Gå til innhold

Amd A6 5400K eller GF210 512mb


Anbefalte innlegg

Hei.

 

forst beklager mangel paa norske taster..

Fikk ny tv, og fant ut at jeg skulle kjope inn noe litt bedre enn den gamle ACERen jeg har brukt til naa.

 

kjopte et MSI FM2-A75IA-E53, Socket-FM2 hovedkort som har det meste, og kan oppgraderes rett bra, samt er billig. Kjopte ogsa en A6 5400K prosessor.

 

Tenkte aa sette denne opp mot tvn etterhvert.. Men en gang i tiden kjopte jeg et par GF210 kort, for aa sette i barnas pcer da denne har hw decoder for div filmer om jeg husker rett... saa da blir sporsmalet, bruker jeg internt/cpu skjermkort, eller et eksternt kort? Mener aa ha sett at cpu intern klarer aa dra bf3 til et visst nivaa, som jeg ikke har planer om aa prove med gf210.. men kan 210 vare bedre for aa vise film i 1080?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom jeg evt ønsker litt mere krutt i pakka, er det kun 760 mini kortet til Asus som gjelder?

Eller har noen andre noe vettuge små grafikkort? -Som ikke trekker allverden med strøm?

Asus-kortet er vel 17cm, som er det samme som hovedkortet.. og jeg vil tro 760 kortet generer mye varme.

Trenger evt noe som tar lite plass og lager lite varme...

 

Noen som har noen forslag? ved søk finner jeg mye linker med mini hdmi kontakt og ikke mini skjermkort...

er det evt en fordel å kjøre amd skjermkort? siden cpu er amd? kan ikke kalle meg allverden lerd på dette....

Lenke til kommentar

 

Og hvis ikke er A6-5400k såpass treg at et 760 er bortkastede penger uansett.

 

Takker for svar.

Nå er jeg muligens noe redusert i dag, og jeg stoler mer på arni90 sine kunnskaper en mine.

Men den setningen der sliter jeg med å tyde. Er den integrerte løsninga like dårlig som 760?

Vil jo tro et 760 kort er et tåelig kurrant kort?

 

Den erfaringa jeg har er at et 560ti kort sliter litt med bf3 i den oppløsninga jeg kjører.

660TI kortet jeg har klarer det bra og jeg vil tro 760 er i nærheten eller bedre enn 660ti kortet?

 

Men det er flere faktorer her. Mulig jeg ender med å kjøre linux på denne og da blir det vel mindre krevende spill. . (Om det blir spillt noe) størrelse og varme/effektkrav er også noe å overveie da dette havner i et minimalt kabinett med "dårlig" ventilasjon. . .

Lenke til kommentar
Takker for svar. Nå er jeg muligens noe redusert i dag, og jeg stoler mer på arni90 sine kunnskaper en mine. Men den setningen der sliter jeg med å tyde. Er den integrerte løsninga like dårlig som 760? Vil jo tro et 760 kort er et tåelig kurrant kort? Den erfaringa jeg har er at et 560ti kort sliter litt med bf3 i den oppløsninga jeg kjører. 660TI kortet jeg har klarer det bra og jeg vil tro 760 er i nærheten eller bedre enn 660ti kortet? Men det er flere faktorer her. Mulig jeg ender med å kjøre linux på denne og da blir det vel mindre krevende spill. . (Om det blir spillt noe) størrelse og varme/effektkrav er også noe å overveie da dette havner i et minimalt kabinett med "dårlig" ventilasjon. . .

Prosessordelen av A6-5400k er veldig svak, derfor er det ikke noe poeng i 760.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...