Gå til innhold

Akambrukernes bilder - september 2013


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stille på fjorden!

Noen flotte dager i det siste!
Her, fra i forgårs ettermiddag nede ved kaiområdet i Molde.
Fjord1 dominerer på fjorden, Reknesmoloen med det gamle fyret og gjestehavna for småbåter balanserer landskapet i midten, mens Aker Stadion ute til høyre holder oss godt plantet på landjorda....

post-251380-0-71540400-1379783543_thumb.jpg

Olympus E-PL5 og Olympus M.Zuiko Digital ED 14-42mm 1:3.5-5.6 IIR

Brennvidde Lukkertid Blender ISO

15mm ........1/640s .....f/11 ......200

Lenke til kommentar

Ettersom eg på fredag måtte på eit møte i fagrørsla midt i ferien min benytta eg anledninga til å surra rundt i to timar på "Vikjo", sentrum av verdas største nynorskby (Stord), for å ta meiningslause fotografi.

 

Då industrien er viktig her, og me har bygd store delar av innretningane i nordsjøen, er dette eit naturleg monument utanfor rådhuset.

vikjo3.jpg

 

Kva dette er veit eg ikkje, men eg lo for meg sjølv når eg tok det.

vikjo2.jpg

 

Han prøvde å luska seg forbi, men eg såg han!

vikjo1.jpg

 

Vyrdsamt,

Paul Morten

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De siste ukene har jeg ferdigstilt bilder fra kongeparets fylkesreise i Sør-Trøndelag fra i sommer til trykking i bok. Her er mine fem favorittbilder (av totalt omtrent 500 redigerte bilder):

 

 

9863545665_4ee01803f0_b.jpg
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Molde er Rosenes by, men har gjennom mange år hatt altfor få roser å vise fram. På enkelte utvalgte steder har imidlertid både kommunale og private initiativtakere slått til, og plantet fine rosebed mm. Rådhustaket er et av de mest kjente steder i så måte, men her på Storkaia er det også fine rosebed.
Vintrene på våre kanter har vært særdeles ubarmhjertige de siste år, og barfrost tidlig på høsten har gjort ubotelig skade på mange av de fine rosebedene. Heldigvis har flere aktører trådd til og sørget for nye beplantinger flere steder....
Så får vi bare håpe på noen litt mer vennligsinnede vintre, de nærmeste årene....

post-251380-0-56373900-1379866004_thumb.jpg

Olympus E-PL5 og Olympus M.Zuiko Digital ED 14-42mm 1:3.5-5.6 IIR

Brennvidde Lukkertid Blender ISO

14mm ........1/500s .....f/10 ......200

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...