Gå til innhold

Splittet: Om identifisering av AnonymDiskusjon.


Anbefalte innlegg

Hepp!

 

Minner om at admin kan sjekke opp anonyme postere hvis særlig mistanke om trolling er til stedet.

 

Noe som kan føre til permanent utestengelse fra forumet om våre antakelser stemmer.

 

:)

Syns du det ville være korrekt å sjekke hvem vedkommende er for en så lite forseelse som trolling?

 

Når denne nye funksjonen for anonymitet ble innført mener jeg at jeg leste at slikt KUN skulle sjekkes av enkelte og KUN dersom det var misstanke om alvorlig kriminalitet eller slikt som bør tas videre med politiet.

Jeg mener også linjen mellom taggen i inlegget og bruker skulle fjernes etter 5 eller 7 dager Anonym poster: 92bfbbe7a18934b348aad9fd592ae9ef

 

Moderator-edit: Gjør oppmerksom på at denne tråden er splittet ut fra følgende tråd: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1530816&view=findpost&p=20827532

Endret av r2d290
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns du det ville være korrekt å sjekke hvem vedkommende er for en så lite forseelse som trolling?

 

Når denne nye funksjonen for anonymitet ble innført mener jeg at jeg leste at slikt KUN skulle sjekkes av enkelte og KUN dersom det var misstanke om alvorlig kriminalitet eller slikt som bør tas videre med politiet.

Jeg mener også linjen mellom taggen i inlegget og bruker skulle fjernes etter 5 eller 7 dager Anonym poster: 92bfbbe7a18934b348aad9fd592ae9ef

 

Oioioi, noen som er redd for å bli avslørt???!!!

Lenke til kommentar

- Denne linken er bare tilgjengelig for administratorene Dotten, tom waits for alice og Mads.

- Denne linken slettes automatisk etter en uke. Den vil kun bli benyttet til å identifisere brukere ved alvorlig misbruk av muligheten for å poste anonymt?

Jeg regner med de fleste ikke annser trolling generelt som alvorlig misbruk

Endret av Evelen!
Lenke til kommentar

Samtidig har vi følgende regler:

 

Kravet til anonymiserte poster er at de er seriøse. Du bestemmer selv når du vil være anonym, men det kan ikke benyttes til spam eller tulleposting.

Moderatorer vil slette anonyme poster uten varsel dersom de oppfattes som spam, trolling eller andre regelbrudd.

 

Terskelen for sletting av anonyme poster vil altså ha en lavere terskel enn normalt, så det er ingen grunn til å tøye strikken.

 

For ordens skyld: De oppgitte administratorene som har tilgang på dette er utdatert. Skal informere om dette.

Lenke til kommentar
Terskelen for sletting av anonyme poster vil altså ha en lavere terskel enn normalt, så det er ingen grunn til å tøye strikken.

 

Nå var det vel påpekt mulighetene for permanent utestengelse 'bare' pga trolling - noe som er mye mer enn bare sletting. Så tror det må bli oppdatert litt i forhold til dette også - for tror de fleste ikke ser på trolling som alvorlig overtramp.

Lenke til kommentar

Nå var det vel påpekt mulighetene for permanent utestengelse 'bare' pga trolling - noe som er mye mer enn bare sletting. Så tror det må bli oppdatert litt i forhold til dette også - for tror de fleste ikke ser på trolling som alvorlig overtramp.

 

Dessverre har vi noen gjengangere som stadig prøver seg. Finner vi et gammelt troll så i sin ytterste konsekvens kan vi permabanne slike brukere.

 

:)

Lenke til kommentar

Dette er et privat forum, hva som helst kan modereres vekk uten at norsk lov brytes ;)

Her er det Diskusjon.no's rettningslinjer vi diskuterer, ikke Norges lover.

 

Bl.a vi får vi tips fra andre brukere som kjenner til troll

Stenges til vi er ferdige

Det må i såfall være andre brukere som kjenner til troll, da andre brukere ikke kan identifisere disse trollene ved bruk av taggen.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Bl.a vi får vi tips fra andre brukere som kjenner til troll ;)

Osv..

 

men nå blir denne tråden splittet og renset av OT.

 

 

Stenges til vi er ferdige :)

 

 

Det er bare ett problem: De andre brukerne som rapporterer trolle innlegg fra AnonymDiskusjon, vet ikke hvem som egentlig postet. Men siden dere greier å finne ut av det ved å sjekke linke tabellen, da brytes retningslinjene.

 

Ergo: Retningslinjene ikke er gjensidig :)

 

AnnonymDiskusjon er ikke så anonym likevel...

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Det hender også at troll melder seg selv på PM, har hendt flere ganger det..

Da med ønske om å slette tråder eller poster. Ingen uvanlige hendelser for oss, skjer dit og ofte..

 

:)

 

Det er bare ett problem: De andre brukerne som rapporterer trolle innlegg fra AnonymDiskusjon, vet ikke hvem som egentlig postet.

 

Det hender at noen kjenner noen, ja...

 

Men for å gjøre denne prosessen kort, det skal helt spesielle og særlige grunner til at anonyme postere blir undersøkt.

 

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

AnnonymDiskusjon er ikke så anonym likevel...

 

Det har vel aldri vært meningen at anonym skulle forbi anonym! Funksjonen er til for å beskytte seg uten i fra, dvs i fra andre brukere, som kan vite hvem en er i det virkelige liv. Anonymfunksjonen har aldri vært tiltenkt at administratorene ikke skulle se hvem som er hvem!

Endret av Slettet+3124
La til sitering
Lenke til kommentar

Det må i såfall være andre brukere som kjenner til troll, da andre brukere ikke kan identifisere disse trollene ved bruk av taggen.

 

Jo, men for at dere skal se om det er flere overtramp, så må dere selv trampe over slik retningslinjene er pr idag - så en liten gjennomgang av de på dette feltet bør vel være på sin plass.

 

En del av trollene på forumet vårt har en del kjennetegn som går igjen, selvom de oppretter flere brukerkontoer. Aktive brukere vil derfor i mange tilfeller klare å kjenne igjen disse klare kjennetegnene. Dette gir klar misstanke, og etter mitt syn aksept for å sjekke identiteten.

 

Men jeg er enig - Det bør være litt mer enn kun usikkerhet om trolling til for å gå igang med en slik identifisering. Og brukeren som isåfall blir identifisert bør ha krav på å få vite om det.

 

Dette er nok helt klart noe vi kan diskutere mer.

 

NB! Jeg gjør oppmerksom på at dette kun er personlige meninger, og at jeg ikke representerer forumets føringer i disse uttalelsene.

Endret av r2d290
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...