Gå til innhold

Vare på salg et par dager etter at man har kjøpt den


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg tror jeg tar feil, men jeg spør uansett

 

Er det slikt at hvis man kjøper en vare og så blir denne lagt til sag, har man da krav på noe avslag/tilbakebetaling? Mener å ha sett noe slikt, men det kan ha vært tilfeldig.

 

Kjøpte nemelig en del elektro ting før helga og idag kom over halvparten på salg :/ Kunne spart 4-5000

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Jeg tror jeg tar feil, men jeg spør uansett

 

Er det slikt at hvis man kjøper en vare og så blir denne lagt til sag, har man da krav på noe avslag/tilbakebetaling? Mener å ha sett noe slikt, men det kan ha vært tilfeldig.

 

Kjøpte nemelig en del elektro ting før helga og idag kom over halvparten på salg :/ Kunne spart 4-5000

Den eneste måten du kan ha et slikt krav på er dersom butikken fører en slik policy. Det kommer an på hvor du har handlet, med andre ord.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den eneste måten du kan ha et slikt krav på er dersom butikken fører en slik policy. Det kommer an på hvor du har handlet, med andre ord.

 

Var det jeg mente og, men var en kollega som var så ekstremt påståelig at jeg trengte en second opinion :)

Lenke til kommentar

Var det jeg mente og, men var en kollega som var så ekstremt påståelig at jeg trengte en second opinion :)

Okei, du kan trygt slå deg til ro med at kollegaen er fullstendig på bærtur. Avtaler skal holdes slik det inngås, selv om man kunne kommet bedre ut av å vente med å inngå avtalen. Det er en sterk og klar hovedregel, og at varene settes ned i pris senere kan ikke i seg selv begrunne noe unntak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

d blir litt sånn; hei, kjøpte denne forrige uke, og nå er den på tilbud. kan vi fikse d?

-nei. kjøpt er kjøpt. synd for deg.

-ok, da bruker eg 30dagers opent kjøp/returrett etc på denne. også skal eg kjøpe ein ny til halv pris etterpå :p

 

men veldig mangen er jo ganske greie på sånne ting etter litt forklaring og syting :)

Lenke til kommentar

Man har ikke lovfestet rett til å angre på kjøp over disk i Norge, forenklet forklart. Herunder er heller ikke åpent kjøp en lovmessig rett/krav.

Dette er helt opp til butikken å akseptere, og vilkårene setter butikken selv.

 

Lov å spørre, men man har med andre ord ikke krav på noe.

Lenke til kommentar

Man har ikke lovfestet rett til å angre på kjøp over disk i Norge, forenklet forklart. Herunder er heller ikke åpent kjøp en lovmessig rett/krav.

Dette er helt opp til butikken å akseptere, og vilkårene setter butikken selv.

 

Lov å spørre, men man har med andre ord ikke krav på noe.

Her gir du uttrykk for at man er på "butikkens nåde" når man kommer og spør om å få pengene igjen, men det er ikke helt treffende. Vilkårene butikken setter for "angrerett" setter de jo forut for avtaleinngåelsen, og disse kan de ikke ensidig endre etter at du har handelt. Dersom butikken reklamerte med "30 dagers åpent kjøp" når du kjøper en TV, kan de selvfølgelig ikke nekte deg pengene tilbake fordi du ikke har en lovfestet rett til det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...