Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tilgi eller ikke? hvor går grensen?


Anbefalte innlegg

Meg og kjærsten min har vært sammen i snart tre år. Han var den første gutten jeg følte jeg kunne stole på 100%. Men det siste halvåret har det vært turbulent. Det startet med at jeg fant noen samtaler på facebooken hans der han flørter med andre jenter.

Jeg ble veldig lei meg og tok det opp med han og han sa han skulle slutte. Selv om jeg vet innerst inne at han aldri ville gått "all the way" så syns jeg det er ille nok at han får andre jenter til å tro at han de har "sjans" på han selv om han har kjærste. (Eller er dette bare uskyldig morro og jeg er helt på jorde?)

Uansett. vi hadde en vanskelig periode der vi kranglet mye og jeg fant ut at han hadde gjort den en gang til. Da gjorde jeg det slutt..

Han kom til meg et par dager senere og bokstavelig talt ba på sine knær om å få meg tilbake og svak som jeg er så sa jeg ja.

Senere fant jeg ut at han har flørta nok en gang med andre jenter MENS det var slutt mellom oss.

Bare at denne gangen var det av typ; Kom til meg å se på film.

Og unnskyldningen hans var at han var jo singel og jeg egentlig ikke kunne bli sur for det.

Og han har jo på en måte rett? Men jeg er fortsatt sur og bitter og sjalu kjenner jeg.

Uansett, så ble forholdet vårt mye bedre en stund og så smalt det. IGJEN. Og da var jeg helt ferdig med han. trodde jeg.

Jeg gjorde det slutt. Ett par dager gikk, og det var roser og gaver så langt øye kunne se. Han gråt og gråt og tryglet om tilgivelse. Og nå står jeg midt i møkka her. For uten han så blir jeg faktisk syk. Jeg spiser ikke, jeg sover ikke. Jeg blir helt ødelagt.

Vi er sammen som om vi skulle vært kjærester nå men det er heller ikke offisielt. Vi bare ER sammen fordi jeg fungerer ikke som et vanlig menneske uten han. Men jeg er 95% sikker på at han flørter med andre jenter fortsatt. Men jeg greier bare ikke finne styrken til å "forlate" han på alvor. Så jeg lurer på hva jeg skal gjøre!! Overdriver jeg? Er jeg sykelig sjalu?

Jeg blir helt gal!

 

Så vær så snill. Smarte, oppegående mennesker! Hjelp meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil si at første gangen ikke var noen greie, men når han nå VET at du går fra han for sånt er det snakk om bevisste valg. Når det gjentar seg, med samme resultat sier det to ting: Han vet at du tilgir og tar ham tilbake og DU vet at han ikke slutter. Bevisste valg fra begge sider. Han kommer neppe til å forandre stort på noe (folk flest forandrer seg ikke) så det blir i bunn og grunn DU som må velge. Du vet hvordan livet vil være MED ham.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å se på denne situasjonen objektivt. Og jeg også ser at jeg BURDE gjøre det slutt. Men så lurer jeg også på om det bare er meg som er vanvittig sjalu? Er det egentlig okay? Selv har jeg alltid sett på parr som har gått mye fram og tilbake som "svake" men nå sitter jeg i det selv og det er så vanvittig vanskelig.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å se på denne situasjonen objektivt. Og jeg også ser at jeg BURDE gjøre det slutt. Men så lurer jeg også på om det bare er meg som er vanvittig sjalu? Er det egentlig okay? Selv har jeg alltid sett på parr som har gått mye fram og tilbake som "svake" men nå sitter jeg i det selv og det er så vanvittig vanskelig.

Nja. Vil ikke akkurat si det er ekstremt sjalusi. Han er "din", og burde således ikke flørte rundt med andre jenter.

Skjønner kanskje at det kan være vanskelig, men hva med å stille han et ultimatum? Vil han fortsatt satse på forholdet og være sammen med deg må han slutte å flørte rundt. Det skal jo selvfølgelig være greit å snakke med andre jenter, men et sted må grensen gå. Du er nok delvis skyldig i dette mtp at du tilgir tilsynelatende hva enn han gjør.

Endret av Dysfunctional
Lenke til kommentar

Føler vell at jeg har gjort det.. Opp til flere ganger egentlig.. Men gutten er smart, han er utrolig flink til å argumentere for deg. Og jeg føler at når vi sitter å diskuterer dette så er egentlig alt min feil. Så går det et parr timer så tenker jeg bare; hei, vent nå litt. Det er DU som har flørta med andre jenter.

Og jeg sliter også med å få satt ord på HVORFOR jeg føler det er feil, og argumentere i mot han. I og med at jeg er egentlig ganske konflikt sky så blir jeg ganske nervøs.

Lenke til kommentar

Alle har forskjellige grenser og opplevelser av hva som kan godtas eller ikke. Noen ting er det greit å gå på akkord med, kanskje fordi det ikke er så farlig eller fordi totalpakken av hva man får likevel er så god at man kan godta det. Give some-Get some.

 

Som nevnt over, vi endrer oss ikke veldig mye og endringer må komme innenifra, andre kan ikke kreve noe uten at den det gjelder erkjenner og vil endre på det selv. Å endre på 'uvaner' som sitter dypt er noe som man ofte vil trenge (profesjonell) hjelp til. Han har jo vist at det ikke er en engangsgreie å flørte med andre, selv om han har bedt om tilgivelse.

 

TS, jeg tror du må finne ut av om den oppførselen du ser fra din partner er noe du innerst inne kan godta. Er svaret ja må dere jobbe for at det ikke utvikler seg negativt. Hvis du vet at du ikke kan godta hans oppførsel kommer det mest sannsynlig til å slite veldig på deg å bli i forholdet. Selv om du frykter å gå ut av forholdet så bør du nok tenke igjennom det og finne ut av hva som er best for deg. Din egen mening er viktigst.

Lenke til kommentar

Om han ikke kan godta at han er "opptatt" og må flørte med andre så vil jeg råde deg til å finne noen andre.

Si til han at du ikke liker det han gjør, om han ikke vil godta dette så er det nok bare å gå hver sin veg.

Man må faktisk jobbe sammen for å utrette noe, og det virker det slettes ikke som han gjør.

Lenke til kommentar

har selv vært borti samme problem som deg selv. Spiste dårlig og sov dårlig. Det kommer seg etterhvert.

En ting å huske på. Kom deg ut å bruk tiden til noe du liker. Sport eller trening generelt. Tv serier og filmer hjalp meg ivertfall :)

Men for all del, ikke slutt å spis selv om det er vanskelig :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Okay, da har jeg bestemt meg. Jeg kommer til å gå fra han. Noe som leder meg til nok et spørsmål. Hvordan skal jeg nå fungere i livet? :p

Etter at det det ble slutt med x'en etter 4 år, så var livet hardt (til tross for at forholdet vårt også hadde vært labert det siste halvåret)

Heldigvis hadde jeg gode venner som var der for meg, og jeg prøvde å okkupere dagene med mye "aktivitet".

 

Jeg gjorde også noe så "barnslig" som å slette hun på facebook, samt de fleste venninnene hennes som kunne finne på å poste bilder eller lignende, kun for å ikke bli minnet på hun de få gangene jeg ikke tenkte på hun.

 

Uansett, det går over med tiden og iallefall jeg kom styrket ut av det, nå har jeg det bedre enn jeg noen gang har hatt det :)

Lenke til kommentar

Etter at det det ble slutt med x'en etter 4 år, så var livet hardt (til tross for at forholdet vårt også hadde vært labert det siste halvåret)

Heldigvis hadde jeg gode venner som var der for meg, og jeg prøvde å okkupere dagene med mye "aktivitet".

 

Jeg gjorde også noe så "barnslig" som å slette hun på facebook, samt de fleste venninnene hennes som kunne finne på å poste bilder eller lignende, kun for å ikke bli minnet på hun de få gangene jeg ikke tenkte på hun.

 

Uansett, det går over med tiden og iallefall jeg kom styrket ut av det, nå har jeg det bedre enn jeg noen gang har hatt det :)

 

Jepp, gjorde akkurat det samme. Slett fra FB med en gang så jeg slapp å se de dumme oppdateringene og ikke minst bildene som bare trakk meg ned imellom gulvlistene igjen :p

Stå på QueenZell :)

Lenke til kommentar

Off føler jeg ikke har noe liv utenom han :p

Som sagt så er han vanvittig flink til å snakke for seg. Eller manipulere som en bruker sa tidligere i tråden. Så jeg har vell kanskje følt at det egentlig har vært min feil.. og et siste spørsmål. Har jeg rett til å bli sinna når han flørter med andre jenter mens vi ikke var sammen ?

Lenke til kommentar

Sammen eller ikke sammen. Om han respekterer deg så vil han ikke gjøre noe slikt forran deg om dere nettopp hadde splittet eller ei.

Når dette skjedde når dere var sammen er dette et absolutt nei, men da kommer spørsmålet. Gjorde han dette åpenlyst eller var det du som sjekket på facebook el og rett og slett leita etter noe?

Lenke til kommentar

Har vell aldri sjekka facebooken hans bare på måfå. Har alltid fått hørt det av felles venner at de tror det er noe i gjerdet. Så jeg har dobbelt sjekka. Og nå vet jeg ikke om han har flørta med noen. Men har det på følelsen. Hvis ikke han har gjort det så blir jeg faktisk overrasket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...