Gå til innhold

Augustfest 2013 - Polljen - Tilbake til hagen


Anbefalte innlegg

Flott bilde av edderkoppen, og så likte jeg også veldig godt det siste bidraget. Veldig morsom bakgrunn og sammen med det gule hovedmotivet så har du et skikkelig festbilde.

 

Rosen ble faktisk for utydelig for meg. Det ble mao litt for lite dybdeskarphet, så halve blomsten forsvant litt ut i ingenting. Men det hører med til historien at roser ikke er helt min kopp med te, så det kan også være der problemet mitt ligger :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rosen er jeg enig i. Jeg telte på knappene om det skulle lastes opp, men siden jeg bruker å få med en rose i mine "blomsterfester" så var utvalget denne måneden usedvanlig dårlig.

 

Edderkoppen var jeg egentlig svært heldig med, hadde tatt noen bilder som jeg ikke var helt fornøyd med så jeg tok med kameraet og prøvde på nytt. Når jeg kom frem til edderkoppen, så gikk en mygg i nettet". Jeg fikk et par bilder når edderkoppen angrep, men de ble ikke så skarpe. Men den tok seg tid når den fortærte myggen, så det var bare snakk om å utnytte objektivets nærgrense og finne en god vinkel.

 

Dagens motiv "så" jeg ganske raskt, og bakgrunnen var viktig. Det var litt vanskeligere å omsette "visjonen" til virkelighet, men jeg er relativt fornøyd med mitt bidrag.

Lenke til kommentar

31. august

 

Tilbakeblikk

 

Høsten 2009 tok jeg et bilde som er blitt et av mine favoritter. Denne blomsten med fantastiske gule/oransje/røde farger har på mange måter "forfulgt" meg. Hver høst så forsøker jeg å ta et bilde av denne blomsten som skal "måle seg" med det originale bildet, og hver høst så feiler jeg. Det er selvsagt mange faktorer som spiller inn, og jeg kommer vel en gang til å innse at et lykketreff inntreffer svært sjelden.

 

Jeg bestemte meg tidlig at denne blomsten skulle være mitt siste bidrag i augustfesten, så det får jeg holde selv om dagens bidrag heller ikke yter blomsten noen rettferdighet. Siden jeg ikke klarte noen gode "oversiktsbilder" så gikk jeg for ett forsøk på å vise blomstens indre.

 

post-58755-0-65298000-1377951432_thumb.jpg

 

7D - 60 mm - 1/160 - f/11 - ISO 400

 

 

I spoiler mitt bilde fra 2009

 

 

post-58755-0-31724700-1377951392_thumb.jpg

 

 

 

Og så et liten kommentar til plommebildet fra 12. august.

 

 

post-58755-0-72529500-1377951412_thumb.jpg

 

NAM!!!

 

 

 

Da gjenstår det bare å si takk for denne festen, og forhåpentligvis så hopper jeg på neste fest om en måneds tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...