Gå til innhold

Multicom Xishan w370s vs ASUS N750JV


Pjotter

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny pc som skal brukes til tung bildebehandling og lett spilling ved blant annet Skyrim. Sitter igjen med disse to pc'ene, men klarer ikke ta en avgjørelse..

Asus

Multicom

Noen med erfaringer med Asusen? Ser at jeg får mer for pengene ved å gå for Multicom, men støyproblemet og det labre utseendet gjør at jeg er usikker på om det er verdt 1000 kroner opp fra Asusen? Er forskjellen i ytelse veldig stor?

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Har nylig kjøpt Asus N550JV. Samme specs, bortsett fra at den er 15" istedet for 17". Har brukt den i ca 1 uke nå og har funnet mange plusspunkter, men desverre også et par minuspunkter som ihvertfall betyr en del for meg.

 

Fordel:

Mye hardware for pengene: kjører spill som LoL/Assasins Creed 2/3, veldig bra (Alt på max).

Lite varmeutvikling der du har håndflaten/touchpaden.

Lite støy, selv under tung bruk

God lyd (Bang & Olufsen Sound system)

 

Ulemper:

Blir veldig varm foran tastaturet (ved siden av startknappen/Rett under skjermen)

ettersom dette området er rett over batteriet, er jeg usikker på om det kan skade batteriet etter et år.

Høytallerene er plassert under touchpaden

Hører til tider en høyfrekvent lyd når den utsettes for tung bruk. (Virker som et vanlig problem hvis du googler "High frequent noise Asus"

Dårlig byggekvalitet mellom Bluray rommet og selve pcen (på undersiden): Dvs at det ikke er en skrue eller noe som binder selve rommet sammen med resten av undersiden på laptopen.

 

Høres kanskje veldig kresen ut, pga det jeg skriver, men det er min ærlige oppfatning etter 4-5 dager. Dette er en normal persons erfraring :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei. Har nylig kjøpt Asus N550JV. Samme specs, bortsett fra at den er 15" istedet for 17". Har brukt den i ca 1 uke nå og har funnet mange plusspunkter, men desverre også et par minuspunkter som ihvertfall betyr en del for meg.

 

Fordel:

Mye hardware for pengene: kjører spill som LoL/Assasins Creed 2/3, veldig bra (Alt på max).

Lite varmeutvikling der du har håndflaten/touchpaden.

Lite støy, selv under tung bruk

God lyd (Bang & Olufsen Sound system)

 

Ulemper:

Blir veldig varm foran tastaturet (ved siden av startknappen/Rett under skjermen)

ettersom dette området er rett over batteriet, er jeg usikker på om det kan skade batteriet etter et år.

Høytallerene er plassert under touchpaden

Hører til tider en høyfrekvent lyd når den utsettes for tung bruk. (Virker som et vanlig problem hvis du googler "High frequent noise Asus"

Dårlig byggekvalitet mellom Bluray rommet og selve pcen (på undersiden): Dvs at det ikke er en skrue eller noe som binder selve rommet sammen med resten av undersiden på laptopen.

 

Høres kanskje veldig kresen ut, pga det jeg skriver, men det er min ærlige oppfatning etter 4-5 dager. Dette er en normal persons erfraring :p

 

Sitter å lurer på en N750 selv, siden den er såpass "slim" og har rimelig bra spec. Setter nok inn en 240GB SSD. Det jeg lurer på, er du fremdeles fornøyd med denne? Jeg er mest opptatt av varme utvikling og burde nok gått for G750jw stedenfor, men den blir for grov for min del.

 

Håper du rekker å gi en tilbakemelding før mandag eller tirsdag da jeg skal kjøpe snart ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...