Gå til innhold

Augustfest 2013 - RandiA - Linjer og farger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Godt å se at det ikke er bare mine bokhyller som renner litt over. Stramt og fint bilde, og fargerikt. Klarte du å ta dette bildet uten å måtte rette opp noen linjer etterpå? I så fall skulle jeg gjerne ha 'oppskriiften'.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, Jorun - det var det øvingen bestod i - tok ett først hvor jeg måtte rette Skjevhet og perspective, men så plasserte jeg stativ i helt rett høyde og avstand - vinklet den "vide" slik at jeg fikk ytterveggene akkurat der, og det eneste jeg gjorde etterpå var å ta av litt på toppen og litt av gulvet.Dette var en fin øving med plassering av stativet, får se det slik....(Har jo satt som ett mål å variere utstyr)

Skrevet

Har ikke hatt så mye macro i denne Augustfesten, så jeg tar med ett på tampen:

Bilde 29 – 29.August: Fargen er gul og grønn på Meconopsis cambrica

9621397757_0d5b193021_z.jpg

Exif: 1/125 – f/4.0 - ISO 160

Exposure Compensation: 0

Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8
Camera Model: Panasonic Lumix DMC-GX1

"Oversiktsbilde":

9621401765_58bec75b80_z.jpg

Skrevet

Herlige farger og den tingen i midten (er det også støvbærer?) var kul andereldes enn hva man normalt ser. :)

Ikke si det til noen, men det er egentlig en liten romstasjon som noen aliens har etablert i hagen til RandiA ;)

Skrevet

Har masser av denne gule valmuesøsteren også, den sprer seg som ugras, men aldri sett på den fra denne vinkelen, nydelig bilde, fint utført.

Skrevet

Jeg har mengder av denne gule valmuesøsteren i egen hage, den er mest som et ugress, men jeg har aldri sett den fra denne vinkelen. Nydelig bilde, fint utført!

Skrevet

Det var vanskelig med foto i dag...for mye sol, men her gjorde det ikke så mye at den skinte gjennom kronbladene på liljene.

Bilde 30 – 30.August: Fargekontraster - Lilium Nerone

9633105510_e1fe486f68_z.jpg

Exif: 1/250 – f/7.1 - ISO 100

Exposure Compensation: 0

Lens: : EF-S60mm f/2.8 Macro USM

Camera Model: Canon EOS 50D

Skrevet (endret)

Synes lyset er fint. Synes og det gjorde seg med de blå plantene akkurat passe diffust i bakgrunnen.

Så dette er liljer ja :-D

Og så bruker du 50d med 60 millimeteren :)

Endret av Rowdy
Skrevet

Ja, tenk den fikk luftet seg, Rowdy - jeg synes i hvert fall jeg har vært flin til å variere utstyr, bruke mest mulig denne August-festen...og det er jo noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...