Gå til innhold

Test: Corsair Raptor K50


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig synes jeg at USB kablene er litt lite gjenomtenkt (eller standaren forsåvidt) , når vi nylig nådde USB 3.0 burde man ha sørget for at det var mulig for noen av usb portene å levere ekstra med strøm for nettopp enheter som seriekobler andre eksterne enheter ( Og dermed bli kvitt litt av all kabelrotet med de eksterne laderne).

 

Når det gjelder tastaturet er prisen mer eller mindre det man kan forvente av Corsair, det gies også 2 års garanti.

Ser heller ikke at det blir nevnt i artikkelen at tastaturet kan lagre Makroene dine internt i tastaturet sånn at de i prinsippet fungerer på forskjellige OS eller kan taes med til en annen pc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Virker som et brukbart tastatur for all del, men ville aldri i verden finne på å bruke over 600kr på et membrantastatur.

 

Du får en god del ekstra :

 

Muligheten til å belyse tastaturet nøyaktig i den fargen du ønsker ( mener du kan sette fargen på hver enkelt tast eller grupper av taster).

Kjekk innebygget makro funksjonalitet og som sagt muligheten til å ta den med deg videre uten bruk av software.

 

 

Det som mangler i mine øyne er "Spoil Spill safe", dvs at tastaturet tåler at man søler kafe eller noe annet på det he he.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Metervis med ledninger sier du? Det har jeg allerede, men ja, er jo enig.

USB hub -> Delay, dette er viktig for noen gamere.

 

Hvor mye delay er det snakk om sånn realistisk sett? ikke mye.

 

Men ja, metervis med kabling, Mus og tastatur går nå ned bak pulten og til kabinettet som står på gulvet. Hvis de kablene skulle vært koblet på en USB hub eller i skjermens innebygde USB hub, så hadde det blitt en meter eller to ekstra kabel (til sammen) som lå på bordet i stedet for å henge ned langs baksiden av det. Da foretrekker jeg å ha alt koblet til bak.

 

Og det er jo ikke som om det er to kabler på keyboardet heller. Det er en kabel, som splittes i to rett før usb kontakten.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

jeg ville foretaket at musen var koblet til tastaturet , tastaturet til en skjerm usb hub ( for ekstra strøm ).

Hvis man ikke har behov for ekstra strøm så kunne man ha koblet tastaturet til pcen

Det vil uansett bare være en ( "lang" ) kabel å holde styr på .

 

Her er poenget at en HUB vil levere mere strøm en 2 USB porter

kobler man musen og tastaturet samme så har man bare en kabel som går til pcen

 

her er noe å tenke over hva kobler til usb kontaktene

1: tastatur

2: mus ( kabel eller mottaker )

3 :skriver

4: ekstra peenhet

5: usb høyttalerer ( jeg har ikke det )

6:Llanding av musen via usb

7: videokamera /fotoapparat / GPS o.s.v. for oppdatering eller overføring av data

 

 

Da er det en fordel at man kan begrense antall kabler

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Jeg eier et ikke-mekanisk tastatur som jeg betalte nesten 1000 kroner for. Hvis man legger penger i tastaturet har det null å si om det er mekanisk eller ikke. Kvaliteten er mer avhengig av generell byggekvalitet en om det er mekanisk eller membran.

 

Mitt tastatur er i tillegg nesten lydløst. Kjøpte meg et mekanisk tastatur for noen år siden, og det bråket så mye at jeg solgte det igjen rimelig raskt. Har det kommet ut mekaniske tastaturer som ikke klikker så infernalsk nå?

Lenke til kommentar

Syns "den andre elgen" bare kommer med subjektive meninger (som gir lite mening for meg ihvertfall)..

 

Tastaturet trenger 2 stk. USB porter, men du får en "ekstern" powered-USB port med tastaturet. Det er det samme om du kobler via. PC skjerm med hub eller ikke, du tar fortsatt 2 stk. porter, og bruker like mye båndbredde.. Om du heller vil bruke opp USB portene på tastaturet og skjermen, for å måtte bøye deg ned bak pcen for å koble inn og ut kamera, minnepenn, osv.. Det får være helt opp til deg :thumbup:

 

Noen som har prøvd tastaturet enda? Bestilte det i sta, da jeg er dritt lei av ghostinga med MS Sidewinder X6 i Battlefield 3. Selv om jeg har hatt lyst til å prøve mekaniske tastaturer, gikk jeg allikevel for Corsair Raptor K50, da denne virker lovende med full N-key rollover og 100% anti ghosting. Det er det eneste problemet jeg har hatt med mitt nåværende membran gaming tastatur..

Endret av iNtensimilla
Lenke til kommentar

man får jo mere USB pover ved koble via en hubb med egen strømforsyning.

Og da klare man seg med an kabel til pcen , selv om man kobler til mus,tastatur , skriver elelr annet utstyr .

 

sånn sett så kunne det ha være 3-4 porter på det tastaturet

en ekstra blir for lite

 

Da hadde man vært nødt til å ha en egen strømforsyning til tastaturet da, hvis man skulle hatt flere powered-USB'er i en hub...

Lenke til kommentar

Til enkle ting som går på lav strøm, ja. Minnepenn(ca. 100mA)

Men du får ikke samme lademuligheter. Ladere: 500mA - 2A, men det anbefales ikke mer enn 1,5A samtidig som man bruker høyhastighetsoverføring med samme port.

 

Vet at mange billige USB hubber(fra Kina osv) ofte ikke leverer mer enn 50-100mA pr. port...

Lenke til kommentar

jeg gjorde et eksperiment for en tid siden

 

jeg slett med å få flere av USB kontaktene bak på pcen til fungere skikkelig

jeg måte til stadighet flytte på hvilken kontakt som var i bruk

 

 

Da tak jeg i bruk en USB hubb

og koblet den til en kontakt bak på pcen

Så koblet jeg mus , skriver og tastatur til denne huben

Huben har 7 porter og man kan bruke en egen strømforsyning til den , men den ble ikke brukt

 

Her merket jeg ikke noe problemer

Nå er den pcen byttet ut men en annen

 

Når det gjelder lading av dingser gjennom USB porten så anbefales det o koble direkte til USNB porten på pcen

 

Ja, dette tastaturet er neppe anbefalt å bruke til ladding av dingser eller store strømuttak

 

Da er det bedre å bruk USB tilkoblingen i fronten på pcen

 

Den ekstra kontakten på tastaturet er nok bare beregnet på lavt strømuttak

Da ser jeg enda mindre poeng med dobbel USB tilkobling.

Lenke til kommentar

Har du noen kilder på det? Hvis det er så, så er jeg enig i at det er et minus at tastaturet krever 2 USB porter...

 

kilde , les artikkelen.

 

hvis de skulle være noe poeng med strømuttak rett fra tastaturet så måtte det enten ha ekstra strømforsyning ( dere skjønner at det ville være idiotisk ) eller mere en 2 usb kabler som ikke er særlig praktisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...