Gå til innhold

97 av 100 mobilkunder snur i kassa


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ett annet problem med mange nettbutikker er at man må gå gjennom nesten hele kjøpsprosessen før man vet hva totalprisen blir. Prisen på frakt er ett vanlig problem. Jeg har selv avbrutt slike prosesser mange ganger på grunn av det når jeg har sammenlignet priser.

 

Aller første jeg tenkte også...

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke huske når eller om jeg i det hele tatt har unnlatt å kjøpe noe på grunn av "komplisert betalingsløsning" i nyere tid. Stort sett går betalingen ut på å oppgi VISA/Mastercard-nummer, utløpsdato og sikkerhetsnummer som ikke er noe problem å huske etter en del kjøp med samme kortet, etterfulgt av "bekreft betaling". Dette er ikke år 2000. Grunnen til at jeg relativt ofte "stopper i kassen" er at fraktkostnaden først kalkuleres i nest siste steg i kassen, rett før betaling, og at frakten viser seg for høy. I utenlandske butikker kan i tillegg en kjøpsstopper være at det ikke er mulig å ordne betaling av mva. i nettbutikken ved kjøp over 200 kr og under ca. 1000-2000 kr. grunnet den ekstra avgiften ved tollbehandling i norge. Det er her nettbutikkene bør sette innsatsen; prisforskjellen mellom ulike butikker for en totalmengde varer er sjeldent så stor at ikke fraktkostnadene blir avgjørende; enkle betalingsløsninger har vi allerede.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som foretrekker 70% og 3% fremfor "sju av ti" og "tre av hundre"?

 

Ja. De fleste av oss setter mellomrom mellom tall og prosenttegn.

 

Ellers ser jeg personlig ingen grunn til å foretrekke det ene fremfor det andre; tekstens natur og eventuelle estetiske hensyn/forfatterens personlige preferanser får være avgjørende her. En mulig forklaring kan være at mange har problemer med å forholde seg til prosenter og brøker og at "n av ti" evt. "n av hundre" er enklere å forholde seg til, dog jeg skal ikke si dette for sikkert.

Lenke til kommentar

MIne topp-tre grunnar til å snu i kassen.

1. Eg ville først sjå kva frakten vart. Det kan vere like billeg å plukke det opp på Elkjøp eller liknande.

2. Java var som vanleg ikkje samarbeidsvillig og då nettbanken insisterer på å bruke den løysinga skar det seg.

3. Eg kom plutseleg på, at eg sjølvsagt ikkje har den kode-tingen til banken med meg.

 

Takk til alle nettbutikkar som lar meg betale med PayPal, Checkout eller liknande. Det har spart meg for mykje bannskap opp gjennom åra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

En av grunnene til at jeg avslutter før bestillingen er fullført er at jeg ikke kan få vite hvor mye frakt kommer på før jeg har registrert meg som bruker og opprettet konto. Jeg vil vite dette når jeg ser handlevogna mi, ikke 4 skritt senere. Noen butikker er flinke til å opplyse om frakt tidlig og andre er ikke det. Jeg handler som regel hos de som opplyser om frakt tidlig i bestillingsprosessen.

Lenke til kommentar

Ett annet problem med mange nettbutikker er at man må gå gjennom nesten hele kjøpsprosessen før man vet hva totalprisen blir. Prisen på frakt er ett vanlig problem. Jeg har selv avbrutt slike prosesser mange ganger på grunn av det når jeg har sammenlignet priser.

 

Absolutt. Dette er utelukkende grunnen til at også jeg "snur i kassa."

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Klarna ser ut til å være ukritisk til sine kunder, dvs nettbutikker. Man kan drive useriøs butikk og la være å sende varene, men la klarna kreve inn for varer som aldri er sendt ut.

Klarna krever inn, selv om det er urettmessig og man ikke fikk varen fra nettbutikken.

 

Dersom du blir utsatt for klarna svindel, så kontakt forbrukerrådet og en anmeldelse til politiet.

Lenke til kommentar

Klarna ser ut til å være ukritisk til sine kunder, dvs nettbutikker. Man kan drive useriøs butikk og la være å sende varene, men la klarna kreve inn for varer som aldri er sendt ut.

Klarna krever inn, selv om det er urettmessig og man ikke fikk varen fra nettbutikken.

 

Dersom du blir utsatt for klarna svindel, så kontakt forbrukerrådet og en anmeldelse til politiet.

Over 3 års bump! Nice :D

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...