Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Han var utro, hva nå?


Anbefalte innlegg

For en stund siden fikk jeg vite via en felles venn at kjæresten min kanskje hadde hatt en ONS, og kjæresten min har bekreftet det når jeg spurte. Pga familieforhold har han hatt et anstrengt forhold til alkohol og i sommer var første gang han har vært full, men det som plager meg mest i denne situasjonen er at vi var jomfruer når vi ble sammen, og nå har han plutselig ødelagt symmetrien vår. Vi er begge 22 år gamle. Jeg skal snart reise tilbake til studiestart og det blir første gang jeg ser ham etter at jeg dro hjem for å jobbe i sommer og jeg vet ikke helt hva jeg skal jøre nå. Har snakket litt med han på telefonen og han høres oppriktig ut når han sier at han angrer og han har vist trukket seg litt tilbake fra vennejengen også pga dette. Men jeg vet ikke om jeg kan tilgi han? Jeg har alltid sagt at utroskap er noe som ikke er greit og at fyll ikke er noen unnskyldning, men jeg elsker han og det er første gang han har vært full og han sier jo også at han elsker meg. Noen som hadde vært full før vil jeg aldri være i stand til å tilgi, de kjenner jo følelsen men fyll er jo aldri en unnskyldning og jeg vet ikke om jeg klare å leve med at han har hatt en annen en meg når det før bare hadde vært oss to, Anonym poster: 503c06acd38c6b03bc56712983637acc

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt enig med Eriksendrul, jeg har også opplevd noe lignende og klarte rett og slett aldri å komme over det, det har til og med gitt meg store problemer med å stole på noen i det hele tatt og det har også noe med at jeg fortsatte å være sammen med han i etterkant av utroskapen og det brøt meg ned fullstendig - jeg utviklet meg til en paranoid, sjalu bitch og klarte aldri å slappe av og forsto til slutt (etter mye lidelse) at det ikke gikk lenger.

 

I tillegg så synes jeg faktisk at det burde være høyere 'terskel' for kjæresten din å være utro enn andre (full eller ikke) fordi han bare har hatt sex med deg og ikke er vandt med å ligge rundt, altså er det ikke i hans 'natur' å ligge rundt. Det er et ganske stort steg å gå fra å ha en kjæreste og aldri ha hatt sex med andre til å (ved et uhell fordi han var full for første gang) ha sex med en random person..... det høres rett og slett ikke ut som en tilfeldighet, noe ligger det nok bak og uansett så kan det helt sikkert skje igjen...Synes også det er dårlig at du måtte finne det ut på egen hånd, ærlighet er så utrolig viktig i ett forhold, og jeg tenker i hvertfall som så at når han først hadde vært et svin og hatt seg med en annen, så kunne han i det minste være fair og mann nok til å fortelle deg om det selv!

 

Du fortjener bedre enn dette! Jeg kjenner det gjør meg så ufattelig sint når jeg hører om utroskap, det må være en av de mest egoistiske handlingene som er 'lovelig' i dagens samfunn!

Endret av subramanian
Lenke til kommentar

Et utrolig godt innlegg av Eriksendrul som jeg kan kjenne meg veldig godt igjen i. Ikke at jeg selv har vært oppi det, men jeg har jo sett hvordan det har gått med kompiser som har vært utro mot kjæresten sin eller at jenta har vært utro mot dem - da har det alltid blitt en syndebukk om forholdet har vært lidenskapelig og seriøst da jeg tror det er tilnærmet umulig å tilgi utroskap i når man er i en ung alder.

 

 

Det jeg ønsker å si til TS er at det beste er nok å dumpe fyren og komme seg videre i livet. Hvis dere er "ment to be" så kan det jo hende dere ender opp med hverandre, men jeg får inntrykk av at kanskje typen din ikke har fått levd ut et liv som han kanskje fantaserer om. Er jo ikke akkurat tilfeldig å ordne seg ONS første gang man er på fylla, kanskje dette var en fantasi han lenge har hatt.

 

Alle unge gutter liker å føle seg litt kar og ha litt tråder å trekke i når det gjelder jenter. Man føler seg mye mer kar om man har lagt ned litt damer. Selv om det sikkert finnes whiteknights her på forumet som kommer til å våre uenig i meg om det, men det er kun fordi de ikke har knulla så spesielt mye selv.

 

Dropp han før du blir såret igjen eller selv kjører forholdet til helvete. Det blir jo aldri det samme igjen.

 

Det er ikke kult for en normal gutt å bare ha hatt sex med én person hele livet.

Lenke til kommentar

Har han vært utro ville jeg spurt meg selv om hvor mye du betyr for han og hvor mye han betyr for deg.

 

Er denne personen så viktig for deg at du kan tilgi?

Det er mange som tilgir, men som nevnt før kan det bli vanskelig å fortsette.

 

Det finnes ingen unnskyldning for utroskap.

Har han virkelig angret, burde du ikke fått denne informasjonen fra tredje part, men fra han selv.

Lenke til kommentar

Jeg vil påstå at følelsen av at din kjæreste ( seriøst og lengere forhold ) er utro er en følelse på samme måte som og miste en person du er veldig glad i, Det kan ikke beskrives, du kan ikke ha "medfølelse" på noe i nærheten av samme nivå med mindre du har gjennomgått akkurat det samme selv. Dvs at du kommer til og ha denne følelsen utrolig lenge og det er ikke verdt og gå rundt med den store skarpe klumpen i magen hver eneste gang du ikke har 2 øyne på kjæresten din.

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Problemet og fenomenet med det å "tilgi fullstendig" er at svært få får det til, selv om det er bare seg selv de straffer - gang etter gang etter gang .. Hvis man plukker opp et glødende grillkull og holder det i hånden, vil de færreste av oss holde fast i kullbiten, fordi? Jo, den brenner og lager fysiske sår, og både selve smerten og det visuelle beviser at ved å holde i kullbiten skader jeg meg selv. Ingen problem i det hele tatt. Men når vi bærer på en mental brennede kullbit, så slipper vi den ikke for livet selv - vi går rundt som "lettstekte martyrer" og sier at "jeg vil ikke slippe kullbiten min" ... Vi er ganske rare i hodet

  • Aksepter situasjonen
  • tilgi deg selv og den andre
  • lær av dette
  • slipp så saken

:)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Å være utro e respektløst i et forhold skal man jo kunne stole på hverandre å kommunisere

 

Å være utro er en handling som kanskje bryter en avtale mellom to personer - men hva hjelper det å bli hysterisk for dette? Hva med såkalt "drømmemus" mens man er sammen med sin faste partner - det er vel også utroskap, antar jeg. Jeg tror at de som blir mest forvirret at sånne enkeltstående episoder, bør sjekke om de selv går rundt å tror at de "eier" partneren sin. Hvis det er tilfellet, så kan det hende at de selv er den som er minst like skyldig i at dette kunne få skje

Lenke til kommentar

Det er ingen fasit, og det finnes sikkert mange eksempler på forhold som har gått bra etter at et sidesprang har blitt oppdaget, men det avhenger helt av hvordan de to personene i forholdet er. For min del vil tilliten forsvinne hvis partneren min hypotetisk sett hadde vært utro, og uansett hvor mye hun hadde angret hadde det ikke fungert uten tillit. Da hadde det blitt tæring og slitasje på forholdet, og ingen hadde nok blitt fornøyde. Som sagt behøver ikke dette å være tilfellet for andre, men det virker på folk flest som at et slikt svik vil være for mye for dem å bære. TS vil vel fort merke hvorvidt forholdet kan reddes eller om det er kjørt når hun møter ham.

Lenke til kommentar

Dette er et syreinnlegg, men om du hadde hatt sex med en annen.. for å jevne det ut..

Jeg kan nesten garantere at om du skulle tilgi han så vil du alltid tenke på det[...]

Mange vil nok syntes mitt forslag er way off, men jeg tror faktisk det kan fungere for noen.

Fylla kan faktisk ha skylda av og til.

Lenke til kommentar

Fylla kan faktisk ha skylda av og til.

 

Dersom faktisk det viser seg at fylla har skylda, hvor stor sjanse er det for at det skjer igjen? Kan hun aldri stole på kjæresten sin igjen, hvis han drikker? Han har da tydeligvis ikke kontroll i beruset tilstand, så det kan fort bli veldig vanskelig.

 

 

Å være utro er en handling som kanskje bryter en avtale mellom to personer - men hva hjelper det å bli hysterisk for dette?

 

Dersom man bryter en avtale, så er det normalt at avtalen opphører og at det ikke er en avtale lenger. Dette handler ikke om å "eie" parteren sin, men et løfte som man inngår når man bestemmer seg for å være i et forhold med et annet menneske. Hvis du ikke forstår at utroskap kan være problematisk for motparten, så forteller det litt om deg.

 

Det er som de fleste her sier, vanskelig å tilgi utroskap. Den tryggheten du har på at han er din og bare din, blir borte. Det er bare du som kan ta denne avgjørelsen, men tenk på hva som er best for deg i fremtiden. Vil du ha en du kan stole 100% på, eller en som du vet har sviktet deg en gang, og kan fort skje igjen. Det er, som andre har skrevet over, mulig også å bygge opp tillit over tid. Det krever mye energi og styrke, men er fult mulig. Da må kjæresten din være klar over at du stoler mindre på han i en periode på kanskje lang tid.

Endret av Margul
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det er som de fleste her sier, vanskelig å tilgi utroskap. Den tryggheten du har på at han er din og bare din, blir borte.

 

Man trenger nødvendigvis ikke å tilgi utroskapet, men gå videre.

Tryggheten kan være så mye - det at man ikke har vært utro(eller man ikke vet) kan være minst like usikkert og dermed like utrygt.

 

Som en venn av meg. Han er en pikenes Jens og damene faller som fluer for han - han var en rundbrenner før han møtte dama han idag er sammen med. Han kom til meg og fortalte at han hadde gjort en feil - han hadde vært utro på en fest der ting gikk litt over styr. Han har alltid vært svært glad i dama han har idag, men han sa det var først etter at han hadde vært utro han merket hvor utrolig redd han ble for å miste henne - han er livredd for at hun skal få vite det og kanskje gjøre det slutt. Han har slitt med søvn mm etter dette, og han sier at bare det å se på andre damer har blitt noe helt annet nå - han ser ikke lengre på de som sex-objekter, men som personer som han absolutt ikke vil rote med.

 

Kjenner kompisen veldig godt, og hadde ventet at forholdet ikke skulle holde lenge, men han er som en helt annen på feltet etter den episoden. Merker godt at han er endret. Så NÅ kan dama hans være 'trygg' på at han er hennes, bare hennes - mye mer enn før. (men hun er jo uviten om det, så hun føler seg jo trygg som før uansett)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...