Gå til innhold

min bestevenn innvandrer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Han sier at det bs at norge tar inn for mye utlendinger som er kriminelle og som norske sier at de som ikke kan oppføre seg burde bli kastet ut med engang

 

I dag tar vi imot folk som ikke kan oppføre seg. Det er ingen krav om å lære seg norsk eller å være aktiv med å få seg en jobb. Du kan være en total drittsekk og allikavel slippes inn i Norge.

 

han sier også at folk har fått feil intrykk av muslim og sier at det ikke er lov i islam å drepe andre eller seg selv tom. om de tror det er for "Allah" og at det er på ingen måte akseptert innen islam og gjøre noe så fryktelig

Her tar han feil. Det er flere ganger i Koranen at de oppfordrer til å drepe.

 

And fight in the way of Allah with those who fight with you, and do not exceed the limits, surely Allah does not love those who exceed the limits.

And kill them wherever you find them

 

Men det er ikke det viktigste. De færreste bryr seg om hva Koranen sier, men heller om hvordan muslimene oppfører seg i Norge. Kommer de seg i arbeid? Studerer de hard? Følger de lovene? Viser de respekt mot andre mennesker? Etc.

 

hva synes dere, hater dere på alle utlendinger eller kjenner dere noen som er hjelpsom, eller hater du alt av som har svart hår/muslim

 

Jeg hater ikke folk med svart hår eller muslimer. Hver gang jeg har møtt hardarbeidene muslimer så har jeg likt dem veldig godt, selv de som er litt konservative.

 

Jeg misliker ikke raser, jeg misliker personligheter. Jeg hater folk som driver med kriminalitet. Jeg misliker folk som er uduglige og forventer at andre skal ta vare på dem. Og jeg misliker folk som har sterke meninger om saker de kan lite om.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Ja. Vi pleide å si at andelen straffede blant innvandrere var dobbelt så høy som blant etniske nordmenn, men slik er det ikke lenger. Innvandrerne blir statistisk stadig mindre kriminelle. Vi pleide å si at de fikk dobbelt så mange barn som oss også, men det stemmer heller ikke lenger.

 

Fortsetter det sånn så vil de om noen år bli like lovlydige og barnefattige som nordmenn, og hvem skal vi (les FrP) da klage på?

 

Årsaken til at det faller er fordi vi slipper inn andre innvandre. Vi blander ut de dårlige innvandrerene vi har tatt imot med bedre innvandre. Da vii selvfølgelig innvandringskriminalitetsraten falle.

 

Det betyr ikke at de ikke er lurt å stramme inn sånn at vi får færre dårlige innvandre.

Lenke til kommentar

I dag tar vi imot folk som ikke kan oppføre seg. Det er ingen krav om å lære seg norsk eller å være aktiv med å få seg en jobb. Du kan være en total drittsekk og allikavel slippes inn i Norge.

 

Her tar han feil. Det er flere ganger i Koranen at de oppfordrer til å drepe.

 

And fight in the way of Allah with those who fight with you, and do not exceed the limits, surely Allah does not love those who exceed the limits.

And kill them wherever you find them

 

Men det er ikke det viktigste. De færreste bryr seg om hva Koranen sier, men heller om hvordan muslimene oppfører seg i Norge. Kommer de seg i arbeid? Studerer de hard? Følger de lovene? Viser de respekt mot andre mennesker? Etc.

 

Jeg hater ikke folk med svart hår eller muslimer. Hver gang jeg har møtt hardarbeidene muslimer så har jeg likt dem veldig godt, selv de som er litt konservative.

 

Jeg misliker ikke raser, jeg misliker personligheter. Jeg hater folk som driver med kriminalitet. Jeg misliker folk som er uduglige og forventer at andre skal ta vare på dem. Og jeg misliker folk som har sterke meninger om saker de kan lite om.

 

Quranen oppfordrer ikke til drepe uskyldige mennesker og det sitatet du siterte handler om de som kriger mot deg:AND FIGHT IN THE WAY OF ALLAH WITH THOSE WHO FIGHT WITH YOU, and do not exceed the limits, surely Allah does not love those who exceed the limits.

And kill them wherever you find them(de som er ute etter gjøre det samme)

Ingen oppfordring til drepe uskyldige her, men der en oppfordring til forsvare seg.

Endret av anonym1992
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Quranen oppfordrer ikke til drepe uskyldige mennesker og det sitatet du siterte handler om de som kriger mot deg:AND FIGHT IN THE WAY OF ALLAH WITH THOSE WHO FIGHT WITH YOU, and do not exceed the limits, surely Allah does not love those who exceed the limits.

And kill them wherever you find them(de som er ute etter gjøre det samme)

Ingen oppfordring til drepe uskyldige her, men der en oppfordring til forsvare seg.

Hm... merkelig hvordan ordet uskyldige snek seg inn i posten din.

 

Han skrev ikke

Quranen oppfordrer ikke til drepe uskyldige mennesker, han skrev

Koranen sier at det ikke er lov i islam å drepe andre

 

Et annet spørsmål er, hvem er det som definerer hvem som er uskyldige?

Lenke til kommentar

Årsaken til at det faller er fordi vi slipper inn andre innvandre. Vi blander ut de dårlige innvandrerene vi har tatt imot med bedre innvandre. Da vii selvfølgelig innvandringskriminalitetsraten falle.

Er ikke det fint da? Det forklarer dog ikke hvorfor kriminaliteten synker i alle innvandrergrupper over tid, også i de etniske grupper som tidligere var reget av relativt høy kriminalitet.

 

Det betyr ikke at de ikke er lurt å stramme inn sånn at vi får færre dårlige innvandre.

Men jeg har til gode å se noen slik innstramning. De innstramninger politikerne (og byråkratene) foreslår vil føre til at vi får færre gode innvandrere også. Det synes nemlig ikke utenpå folk.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, og det gjorde jeg da også. Les neste avsnitt i posten min som skiller mellome etnisk norske og folk med innvandringsbakgrunn.

 

Geir :)

Morro - kan se ut som det vi lærte på videregående er utgått informasjon.

Desverre sjekker de fleste (inkludert meg selv) ikke hvordan det går på SSB, og jeg tviler på at min generasjon eller de par neste etter det vil endre synet på utlendinger selv om disse fakta er på bordet.

Lenke til kommentar

Er ikke det fint da? Det forklarer dog ikke hvorfor kriminaliteten synker i alle innvandrergrupper over tid, også i de etniske grupper som tidligere var reget av relativt høy kriminalitet.

 

Men jeg har til gode å se noen slik innstramning. De innstramninger politikerne (og byråkratene) foreslår vil føre til at vi får færre gode innvandrere også. Det synes nemlig ikke utenpå folk.

 

Geir :)

Joda, det er fint at vi tar imot bedre innvandre. Men vi bør være forsiktige. I Sverige blir det bare verre og verre, vi har ikke lyst til å følge deres fotspor. Jeg ser ikke hvorfor det er så ille å innføre prøvetid med arbeid, strengere beviskrav for asyl, kriminalitetskrav og norskkrav. Det vil luke ut mange uduglige innvandre som ikke burde få opphold i Norge.

 

Jeg ser heller ikke mye til den reduksjonen du prater om. Jeg ser forsatt en klar overrepresentasjon blandt Irakere, Afghanere og somaliere. Det som har skjedd er at vi har fått flere østeuropere.

 

Jeg vet ikke helt hvilke innstrammer du tenker på. Men den positive innvandringen har kommet igjennom Schengen eller igjennom normal innvandring. Jeg har ikke sett noen forslag om å droppe Schengen eller gjøre ekteskapsinnvandring vanskelig. Faktisk tror jeg de borgerlige er mer positiv til arbeidsinnvandring enn AP som er redd for at de vil ta jobbene våres. Den innvandringen som kan være problematisk er asylinnvandringen og deres familiegjenforening. Det er den innvandringen FRP vil stramme inn.

 

Ikke glem at kriminalitet er ikke det eneste problemat blandt de gruppene. De har også langt lavere yrkesaktivitet, bruker mer velferd og er dermed et netto tap for staten. Dette er trolig det største problemet med ukontrolert innvandring. Hispanics i California er ikke spesielt radikale, og de jobber. Men de er et netto tap for staten, og det fører til at skattene øker og velferden kollapser.

 

Du er en liberalist og ønsker ikke en velferdstat i det hele tatt, Men du må være enig at hvis vi skal ha høye skatter, så bør vi få litt igjen fra den. Vi har ikke lyst til å ende opp som Hellas som har høye skatter men elendig velferd.

Lenke til kommentar

Joda, det er fint at vi tar imot bedre innvandre. Men vi bør være forsiktige. I Sverige blir det bare verre og verre, vi har ikke lyst til å følge deres fotspor. Jeg ser ikke hvorfor det er så ille å innføre prøvetid med arbeid, strengere beviskrav for asyl, kriminalitetskrav og norskkrav. Det vil luke ut mange uduglige innvandre som ikke burde få opphold i Norge.

 

Jeg har sagt at jeg ønsker alle innvandrere i arbeid så fort som mulig, også for asylsøkere, og jeg er ikke mot at det stilles krav. Det er derfor jeg er mot forslaget med lukkede mottak, det vil uvilkårlig føre til at vi ikke får prøvet innvandrerne i samfunnet like raskt. Og det vil være formalistiske detaljer som avgjør.

 

Jeg ser heller ikke mye til den reduksjonen du prater om. Jeg ser forsatt en klar overrepresentasjon blandt Irakere, Afghanere og somaliere. Det som har skjedd er at vi har fått flere østeuropere.

 

 

Ja, de er fortsatt overrepresentert, men også disse gruppene viser en nedgang. Fra dokumentet jeg linket til:

 

tsk-lrt-fig1.png

 

Jeg vet ikke helt hvilke innstrammer du tenker på. Men den positive innvandringen har kommet igjennom Schengen eller igjennom normal innvandring. Jeg har ikke sett noen forslag om å droppe Schengen eller gjøre ekteskapsinnvandring vanskelig. Faktisk tror jeg de borgerlige er mer positiv til arbeidsinnvandring enn AP som er redd for at de vil ta jobbene våres. Den innvandringen som kan være problematisk er asylinnvandringen og deres familiegjenforening. Det er den innvandringen FRP vil stramme inn.

 

Senterpartiet har faktisk vedtatt å melde oss ut av Schengen. FRP vil reforhandle avtalen. Men nå er ikke jeg så opptatt av Schengen i denne sammenheng. Korrelasjonen mellom geografi og asylbehov og probleminnvandrere er reell, men vi løser ikke problemet med et "befestet Europa", slik FrP har tatt til orde for. Murer løser ingenting, det øker bare motsetningene, og etterhvert vil man trenge folk med geværer til å patruljere murene for å holde folk ute.
Ikke glem at kriminalitet er ikke det eneste problemat blandt de gruppene. De har også langt lavere yrkesaktivitet, bruker mer velferd og er dermed et netto tap for staten. Dette er trolig det største problemet med ukontrolert innvandring. Hispanics i California er ikke spesielt radikale, og de jobber. Men de er et netto tap for staten, og det fører til at skattene øker og velferden kollapser.

 

Jeg tror som jeg har sagt i andre tråder om emnet at det går seg til. Men det har jeg ikke tid til å gjenta her.

 

Du er en liberalist og ønsker ikke en velferdstat i det hele tatt, Men du må være enig at hvis vi skal ha høye skatter, så bør vi få litt igjen fra den. Vi har ikke lyst til å ende opp som Hellas som har høye skatter men elendig velferd.

 

 

Jeg må få protestere litt der. Jeg ønsker faktisk et sosialt sikkerhetsnett i bunnen. Det er alt det andre staten driver med jeg er skeptisk til. Det er derfor jeg kaller meg "sosialliberalist"... (Fullt klar over at mange vil mene det er en selvmotsigelse, men det får våge seg.)

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Jeg har sagt at jeg ønsker alle innvandrere i arbeid så fort som mulig, også for asylsøkere, og jeg er ikke mot at det stilles krav. Det er derfor jeg er mot forslaget med lukkede mottak, det vil uvilkårlig føre til at vi ikke får prøvet innvandrerne i samfunnet like raskt. Og det vil være formalistiske detaljer som avgjør.

 

Jeg er også imot lukkete asylmottak. Årsaken til at det er et forslag har ikke noe med integrering å gjøre men å beskytte lokalbefolkningen.

 

Det bør derimot være lukkete asylmottak for de som har blitt tatt for kriminalitet og de som skal bli sendt hjem.

 

 

 

Ja, de er fortsatt overrepresentert, men også disse gruppene viser en nedgang. Fra dokumentet jeg linket til:

 

tsk-lrt-fig1.png

 

 

Beklager, men den grafen der sier ingenting. Tidsperioden er for kort.

 

 

Senterpartiet har faktisk vedtatt å melde oss ut av Schengen. FRP vil reforhandle avtalen. Men nå er ikke jeg så opptatt av Schengen i denne sammenheng. Korrelasjonen mellom geografi og asylbehov og probleminnvandrere er reell, men vi løser ikke problemet med et "befestet Europa", slik FrP har tatt til orde for. Murer løser ingenting, det øker bare motsetningene, og etterhvert vil man trenge folk med geværer til å patruljere murene for å holde folk ute.

 

 

Vi trenger ikke murer. Vi trenger bare å fjerne insentivene. Det er få som drar til asia og lever ulovelig fordi de får ikke velferdstjenester.

 

Jeg sier ikke at vi skal la dem dø, men de vil bli sendt hjem etterpå.

 

Jeg tror som jeg har sagt i andre tråder om emnet at det går seg til. Men det har jeg ikke tid til å gjenta her.

 

Og her mener absolutt at du tar feil. Det er absolutt ingen garanti for at det går seg til. Vi kan ikke garantere at de oppfører seg som nordmenn istedenfor irakere/somaliere som bor i Norge.

Vi har gode tider nå, ergo det er nå det er lettest med integrerering, og forsatt er det store problemer. Hva tror du vil skje om Norge får problemer med arbeidsledighet? Vi ser hvor dårlig det går i Sverige. Er du ikke beskymret for at lignende kan skje i Norge?

'

I Frankrike har de nå hatt innvandrerene sine over lengre tid. Det har ikke gått seg til. Det er en farlig tankegang du har, fordi om det ikke går seg til så er det ingen vei tilbake.

Ingen seriøs bedrift ville ha sagt at vil gå seg til i en risikoanalyse. Spesielt om andre bedrifter har opplevet store problemer. En seriøs bedrift ville ha undersøkt hvor stor risikoen er, hva som er konsekvensene og hvordan vi kan redusere risikoen og konsekvensene. Burde ikke Norge gjøre det samme?

Jeg må få protestere litt der. Jeg ønsker faktisk et sosialt sikkerhetsnett i bunnen. Det er alt det andre staten driver med jeg er skeptisk til. Det er derfor jeg kaller meg "sosialliberalist"... (Fullt klar over at mange vil mene det er en selvmotsigelse, men det får våge seg.)

Geir :)

 

Ds har du forandret mening siden sist. Sosialliberalist sier lite om hva du mener om økonomisk politikk.

 

Hvis du har samme meninger som Venstre, så er du også en sosialdemokrat.

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ds har du forandret mening siden sist.

 

Hvis du har samme meninger som Venstre, så er du også en sosialdemokrat.

 

Spørs når sist var. I 1975 var jeg ml'er, så jeg har åpenbart forandret mening om en del ting i årenes løp... :wee:

 

Og nei, jeg er en god del mer liberalistisk enn Venstre. Men jeg er allikevel medlem, og stemmer på dem. Eller som hun sa det damen som var på døren fra Venstre: "Du skulle komme på møter. Det ville vært morsomt med noen over 50 som mener som deg."

 

Kanskje jeg burde lyve på alderen og melde meg inn i Unge Venstre istedet. Ikke at jeg er enig i alt de sier heller.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og her mener absolutt at du tar feil. Det er absolutt ingen garanti for at det går seg til. Vi kan ikke garantere at de oppfører seg som nordmenn istedenfor irakere/somaliere som bor i Norge.

 

 

Vi snakker om individer. Selvsagt kan vi ikke garantere det. Det gjelder det meste. For drøyt to år siden sa folk på forumet "Tror du virkelig en nordmann ville begått terrorisme i sitt eget land?"

Vi har gode tider nå, ergo det er nå det er lettest med integrerering, og forsatt er det store problemer. Hva tror du vil skje om Norge får problemer med arbeidsledighet? Vi ser hvor dårlig det går i Sverige. Er du ikke beskymret for at lignende kan skje i Norge?

 

Går det så dårlig i Sverige? Det mener ikke mine svenske venner.

 

I Frankrike har de nå hatt innvandrerene sine over lengre tid. Det har ikke gått seg til. Det er en farlig tankegang du har, fordi om det ikke går seg til så er det ingen vei tilbake.

 

Fortell...

 

"The large-scale immigration from Islamic countries has sparked controversy in France. Nevertherless, according to Justin Vaïsse, in spite of obstacles and spectacular failures like the riots in November 2005, in Parisian suburbs, where many immigrants live secluded from society with very few capabilities to live in better conditions, the integration of Muslim immigrants is happening as part of a background evolution[55] and recent studies confirmed the results of their assimilation, showing that "North Africans seem to be characterized by a high degree of cultural integration reflected in a relatively high propensity to exogamy" with rates ranging from 20% to 50%"

 

Edit: Kilde

 

Ingen seriøs bedrift ville ha sagt at vil gå seg til i en risikoanalyse. Spesielt om andre bedrifter har opplevet store problemer. En seriøs bedrift ville ha undersøkt hvor stor risikoen er, hva som er konsekvensene og hvordan vi kan redusere risikoen og konsekvensene. Burde ikke Norge gjøre det samme?

 

Jo, så absolutt. Jeg er tilhenger av å basere beslutninger på informasjon. Men det ligger ikke noen risikoanalyse bak påstandene om at det går til helvete heller.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Går det så dårlig i Sverige? Det mener ikke mine svenske venner.

 

 

Selvfølgelig mener ikke svensker det. Det er de som har stemt på den driten.

 

Men ja det går elendig i Sverige.

  • Kriminalitetsraten er ut av kontrol. Det synes veldig godt i rapportert kriminalitet. En svensk forklaring på dette er at de har blitt flinkere til å rapportere. Men fra OECD Better life index så sa 5% av svensker at de ble assulted ifjor. I Canada er andelen 1.3%. Ergo, det er bare en unnskyldning sånn at de slipper å innrømme at de har problemer med kriminalitet
  • De har nå gått fra budsjettoverskudd til budsjettunderskudd. Problemet er at ingen har fortalt svenskene det enda. De tror forsatt de har et budsjettoverskudd
  • Selv om de hadde høy vekst etter krisen, så har deres arbeidsledighet økt og ligger nå på nesten 90-tall krisenivå. Dette er på tross av at de borgerlige ble valgt inn for å redusere arbeidsledigheten. Nå faller veksten of arbeidsledigheten forsetter å vokse
  • Yrkesdeltagelsen bland ikke-vestlige innvandre ligger 30% lavere enn den etniske befolkningen.
  • Inntektene til ikke-vestlige innvandre mot lokalbefolkningen faller
  • Skoleresultatene i innvandrerområder er latterlig dårlige.
  • Arbeidsledigheten bland ikke-vestlige innvandre er ekstremt høy.
  • Fattigdommen og forskjellene øker, og da spesielt i Malmø.

Og så videre .

Fortell...

"The large-scale immigration from Islamic countries has sparked controversy in France. Nevertherless, according to Justin Vaïsse, in spite of obstacles and spectacular failures like the riots in November 2005, in Parisian suburbs, where many immigrants live secluded from society with very few capabilities to live in better conditions, the integration of Muslim immigrants is happening as part of a background evolution[55] and recent studies confirmed the results of their assimilation, showing that "North Africans seem to be characterized by a high degree of cultural integration reflected in a relatively high propensity to exogamy" with rates ranging from 20% to 50%"

Edit: Kilde

 

De tallene deres virker suspekt. Jeg antar de regner det som exogamy om en somalier gifter seg med en marrocaner.

Men det holder ikke at de har blitt litt mer assimilitert kulturelt. De lever forsatt i ghettoer og kommer seg ikke opp, de er forsatt en byrde på det franske samfunnet.

Jo, så absolutt. Jeg er tilhenger av å basere beslutninger på informasjon. Men det ligger ikke noen risikoanalyse bak påstandene om at det går til helvete heller.

Geir :)

 

 

Jeg klagde når du skrev at det vil gå seg til. Det er en farlig tankegang som her knust mange bedrifter og land.

Lenke til kommentar

De tallene deres virker suspekt. Jeg antar de regner det som exogamy om en somalier gifter seg med en marrocaner.

 

Nja, det er ifølge rapporten en liten minoritet.

 

post-52698-0-31053900-1378067221.txt

 

Som vi ser er 46% endogame, 5,3% exogame mellom utlendinger fra forskjellige land, og 48,7% exogame mellom franskmenn og utlendinger.

 

Det sies dog at det er kontinetale forskjeller her, asiater gifter seg sjeldnere med franskmenn enn nordafrikanere gjør.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Men jeg har til gode å se noen slik innstramning. De innstramninger politikerne (og byråkratene) foreslår vil føre til at vi får færre gode innvandrere også. Det synes nemlig ikke utenpå folk.

 

Geir :)

 

Ærlig talt burde det være lett å sende folk ut igjen om dei har gjort noko galt. Folk kan bevise kven dei er ved handlingar og det burde det være sett på som ein betingelse at dei oppfører seg etter norsk lov og ikkje gjer andre gale ting som ikkje er nedskreve i loven om dei får innvilga statsborgerskap. Det er kun eit rett og rimelig krav.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

 

Nja, det er ifølge rapporten en liten minoritet.

 

attachicon.gifloadimg.php.jpeg

 

Som vi ser er 46% endogame, 5,3% exogame mellom utlendinger fra forskjellige land, og 48,7% exogame mellom franskmenn og utlendinger.

 

Det sies dog at det er kontinetale forskjeller her, asiater gifter seg sjeldnere med franskmenn enn nordafrikanere gjør.

 

Geir :)

Bare tull og du burde vite bedre.

 

Bare fordi en av dem er født i Frankrike betyr ikke at de ikke kommer fra samme kultur. Faktisk er det skremmende at tallet er så høyt, fordi det betyr at en del henter kone fra hjemlandet.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...