Gå til innhold

snust i 2 måneder


holaholaoo

Anbefalte innlegg

Hei, i sommer fikk jeg prøve snus en par ganger. Jeg var så dum at jeg forsatte og kjøpte min første boks for 2 måneder siden. Har til nå snust 4 bokser, og sitter her ganske bekymra for hva jeg har gjort med helsa mi. Jeg ønsker å slutte, men er litt avhengig. Tror dere jeg har påført kroppen min stor skade etter kun 4 bokser med snus? jeg skal slutte nå, kjøpte min siste boks i går.

Endret av holaholaoo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forstår jeg var dum, men gruppepress er ikke like lett å komme seg unna når alle venner rundt deg snuser. Men jeg angrer meg sykt og syns det er beroligende at dere ikke tror jeg har tatt noe skade enda. Spylte akk 20 snus ned i dass, aldri mer nå, i dag var siste dag.

Endret av holaholaoo
Lenke til kommentar

Bra, hold den tanken - og ikke begynn på et senere tidspunkt. Jeg har snust i tre år, og prøver nå å slutte. Jeg har vært snart 6 dager uten, og det er vanskelig - men det skal gå! :)

Finner faktisk støtte i at jeg ikke er alene i å slutte i denne verden. fettern min røyka i 5 år og sa at det var lett å slutte den dagen han virkelig ønska det. Har ikke noe spess savn etter snus nå. så har nok ikke rukket å bli avhengig. Gir meg mens leken er god og jeg enda får lappen av foreldra mine, selvom de ikke vet om dette :p

Endret av holaholaoo
Lenke til kommentar

Lagde faktisk en bruker bare for å skrive et svar her. Tror vi alle kan kjenne oss igjen i dette med gruppepress. Utforska selv med røyk og snus når jeg var liten, men ga meg når leken var god jeg og. Du trenger ikke å bekymre deg, du er like frisk som alle andre rundt deg på skolen. Jeg syns ikke du skal nevne noe for foreldrene dine da denne avtalen med lappen du har. Dessuten legger nok foreldre i dette at man ikke skal starte fast, noe du ikke har. Stå på og la dette være siste dagen med snus for alltid :)

Lenke til kommentar

Forstår jeg var dum, men gruppepress er ikke like lett å komme seg unna når alle venner rundt deg snuser. Men jeg angrer meg sykt og syns det er beroligende at dere ikke tror jeg har tatt noe skade enda. Spylte akk 20 snus ned i dass, aldri mer nå, i dag var siste dag.

Så om de hopper utfor en bro så slår du følge?

om du føler for å starte opp med snusinga igjen så bare tenk på at du kan ende opp med halskreft, hadde en bestefar som fikk strupekreft å kan si så mye som at det ikke er et hyggelig syn, hull i halsen som du må bruke for å puste, kan ikke prate vanlig og andre plager relatert til det.

Lenke til kommentar

Så om de hopper utfor en bro så slår du følge?

om du føler for å starte opp med snusinga igjen så bare tenk på at du kan ende opp med halskreft, hadde en bestefar som fikk strupekreft å kan si så mye som at det ikke er et hyggelig syn, hull i halsen som du må bruke for å puste, kan ikke prate vanlig og andre plager relatert til det.

Får du ikke dette av å røyke? Flott for deg at du er flink mot gruppepress, for jeg kan med hånda på hjertet si at jeg ikke er det når det kommer til alkohol, snus og røyk. Men skal som sagt ikke mere nå, slutter mens leken er god

Lenke til kommentar

Blodårene dine er kanskje blitt litt trange, men slutt og kroppen vil fort reversere seg selv.

Og du er utdanna lege? er ikke skjedd noe skade, trådstarter kan ta det helt med ro. Jeg utdanner meg sykepleier, har aldri hørt man kan få blodåre eller hjerte skade av 4 bokser snus.

Endret av neiognei
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvor mange bokser det tar, men nikotin snevrer inn blodårene.

 

Nei, er man avholdene fra nikotin vil kroppen fikse seg selv. :)

ja så lenge prisen er i, med en gang nikotinet er ute av kroppen er blodårene tilbake til normalt. Men en fun fact, hadde man tatt nikotin i en sprøyte og satt det i blodårene vil man dø av overdose. sier kanskje litt om hvor sterkt det er?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...