Gå til innhold

Trolling om adblock


Anbefalte innlegg

Dette er resultatet av grådige folk som vil ha mer.

 

En diskret statisk banner kan f.eks bringe inn 5000 på en dag, men så finner en luring ut at en flashanimert banner som i tillegg lager lyd er mye bedre blikkfang og skal i teorien bringe inn 20 000 per dag!

Dette kan sammenlignes med å pisse i buksa for å holde seg varm.

Resultatet er at brukerne blokkerer annonsene, og tek går fra 5000 for den opprinnelige annonsen ned til 3000 for flashannonsen fordi brorparten blokkerer annonsene.

 

 

Jeg utfordrer heller redaksjonen til å se på HVORFOR vi, kundene deres, velger å blokkere annonsene istedenfor å tvinge oss, kundene deres, til å se på annonsene.

 

 

Dere angriper problemet på helt feil måte, og resultatet er at disse 50% som har valgt å blokkere annonser velger å bruke andre nettsider til å få nyheter. Dere mister med andre ord 50% av kundene deres. Bra jobba!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er resultatet av grådige folk som vil ha mer.

 

En diskret statisk banner kan f.eks bringe inn 5000 på en dag, men så finner en luring ut at en flashanimert banner som i tillegg lager lyd er mye bedre blikkfang og skal i teorien bringe inn 20 000 per dag!

Dette kan sammenlignes med å pisse i buksa for å holde seg varm.

Resultatet er at brukerne blokkerer annonsene, og tek går fra 5000 for den opprinnelige annonsen ned til 3000 for flashannonsen fordi brorparten blokkerer annonsene.

 

 

Jeg utfordrer heller redaksjonen til å se på HVORFOR vi, kundene deres, velger å blokkere annonsene istedenfor å tvinge oss, kundene deres, til å se på annonsene.

 

 

Dere angriper problemet på helt feil måte, og resultatet er at disse 50% som har valgt å blokkere annonser velger å bruke andre nettsider til å få nyheter. Dere mister med andre ord 50% av kundene deres. Bra jobba!

 

Kunne bladd forbi annonsen et par tusen ganger på den tiden det antagelig har tatt å tenke ut og skrive den posten, berre for å sette i perspektiv kor tullete ein del av argumentene i denne diskusjonskrigen her på forumet dei siste dagane er, eller kor sta nokon er. Rekner også med at nærmere 75% av dei som bruker addblock ikkje bryr seg ein døyt om annonsen blir mindre og framleis vil bruker adblock.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det handler ikke nødvendigvis om banneren på toppen av siden.

Det handler om prinsipp. Jeg er sterkt imot alt annet en statiske bannere som ikke er for aggressive. Derfor mener jeg heller ikke at noen skal tjene penger på sånt.

Google har skjønt det, hvorfor kan ikke andre nettsted også skjønne det?

 

Jeg har ingen problemer med å komme meg igjennom disse stopperne de setter for bruk av adblock. Det hadde vært enklere for meg å bla forbi annonsene enn å bruke 10 minutter på å finne ut hvordan jeg skal fjerne blokkeringen.

 

De angriper problemet på helt feil måte, og uansett hvordan du vrir og vender på det kommer det til syvende og sist å skade besøkstallene til tek.no.

 

Hva med å heller komme med en popup til AdBlock-brukerne som sier at redaksjonen har hørt på tilbakemeldingene og tonet ned annonsene, og be folk om å prøve å skru av adblock på tek.no ettersom det er pengegrunnlaget?

 

Det er veldig enkel psykologi. Beordrer du noen du ikke har noen slags myndighet over til å gjøre noe for deg gjør han det mest sannsynlig ikke. Spør du pent er sjansen for at han gjør det betraktelig større. Beordrer du meg til å hente deg et glass vann ville jeg ledd av deg. Hadde du spurt pent og argumentert med hvorfor så hadde jeg hentet vannet til deg.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

At hardware.no går til det skritt for a obscure javascript for å blokkere adblock viser bare mye forakt de har for brukerene. Slike ting er helt meningsløs når browseren uansett må lese det. Det hjelper ikke bruke hex.

 

 

Skjerp dere!

Endret av pred86
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

Kunne bladd forbi annonsen et par tusen ganger på den tiden det antagelig har tatt å tenke ut og skrive den posten, berre for å sette i perspektiv kor tullete ein del av argumentene i denne diskusjonskrigen her på forumet dei siste dagane er, eller kor sta nokon er. Rekner også med at nærmere 75% av dei som bruker addblock ikkje bryr seg ein døyt om annonsen blir mindre og framleis vil bruker adblock.

AdBlock blokkerer ikke normale annonser som standard. Dette til info. :)

Som standard viser AdBlock alle annponser som tilfredstiller krav til å være "non intrusive". Hvis man vil vise annonsene sine for 90% av brukere MED ad block, er dette altså veldig enkelt. Det er bare å oppfylle de veldig romslige kravene til ABP og melde det inn. Det tar fem minutter, og er den ENESTE akseptable måten å "løse" dette på.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Syntes det begynner grense til og bli for strengt når man ikke selv kan velge hva man skal se på eller ikke .. som om TV kanalene skulle begynt og blokkere folk som f.eks byttet kanal når det kom reklame pause.. Jeg ser selvsagt problem stillingen men syntes ikke dette er veien og gå.

 

Hva man slipper inn på maskinen sin av reklame, javascript og andre ting burde være opp til hver enkelt bruker og siden jeg kjører en streng sikkerhets policy så er jeg vist ikke velkommen på dette nettstedet lenger.

Klart jeg kan sitter og lage noen hull i filterreingren min slik at det vil virke sånn halvveis, men da må jeg også før eller senere velge om jeg skal begynne slippe inn alle som vil begynne krever den spesial behandlingen eller begynne og bruke andre sider som lar meg velge selv hvordan innstillinger jeg skal ha på nettverket mitt.

 

Tidligere var mange slike nettsteder drevet av entusiaster, i dag handler det kun om penger. :hm:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...