Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som har sett noe til når noe sånt som dette kommer til Norge?

 

* Nettbrett med (avtagbart) tastatur

* OS: Win 8 - og da selvsagt fullversjon

* Haswell, pga batteritid ikke aktuelt å kjøpe før får tak i interessant modell med haswell.

 

 

Fint om har HDMI og gjerne ekstra batteri i tastaturet.

 

Ideelt sett en middelsklasse maskin, som ikke koster alt for mye. Har bærbar PC med SSD og S4 active (er jo nesten et nettbrett i størrelse), så begrensa hvor mye det er aktuelt å legge i et nettbrett...

 

På forhånd takk!

 

- Amund

Endret av amundsf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har sett noe til når noe sånt som dette kommer til Norge?

Dette er dessverre fullstendig "i det blå".

 

Intel's "Core Y" Haswell (4.5W "SDP") som er prosessoren som skal brukes i disse nettbrettene er ikke lansert og Intel er ikke i stand til å fortelle når nettbrett med denne prosessoren blir tilgjengelig.

 

Når det gjelder pris så er prisen på gjeldende Surface Pro en pekepinn på hva du kan forvente.

Jeg anslår ETA for haswell nettbrett om 4-12 måneder.

Lenke til kommentar

:-(

 

4 måneder er forsåvidt ikke så ille, men i IT-verden betyr jo gjerne 4-12 måneder 14 måneder ;-) hehe. Og deretter noen måneder til for å vente på en og modell til OK pris.

 

 

Hadde håpa at det var ganske nærme jeg siden en del Haswellprosessorer er lansert...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Har ikke avtagbart tastatur, og kommer nok til å bli litt dyr, men likevel:

http://www.engadget.com/2013/09/05/lenovo-yoga-2-pro-hands-on/

 

Hvis ikke Haswell er så viktig, kommer nok denne til å bli ganske mye billigere når 2-ern kommer.

http://www.hardware.no/artikler/lenovo-ideapad-yoga-13/131062

 

http://www.proshop.no/Baerbar/Lenovo-YOGA13-21914FG-inkl.-BullGuard-2394593.html?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

Lenke til kommentar

OP etterspurte en W8 Pro maskin, Surface 2 kommer med RT.

 

Surface 2 pro, som leveres med Windows 8 Pro, slippes etter sigende på slutten av oktober her til lands, og den kommer så vidt meg bekjent med Hasswell.

 

Har for øvrig Surface Pro selv, samt tre Surface RT, og da både type og touch tastatur. Jeg synes denne maskinen fungerer utmerket, selv om skjermen er liten er det helt uproblematisk å jobbe på den når du er på farten. Surface 2 kommer med docking, men på den jeg har benytter jeg en USB 3.0 docking fra HP (3005pr) for tilkobling til eksterne skjermer. Touch tastaturet (ikke fysiske men touchsensitive knapper) fungerer greit nok, men om du skal skrive mye er Type (med fysiske knapper) bedre. Disse er også oppgradert til SF2. Surface pro kommer for øvrig med Core i5 og SSD. Toern kommer vel med opp til 8GB RAM og opp til 512GB SSD.

 

Ellers så har jeg også en Lenovo Helix som også fungerer bra. Denne har en Core i7 og 256GB SSD, men kostet 13000, så den er noe dyrere en Surface brettet jeg har. Den er per i dag ikke kommet med haswell, men jeg snakket med lenovo i forrige uke, og de to første månedene etter nyttår skal vist nok bli spennende, så får tiden vise om det er tilfellet. Fordelen, og ulempen, med denne er at den er litt større og kommer i ultrabook format, men med avtakbar skjerm. Jeg liker også denne godt, og hva jeg skulle anbefalt kommer litt ant på pengebok og bruksområder. Jeg bruker for tiden surfacen mest.

 

Ellers er det en hel del neste generasjon Atom brett på vei. Disse har fordelen av at de er lettere, kaldere, og har lengere batterilevetid. De kommer i format som en ultrabook eller rene nettbrett, og kjører Windows 8 pro. Atom er ikke like kvass som core i, men duger til Office, internett, netflix etc. Tyngre oppgaver vil du merke forskjell på.

 

Eller så dukker det opp en skog av slike kombimaskiner i tiden fremover, og mange av disse vil være basert på haswell.

 

Han som ikke er en fugl nevner yoga, men du skal da være klar over at det vil være kvalitetsmessig forskjell på yoga og yoga 2. Yoga 2 er rettet mot bedriftsmarkedet og skal etter sigende være mer i tråd med ThinkPad serien.

Endret av serpentbane666
Lenke til kommentar

 

Han som ikke er en fugl nevner yoga, men du skal da være klar over at det vil være kvalitetsmessig forskjell på yoga og yoga 2. Yoga 2 er rettet mot bedriftsmarkedet og skal etter sigende være mer i tråd med ThinkPad serien.

 

Yoga 2 er som den gamle Yoga, men Thinkpad Yoga er rettet mot bedriftsmarkedet.

 

Hvis du vil ha en litt billigere og mindre se på Yoga 11S

 

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/LEYOG11367207/lenovo-ideapad-yoga-11s-11-6-ultrabook-nettbrett

Endret av I am not a bird
Lenke til kommentar

 

Yoga 2 er som den gamle Yoga, men Thinkpad Yoga er rettet mot bedriftsmarkedet.

 

Hvis du vil ha en litt billigere og mindre se på Yoga 11S

 

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/LEYOG11367207/lenovo-ideapad-yoga-11s-11-6-ultrabook-nettbrett

Du har helt rett. Jeg har ikke sett noen av disse nye selv, men snakket med et par karer fra Lenovo over noen øl for et par uker siden, der dette ble nevnt. Enten sa de feil, eller (hvilket er mer sannsynlig) misforstod jeg det de sa. Forstod det slik som at dette var samme maskin, men det er altså to forskjellige.

 

Så igjen er det snakk om kompromisser, skal man ha den litt styggere, men solide, med lavere specs (les oppløsning som er den typen specs brukere forstår :), eller skal man ha den kule med slick design og kjempehøy oppløsning? Som driftsteknikker har jeg ett svar, som bruker et annet.

Endret av serpentbane666
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei!

 

Har vært å trykka litt på Surface 2, og med type cover så funker det jo helt greit. Syns tastene var litt glatte, men det går seg nok til.

 

Hvis man ønsker en kombo av ultrabook og pad (altså fullversjon av Windows og at skjerm og tastatur kan skilles), med bra batteritid og ikke alt for dyr: Er det da noen reelle alternativer der ute?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...