Gå til innhold

Hva må jeg bruke til å rense CPU helt for kjølepasta?


FrenChie

Anbefalte innlegg

Ikke bruk rødsprit da den er tilsatt for mange stoffer og etterlater en fin fetthinne.

 

Ehm, nei. Rødsprit er et utmerket stoff til og rense core.

"Arcus Rødsprit er et svært anvendelig rense- og løsningsmiddel som inneholder 95% denaturert etanol. Produktet benyttes som avfettingsvæske for tre og metall før lakkering eller maling. Arcus Rødsprit er svært anvendelig til flekkfjerning på tekstiler og erstatter ofte spesialprodukter.

http://www.arcus-tms.no/metaweaver.asp?p=2...28&parentId=227

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke bruk rødsprit da den er tilsatt for mange stoffer og etterlater en fin fetthinne.

 

Ehm, nei. Rødsprit er et utmerket stoff til og rense core.

"Arcus Rødsprit er et svært anvendelig rense- og løsningsmiddel som inneholder 95% denaturert etanol. Produktet benyttes som avfettingsvæske for tre og metall før lakkering eller maling. Arcus Rødsprit er svært anvendelig til flekkfjerning på tekstiler og erstatter ofte spesialprodukter.

http://www.arcus-tms.no/metaweaver.asp?p=2...28&parentId=227

:)

 

Har erfaring med klistring av reklame på skilt/biler(3M dekor folie) og da er ikke rødsprit idielt,da det legger igjen en fin hinne så folien ikke limer skikkelig.

Vi brukte teknist isopropanol(blank) til avfetting og hadde da ingen problemer med dekor som løsnet.

Men med rødsprit(brukte det når vi var tom for teknisk isopropanol) så tørka vi gode over etterpå for å fjerne denne hinna..

 

Men kan ikke tro at det skulle være noe "problem" når det gjelder en CPU

TaZ

Lenke til kommentar

Merkelig. Skal ikke bestide din erfaring, men jeg trodde dere brukte såpevann under folien. Det er nå hvertfall slik jeg har montert dekor folie, og den sitter som spikret den.

 

Forøvrig har jeg tatt en "speiltest" av blant annet Isopropanol og Rødsprit, og hos meg var det motsatt. Isoen la faktisk igjen en tynn hvit hinne, og på rødspriten kunne jeg ikke se noe.

Lenke til kommentar
Ok, takker for svar :)

 

Spørr om et spørsmål til i samme slengen :p

Er det noen som har eller som har testet Zalman CPU kjøler?

cnps7000cu.jpg

 

Er det andre vifter som er bedre til socket 478?

 

:)

 

 

Jeg har denne kjøleren og den fungerer som en drøm :=)

idle temp ligger på 40 grader og load på 53grader etter 6 timer med Prime95. Cpu er overklokket til 3.2GHz

 

PS! Bruker Artiv Silver 3 kjølepasta

 

Hei, tror du den passer på et Abit IS7-G?

 

 

Ja det tror jeg

 

 

 

Sorry kompis men hvis det er dette kortet her http://www.digital-daily.com/motherboard/e...a2+-abit_is7-g/ så passer den nok ikke,jeg har samme kjøleren selv og måtte "justere" litt på både spennfeste fordi det traff kondensatorene ved siden av og klippet 2 til 3 mm av ribbene på toppen av kjøleren for den traff psu, jeg har miditower. hva jeg kan se på kortet ditt vil den ikke passe i den plastfirkanten rundt socketen,mulig north bridge kjøleren din også er noe stor, men med litt modding så går det meste,det er uansett en veldig bra og nermest lydløs kjøler.Jeg er veldig fornøyd med den.Ps har du 4 eller 2stk hull i kortet ved socketen,husk viktig! den er av rent kobber og ganske tung,den kan ikke henge i bare socketen!

Lenke til kommentar
Merkelig. Skal ikke bestide din erfaring, men jeg trodde dere brukte såpevann under folien. Det er nå hvertfall slik jeg har montert dekor folie, og den sitter som spikret den.

 

Forøvrig har jeg tatt en "speiltest" av blant annet Isopropanol og Rødsprit, og hos meg var det motsatt. Isoen la faktisk igjen en tynn hvit hinne, og på rødspriten kunne jeg ikke se noe.

 

Jeg har nevnt det før i tidligere tråder og må vel gjenta det nok engang, read my lips: RØDSPRIT LEGGER IGJEN PRODUKTRESTER punktum.

Tester i laboratoier både hos 3M, Avery, MAcTac sier det samme: Bruk Isopropanol om du skal avfette skikkelig.

Om noen vil leke laboratorium hjemme foran speilet så gjerne for meg, avfett med bensin eller spillolje om du vil, men om det er kritisk mht. til rengjøring så bruk Isopropanol.

 

PS! Bare amatører og dårlige montører bruker såpevann utendørs i norge grunnet stor fare for at det kan ligge igjen ørsmå vannrester som vil utvide seg når det fryser på... Bransjens enere (som Taz) fikser dette lett uten noe mickmac.

Lenke til kommentar
Kondensfjerner (innholder 60-100% isopropan) til 14.- som kjøpes på bensinstasjon.

 

Ikke bruk rødsprit da den er tilsatt for mange stoffer og etterlater en fin fetthinne.

 

Er du helt sikker på at du ikke forveksler rødsprit med "whitespirit" 8) her?

 

Nei.

 

Rødsprit etterlater seg en tynn hinne med fett. Se posten til taz eller spør en renholder som boner gulv, da dem må vaske gulvene veldig godt i nybygg der en maler har vært med rødsprit og prøvd å fjerne silikon. Boner man oppå der det har blitt brukt rødspit vil ikke boningen sitte. Du kan prøve å ha litt rødsprit i vannet og pusse vinduer med det og du vil få fete vinduer. Altså etterlater rødspriten en tynn fetthinne.

Lenke til kommentar
Kondensfjerner (innholder 60-100% isopropan) til 14.- som kjøpes på bensinstasjon.

 

Ikke bruk rødsprit da den er tilsatt for mange stoffer og etterlater en fin fetthinne.

 

Er du helt sikker på at du ikke forveksler rødsprit med "whitespirit" 8) her?

 

Nei.

 

Rødsprit etterlater seg en tynn hinne med fett. Se posten til taz eller spør en renholder som boner gulv, da dem må vaske gulvene veldig godt i nybygg der en maler har vært med rødsprit og prøvd å fjerne silikon. Boner man oppå der det har blitt brukt rødspit vil ikke boningen sitte. Du kan prøve å ha litt rødsprit i vannet og pusse vinduer med det og du vil få fete vinduer. Altså etterlater rødspriten en tynn fetthinne.

 

At rødsprit legger igjen FETT er vel lite sannsynlig. Det som eventuelt ikke fordamper er brekkmiddel, og IKKE fett.

 

Hva som ligger igjen eller ikke spiller egentlig forbanna liten rolle når man ikke får så mye som en halv grad forskjell i temperaturen ved bruk av rødsprit kontra isopropanol.

 

Jeg har renset noen hundre cpu´er i mitt liv, og forskjellen mellom de to middlene i denne sammenhengen er og blir null, nada, zip.

Lenke til kommentar

 

Hva som ligger igjen eller ikke spiller egentlig forbanna liten rolle når man ikke får så mye som en halv grad forskjell i temperaturen ved bruk av rødsprit kontra isopropanol.

 

Jeg har renset noen hundre cpu´er i mitt liv, og forskjellen mellom de to middlene i denne sammenhengen er og blir null, nada, zip.

 

Bare innrøm at du føler deg lurt :lol:

 

Rødsprit og loff er for uteliggere! Isopropanol/heptan er for oss!

 

Dessuten, om det er 0,3 C forskjell på isopropanol og rødsprit så hadde jeg fortsatt brukt isopropanol!

 

DrE

Lenke til kommentar

 

Hva som ligger igjen eller ikke spiller egentlig forbanna liten rolle når man ikke får så mye som en halv grad forskjell i temperaturen ved bruk av rødsprit kontra isopropanol.

 

Jeg har renset noen hundre cpu´er i mitt liv, og forskjellen mellom de to middlene i denne sammenhengen er og blir null, nada, zip.

 

Bare innrøm at du føler deg lurt :lol:

 

Rødsprit og loff er for uteliggere! Isopropanol/heptan er for oss!

 

Dessuten, om det er 0,3 C forskjell på isopropanol og rødsprit så hadde jeg fortsatt brukt isopropanol!

 

DrE

 

På hvilken måte, og hvorfor skulle jeg føle meg lurt?

 

Jeg ville heller drukket rødsprit silet igjennom en loff enn å drukket eller sniffet heptan og isopropanol.. bare så det er sagt. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...