoveddelen av innholdet på nettverket brukergenerert igjennom Diskusjon.no.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er et fritt land så det er bare å slutte å besøke sidene til tek det.

 

De kommer overhodet ikke til å savne dere.

 

Jeg tror ikke du helt forstår hva som blir spurt om. Vi vil gjerne støtte hardware.no, men vi gidder ikke å gjøre det når 70% av innholdet på siden er ads. De kommer definitivt til å savne brukere, hvis de mister brukerantall, så det der er bare en helt på trynet påstand.

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar

Hvis du ikke unner journalistene i tek lønn så kommer de overhodet ikke til å sørge over at en håndfull uetiske snyltere slutter å komme hit. Det er på tide at dere rister litt på hue så vettet detter på plass igjen.

 

Trur det er best å forlate denne skuta før den synker.

Unner ikkje journalistene her lønn. Først må kvaliteten på det dei skriver opp. Nei, vi snakker ikkje mengde, for dei spyr jo ut ein ein bråte med uintresanne artiker.

Det går lengre og lengre for kvar gang eg besøker denne sida. Det er rett og slett for lite/for dårligt for at eg skal bruke tiden min på det.

 

Det gjikk virklig i dass etter at dei blei medlem av pengefabrikk presse greia.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...